iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Windows: iPhone openen als schijf (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/134295-iphone-openen-schijf.html)

Hoithebest 01-02-13 19:05

iPhone openen als schijf
 
Hoi allemaal,

Zoals velen weten zijn er verschillende tools in omloop om je iPhone te openen op je pc en zo de mappenstructuur uit te lezen en zo je bestanden op je iPhone te beheren. Wat ik me echter afvraag, hoe krijgen deze programma's toegang tot deze mappenstructuur?

Als ik m'n iPhone aansluit, dan krijg ik in m'n 'Internal Storage' alleen DCIM te zien, terwijl ik deze in een tool als iTools ook zie staan in de lijst met andere mappen. (Downloads, Recordings, Safari, Books, etc.)

Weet iemand hoe ik ook toegang kan krijgen tot deze bestanden zonder zo'n tool? Ik wil namelijk zelf zo'n soort tool maken. Ik heb al wat geprobeerd met DISKPART (voor de techneuten), maar ik krijg geen begin.

Bij voorbaat dank. :)

Roel

Guest-20180925190238 01-02-13 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoithebest (Bericht 872706)
Ik heb al wat geprobeerd met DISKPART (voor de techneuten), maar ik krijg geen begin.

DISKPART is voor Windows en NTFS/FAT32. Het bestandssysteem van de iPhone is HFS+ (voor de techneuten) en het besturingssysteem is Unix.

Hoithebest 01-02-13 20:17

Mooi om te weten, ik wist niet wat voor formaat het was. Ik wist dat het een Unix-systeem was, maar ik weet niet hoe ik toegang kan krijgen tot de mappen die ik bedoel.

Guest-20180925190238 01-02-13 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoithebest (Bericht 872736)
Ik wist dat het een Unix-systeem was, maar ik weet niet hoe ik toegang kan krijgen tot de mappen die ik bedoel.

Op een Windows computer kan je over USB met de Windows Plug-and-Pray USB drivers toegang krijgen tot /var/mobile/Media/DCIM/

Wil je meer dan moet je een veilige netwerkverbinding over USB (TCP over USB) met de Apple Mobile Device Drivers (onderdeel van iTunes) opzetten. Je kan dan wel wat zien maar niet veel doen omdat je geen permissies hebt.

Met een jailbreak kan je ook een Secure Shell (SSH) verbinding maken als op de iPhone OpenSSH geïnstalleerd is.

Hoe dan ook ga je je toch moeten gaan verdiepen in Unix en de Unix CLI.

Hoithebest 01-02-13 21:05

Klinkt interessant. Kun je die driver aanspreken met bijvoorbeeld een command line, of moet je daarvoor echt een applicatie bouwen, zoals in C#?

Ik kan wel wat Unix-commando's, maar niet echt uitgebreid.

Guest-20180925190238 01-02-13 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoithebest (Bericht 872765)
Klinkt interessant. Kun je die driver aanspreken met bijvoorbeeld een command line, of moet je daarvoor echt een applicatie bouwen, zoals in C#?

Die kan je aanspreken via een API maar ik heb geen idee hoe je dat op een Windowsbak zou moeten doen. Onder OS X is dat allemaal iets makkelijker.

Ik ga het hier bij laten. Succes verder :)

Hoithebest 01-02-13 21:16

Thx, ik ga eens wat aanklooien.

zezimaxkill 18-04-13 12:38

Iphone Folders dan zie je de root van de iphone gewoon op windows explorer

Guest-20180925190238 18-04-13 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zezimaxkill (Bericht 891415)
Iphone Folders dan zie je de root van de iphone gewoon op windows explorer

Nu kan dat met een jailbreak op iOS 6.x.x. Op 1 februari 2013 kon dat nog niet :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.