//

Iphone vs X10

Iphone vs X10 discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoera! Eindelijk voor elkaar om mijn iPhone te pairen via bluetooth met mijn WinXP! Nu kan ik als ik 's ochtends wakker wordt (met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-04-08, 13:55
m-jay's schermafbeelding
m-jay m-jay is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Drenthe
Berichten: 48
Standaard Iphone vs X10

Hoera!

Eindelijk voor elkaar om mijn iPhone te pairen via bluetooth met mijn WinXP!

Nu kan ik als ik 's ochtends wakker wordt (met de wekkerfunctie van de iPhone) mijn iPhone uit de "vliegtuigmodus" halen, waardoor bleutooth wordt geactiveerd....

En dan... gaat automatisch de televisie, versterker en het koffiezetapparaat aan! (was al mogelijk met mijn voormalige Nokia N70, maar nu eindelijk ook met mijn iPhone!)

Software
  • Bluetooth lock
  • Homeseer
  • Meedio
Mijn volgende project, wordt het maken van een universele afstandbediening (webapp) voor al mijn apparatuur...

M-Jay
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-04-08, 23:51
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

Wow! Lijkt me vet!! Kun je daar geen filmpje van maken, zodat wij het ook kunnen zien? En ff over die afstandsbediening, wordt die compatible met alle toestellen/merken??
  #3  
Oud 10-04-08, 00:18
m-jay's schermafbeelding
m-jay m-jay is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Drenthe
Berichten: 48
Standaard

Valt eigenlijk weinig te zien met de bluetooth-functie...

Komt in het kort erop neer, dat de iphone bij het deactiveren van de vliegtuigmodus automatich via bluetooth contact legt met mijn HTPC. Bluetoothlock zorgt vervolgens ervoor als hij de iphone detecteert, deze een x10 commando verzend. Dit X10 commando wordt vervolgens door Homeseer vertaald naar een aantal opdrachten (events) waardoor de TV, de versterker, het licht en het koffiezetapparaat aan gaan...

De afstandbediening zal in safari als een website gaan draaien, waardoor de commando's verstuurd zullen worden naar Homeseer of als "bemiddelaar" girder. Homeseer of girder zullen de commando's moeten omzetten naar ir-signalen, waardoor elk ir-gestuurd apparaat theoretisch aangestuurd kan worden.

Morgen heb ik een webprogrammeur over de vloer, die ism mij de eerste stappen probeert te zetten om een universele afstandbediening op te bouwen... De bedoeling is om Homeseer volledig aan te kunnen sturen om zo alle apparaten aan te kunnen sturen en tevens de status af te kunnen lezen. Tevens wil ik nog een status toevoegen, waarin ik kan zien of mijn vriendin thuis is (ook via bluetoothdetectie) ;o))
  #4  
Oud 10-04-08, 00:20
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m-jay Bekijk bericht
... Tevens wil ik nog een status toevoegen, waarin ik kan zien of mijn vriendin thuis is ...
Ik hoop echt dat je een grapje maakt ...
  #5  
Oud 10-04-08, 09:48
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

Hehe, volgens mij struikelt jouw vriendin over de apparatuur die jij daar allemaal hebt staan/gemaakt xD
  #6  
Oud 11-04-08, 12:07
m-jay's schermafbeelding
m-jay m-jay is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Drenthe
Berichten: 48
Standaard

Geen grapjes op het forum, toch?

Is toch mooi, als ik kan zien of ze thuis is... Weet ik meteen of ze bezig is met het eten maken (lol)

Nee zonder gekheid, ze wordt gek van al het apparatuur en de koppelingen... TV kijken is er momenteel dan ook niet meer bij.

Gisteren met een programmeur ff een opzetje gemaakt voor mijn nieuwe iphone remote en ik moet zeggen: HET WERKT!!!

Nu nog wat aan de lay-out sleutelen en klaar is onze iRemote voor Winxp

Helaas heb ik de status afhandeling nog niet voor elkaar, waardoor mijn vriendin dus (nog) geluk heeft
  #7  
Oud 23-04-08, 17:44
nanovirus nanovirus is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 8
Standaard

Ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke software, heb namelijk ook X10 in mijn huis zitten.

dit is misschien nog een interessante link:

iPhone Home Controller - Home Automation from your iTouch and iPhone

Laatst gewijzigd door nanovirus; 23-04-08 om 17:51.
  #8  
Oud 23-04-08, 20:13
m-jay's schermafbeelding
m-jay m-jay is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Drenthe
Berichten: 48
Standaard

ik ken de site, maar vind de layout een beetje saai...
Uiteraard, smaken verschillen. Mijn layout is gebaseerd op de theme die ik gebruik voor meedio, het is bijna klaar.. Helaas heeft mijn harde schijf te kampen met the click of death, dus duurt het nog ff voordat het klaar is;(
  #9  
Oud 23-04-08, 20:20
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Is het niet makkelijker om over Wi-Fi te doen?
  #10  
Oud 23-04-08, 22:54
m-jay's schermafbeelding
m-jay m-jay is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Drenthe
Berichten: 48
Standaard

Gaat ook over Wi-Fi is immers een webapp... De bluetooth is alleen voor het detecteren van de iphone zodat alles automatisch aangaat. Middels de webapp kan ik vervolgens iremote opstarten en alle apparatuur x10 en ir aansturen.
  #11  
Oud 29-05-08, 16:29
Mickdv Mickdv is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 12
Standaard

Degene die het volgende bij mij wil komen instaleren in mn huis (Amsterdam) en op mn iphone krijgt dik betaald:

- Automatisch tv aan wanneer de wekker gaat
- Versterker, neem aan van je muziek, automatisch wnnr wekker gaat.
- Lampen aan en uit.



Pm als je intresse heb

Laatst gewijzigd door Mickdv; 29-05-08 om 16:34.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:08.