//

Back up probleem met Time Capsule

Back up probleem met Time Capsule discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, ik hoop dat jullie me kunnen helpen... Ik ben een dagelijkse lezer van jullie site en iPhone App, zodoende vind ik normaal gezien mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-07-12, 18:40
bobo1981 bobo1981 is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Antwerpen(Belgie)
Berichten: 30
Standaard Back up probleem met Time Capsule

Beste, ik hoop dat jullie me kunnen helpen... Ik ben een dagelijkse lezer van jullie site en iPhone App, zodoende vind ik normaal gezien mijn weg wel via de wiki of forum. Maar niet zo deze keer....

Ik heb net een Time Capsule aangeschaft en geïnstalleerd, met succes. Vervolgens mijn volledige iTunesbibliotheek willen overzetten van mijn oude externe HD. Wanneer Timemachine nu een kopie probeert te maken geeft hij volgende melding:

Er kan geen toegang worden verkregen tot het schijfkopiebestand '/Volumes/Data/MacBook Pro van Kim.sparsebundle' dat voor de reservekopie wordt gebruikt (fout -1).

Heb alles al afgezocht maar vind geen oplossing, hopelijk klinkt dit probleem jullie bekent in de oren en laten jullie me iets weten.

Dank bij voorbaat,

Kim
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-12, 18:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobo1981 Bekijk bericht
Er kan geen toegang worden verkregen tot het schijfkopiebestand '/Volumes/Data/MacBook Pro van Kim.sparsebundle' dat voor de reservekopie wordt gebruikt (fout -1).
Ik hoop dat je die Time Capsule niet gaat gebruiken voor de iTunes bibliotheek. Een Time Capsule is geen NAS

Dit is een OS X probleem met een Time Machine sparsebundle. Ik zou je aanraden om die vraag te stellen op een goed Mac-forum zoals:

Welkom bij MacFreak® - Alles over Apple, Mac, OSX, iOS, iPod, iPhone en iPad

Succes gewenst
  #3  
Oud 26-07-12, 07:46
bobo1981 bobo1981 is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Antwerpen(Belgie)
Berichten: 30
Standaard

Thanks voor het snelle antwoord.
Nochtans had ik me op voorhand geïnformeerd over het al dan niet combinatie zijn van NAS/server/Router. Dit is dus blijkbaar niet het geval.
Betekent dit dat ik dus ook mijn gehele fotobibliotheek niet kwijt kan op de TC?

Voel me een beetje bekocht op deze manier
  #4  
Oud 26-07-12, 09:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobo1981 Bekijk bericht
Dit is dus blijkbaar niet het geval.
Betekent dit dat ik dus ook mijn gehele fotobibliotheek niet kwijt kan op de TC?
Als je dat absoluut wil kan dat. Het is echter niet aan te raden omdat een TC niet bedoeld is als NAS. Een Time Capsule, de naam zegt het al, is ontworpen als medium voor OS X Time Machine backups.

Als je een iTunes bibliotheek op een TC zet en het zou min of meer werken dan ga je serieuze problemen krijgen met Spotlight. Spotlight moet de Time Machine sparsebundles kunnen indexeren anders werkt Time Machine niet. Die sparsebundles kan je niet uitsluiten.

Dat werkt allemaal perfect een zeer snel behalve als je naast de TM sparsebundle nog andere data gaat zetten zoals een iTunes bibliotheek. Bij de kleinste verandering aan de bibliotheek gaat Spotlight de hele TC opnieuw indexeren. Dat duurt niet alleen er lang, het indexeringsproces (mdworker) gebruikt ook zeer veel resources en dat hoor je aan de ventilator.

Als je de TC niet gaat gebruiken voor TM backups dan zijn de problemen iets geringer maar dan gooi je functionaliteit van OS X en de TC weg.

Ik begrijp niet waarom je je bekocht zou voelen als je iets oneigenlijk gaat gebruiken.

Succes verder
  #5  
Oud 26-07-12, 10:07
bobo1981 bobo1981 is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Antwerpen(Belgie)
Berichten: 30
Standaard

Omdat dit mijn oorspronkelijke bedoeling was. Ik ben de Apple shop in Antwerpen binnen gegaan met de vraag voor voor een oplossing. Ik wilde een deftige oplossing voor zowel mijn back-ups als mijn gehele iTunes en iPhoto bibliotheek, en dit liefst draadloos. In het verleden werkte ik metandere externe HD hiervoor maar met 2 van de drie kreeg ik onomkeerbare hardware problemen na verloop van tijd. Met als gevolg dat ik een zeer groot deel van mijn 240 G aan muziek gewoon kwijt was. Dit wou ik in de toekomst vermijden. Ik heb het gevoel dat de verkoper duidelijk zelf niet het fijne ervan kent.

Toch bedankt voor de hulp, ik zet mijn zoektocht verder.

Moest jij nog suggesties hebben, hoor ik ze graag!

Vriendelijke groeten,

Kim
  #6  
Oud 26-07-12, 10:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobo1981 Bekijk bericht
Ik wilde een deftige oplossing voor zowel mijn back-ups als mijn gehele iTunes en iPhoto bibliotheek, en dit liefst draadloos.
Dat doet Time Machine toch op een deftige manier Om het uur maakt Time Machine backups naar de Time Capsule incl. de iTunes en iPhoto bibliotheken.

Dat hoef je toch niet allemaal zelf te doen. Laat Time Machine gewoon zijn werk doen.

Ik ga het hier bij laten
  #7  
Oud 26-07-12, 12:10
bobo1981 bobo1981 is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Antwerpen(Belgie)
Berichten: 30
Standaard

Heb een oplossing gevonden... Heel erg bedankt voor de tijd en uitleg. Ik kan weer met een gerust hart verder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple TV icm time Capsule tonveringa Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 10 30-01-12 13:09
Problemen met Time Capsule SebastiaanZ Desktop-applicaties 5 11-01-12 11:12
Draadloos printen via time capsule larsehv iPhone algemeen 3 18-10-11 15:47
Apple TV2 en Time Capsule jap74 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 13-10-11 08:25
Iphone connecten met Time Capsule peetduck iPhone algemeen 1 30-09-09 15:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:27.