iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Mac OS X: Alternatief voor Address Book? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/1457-alternatief-voor-address-book.html)

oscar 26-10-07 12:25

Alternatief voor Address Book?
 
Sinds mijn overstap op de iPhone werk ik voor 100% op OSX (dat was met mijn smartphone voorheen nog wel eens anders) en ben daardoor ook veroordeeld tot de applicatie Address Book.

Ondanks dat dit kleine programmaatje krachtig is, mis ik toch een aantal features. Heeft er iemand een alternatief voor Address Book?

Update: Inmiddels heb ik twee programma's tegen het licht gehouden: Contactizer Pro en het Nederlandse CRM4Mac. Beide doen al een heleboel meer dan het standaard Address Book, maar ik ben nog steeds niet overtuigd. Wie heeft er andere suggesties?

appleduc 08-12-07 16:28

wat wil je meer in adresboek? Ik gebruik het prof. en heeft me nog nooit teleur gesteld!

iCulture 08-12-07 17:36

Inderdaad misschien handiger om eerst eens te zeggen welke functionaliteit je vooral mist. Overigens gebruik ik Entourage (onderdeel van Office voor de Mac). Dat is namelijk het enige wat ik met onze Exchange kan gebruiken :-(

bestbier 22-12-07 00:53

Misschien deze? Downloads - Apimac Picture Address Book 6.0.5 Shareware Software
Ziet er al iets uitgebreider uit.

oscar 22-12-07 16:02

Dank voor je bericht... ben inmiddels overgeschakeld op een combinatie van Address Book, Calendar, Google Calendar en Plaxo om het allemaal te synchroniseren.

sandman 31-12-07 15:46

He, dat zoek ik ook. Hoe doe je dat dan? de iPhone kan niet met Entourage syncen, alleen via ical en dat wil ik juist niet.

Paz
Remko

oscar 31-12-07 16:05

Ga even naar Plaxo en neem daar een (gratis!) account. Verder heeft Plaxo een Mac applicatie waarmee je kunt syncen met iCal (en dus je iPhone). Ik denk alleen dat MS Entourage nog een probleem wordt, maar het Adres boek kun je wel synchroniseren: Does the Plaxo for Mac support Entourage? - Plaxo Help Center

MACaroni 17-01-08 09:13

Plaxo gedownload, ingestelt....WERKT ALS EEN TREIN! Alles syncen met Entourage 2008, address book,iCal! Super bedankt voor de tip!!

Groet,
MACaroni

oscar 17-01-08 10:17

Ah, goed om te horen dat Plaxo met de splinternieuwe Entourage 2008 synchroniseert. Ander voordeel van deze nieuwe MS Entourage is dat ie (eindelijk) met Exchange servers synchroniseert.

iberno 19-01-08 21:44

werkt t ook met de oude entourage???

Kees 28-01-08 14:09

Entourage heeft toch altijd met Exchange gewerkt (zowel 2004 als 2008)? Overigens kun je Entourage heel eenvoudig met de iPhone laten syncen door in te stellen dat Entourage eerst synct met iCal en Addressbook (in de preferences is dit ergens aan te vinken) die op hun beurt de iPhone syncen.

Toen ik destijds ook nog aan een Exchange was gebonden (thank God nu niet meer :)), liet ik op deze manier mijn N9500 syncen (dus kan de iPhone dit ook).

nikoc 29-01-08 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 25238)
Inderdaad misschien handiger om eerst eens te zeggen welke functionaliteit je vooral mist. Overigens gebruik ik Entourage (onderdeel van Office voor de Mac). Dat is namelijk het enige wat ik met onze Exchange kan gebruiken :-(

Kan je je mail server niet instellen als Imap? Lukt hier op unief perfect! Enige nadeel: je kan de global address list van de exchange server niet gebruiken...

namastee 17-03-08 14:38

hoe is je dat gelukt, synchroniseren met ical naar entourage via plaxo? ik krijg het zo niet voor elkaar.

Sjaak68 20-05-08 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door namastee (Bericht 83168)
hoe is je dat gelukt, synchroniseren met ical naar entourage via plaxo? ik krijg het zo niet voor elkaar.

in de instellingen van Entourage kan je sync aanzetten met Addressbook, iCal en nog wat dingen. Werkt prima. Zeker icm een dot mac account.

Op mijn werk heb ik noodgedwongen alleen maar entourage op de Mac die aan een exchange server hangt. mijn afspraken in entourage staan 's avonds bij thuiskomst echt in m'n iPhone en andersom.. dus wat wil je nog meer?

tomtom 20-08-08 15:23

de volgorde is dan dus;

1. exchange (werk) naar entourage exchange (thuis kost wel 499 euro!?)
2. automatisch syncen met ical en adresbook vanuit entourage
3. via MobileMe syncen met Iphone (en in mijn geval ook een MacBook Pro)

Dat klinkt op zich goed. Nu nog entourage op de koptikken.....

PS. krijg je dan ook een goede scheiding van je categorien zoals die zijn aangemaakt in outlook? Op het moment dat ik namelijk outlook sync met de Iphone via Itunes en vervolgens weer met Ical gooit hij de hele agenda in allerlei fantasiegroepen (thuis, werk, prive e.d.)

tomtom 13-10-08 21:37

Nope, geen goede scheiding! Ik doe het als volgt (hou je vast ;-));

Contacten;

- Exchange naar Yahoo (yahoosync, je kunt op deze manier ook al je categorieën scheiden) en
- dan via mijn windows compu m.b.v. het MM programmaatje (zonder dat er dus iets op de windows compu komt te staan) naar MM
- MM naar Iphone, Macbook Pro en Imac

Agenda;
- Exchange naar Google via gsync (je kunt categorieen omzetten naar verschillende agenda's).
- Google naar Ical van de Imac via spanning sync
- Ical naar MM
- MM naar Iphone en Macbook Pro

Klinkt erg omslachtig maar ik heb nog niks anders gevonden. Plaxo werkt redelijk maar gooit alle contacten op een hoop en deelt allerlei zooi in (als er andere gegevens in Plaxo staan krijg je er die " gratis" bij). Mijn Exchange heeft de contacten en agenda "centraal" staan en met de meeste sync progjes kun je alleen lokale gegevens syncen (bijv naar de Iphone.....daar heb ik dus helemaal geen %^&$ aan)

Veel succes met de syncpuzzel(s)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:41.