iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Mac OS X: sms doorsturen naar iMac lukt niet (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/159555-sms-doorsturen-naar-imac-lukt-niet.html)

Robbee 21-10-14 13:45

sms doorsturen naar iMac lukt niet
 
In de instellingen op de iphone zie ik een schakelaar voor het doorsturen van sms naar mijn iMac. Als ik die schakelaar aanzet komt een een invulvak voor de code die op de iMac verschijnt.
Maar er verschijnt dus geen code op de iMac :confused:

De iMAc is een medio 2011 versie ( draait Yosemite )
De iphone is een 5 en draait iOs 8.1
Als er een gesprek binnenkomt op de iphone dan kan ik dat op de iMac opnemen, dus de continuity verbinding is er wel.

Iemand een idee ?

Guest-20180925190238 21-10-14 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robbee (Bericht 980824)
Iemand een idee ?

Yep. Bericht #15:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...phone-6-a.html

Robbee 21-10-14 15:09

Thanks, dat werkt nu !

DeLiekes 22-10-14 12:38

bij mij is het probleem net iets anders
ik zie 2 schakelaars voor hetzelfde toestel (mac mini van wesley)
en slechts 1 schakelaar werkt wat miss wel logisch is...

maar iemand een idee hoe ik de 2de schakelaar kan laten verdwijnen?

Guest-20180925190238 22-10-14 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeLiekes (Bericht 981111)
ik zie 2 schakelaars voor hetzelfde toestel (mac mini van wesley)
en slechts 1 schakelaar werkt wat miss wel logisch is...

Dat is een IPv6 bug in Yosemite die ook een invloed heeft op Bonjour in het domein .local

Als je maar één Mac hebt valt dat niet zo op. Heb je meerdere Macs in een netwerk dan valt het wel op en veroorzaakt serieuze problemen. De Macs verschijnen dan als Mac (1), Mac (2), Mac (3), enz... of MacBook (1), MacBook (2), MacBook (3).

Op dit forum mag ik geen OS X en Mac ondersteuning geven. Ga eens op Appletips Genius kijken daar heb ik een mogelijke oplossing beschreven:

Apple TV-, sluimer-, bibliotheek- en/of netwerk problemen - OS X 10.10 Yosemite discussies op appletips genius

DeLiekes 22-10-14 13:03

Alvast bedankt. Al snap ik van die link die je er bij zet niet veel :-)

Het blijkt wel dat sinds de update naar yosemite mijn Mac mini nu ineens Mac mini van Wesley (2) noemt. Is de enige Mac waar ik ooit heb op ingelogd ook. Dus dat is wel vreemd

Kan dit te maken hebben omdat ik op een developer previeuw zat eerst en dat deze zogezegd ingelogd gebleven is

Als ik nu gewoon Mac os x opnieuw installeer is dit fan opgelost? Want dan ga ik dat gewoon doen :-)

ppl 25-10-14 20:32

Het heeft niks te maken met IPv6 zoals op zijn eigen link ook al door iemand wordt aangekaart (die weer verwijst naar discussions.apple.com). Niet zo raar want IPv6 wordt niet geconfigureerd als je netwerk dat niet ondersteund wat geldt voor vrijwel ieder thuisnetwerk (technischer: standaard zijn ze al link-local, ze beginnen dan met fe80: ).

Waar het hier veelal op misgaat is op iCloud niveau. Veelal moet men op zowel iPhone als Mac even uitloggen op Facetime en daarna weer inloggen. Daarna werken het bellen en sms'en ineens wel goed. Log dus vooral op zowel Mac als iPhone uit, daarna weer in en probeer dan nog eens te koppelen. Je moet ook iOS8.1 op je iPhone hebben staan want die zorgt voor een stabiele verbinding (lost wat bluetooth en Wi-Fi problemen op en dat is heel goed te merken).

Wat bij Bonjour ook wel erg helpt is zorgen dat je hostname (naam van je Mac) uniek is en dat je geen domein gebruikt dat eindigt op .local (dit geldt meer voor bedrijven dan thuisgebruikers omdat men daar dit soort dingen gebruikt).

Guest-20180925190238 25-10-14 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ppl (Bericht 981742)
Het heeft niks te maken met IPv6 zoals op zijn eigen link ook al door iemand wordt aangekaart (die weer verwijst naar discussions.apple.com). Niet zo raar want IPv6 wordt niet geconfigureerd als je netwerk dat niet ondersteund wat geldt voor vrijwel ieder thuisnetwerk (technischer: standaard zijn ze al link-local, ze beginnen dan met fe80: ).

Bij mij heeft dat wel te maken met een IPv6 probleem omdat bij mij alle "Advertising" over de awdl0 interface gaat met iPv6 adressering.

http://www.imgdumper.nl/uploads8/544...t_19.38.24.jpg

DeLiekes 25-10-14 21:40

Van waar het komt maakt mij niet uit. Hoe los ik het op?

Ondertussen zit ik dus al met 3 schakelaars...
Uitloggen en weer inloggen lost niks op. Het is alsof de vorige installaties van yosemite ingelogd blijven staan

Guest-20180925190238 08-11-14 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeLiekes (Bericht 981755)
Van waar het komt maakt mij niet uit. Hoe los ik het op?

Voor mij maakt het heel veel uit waar het probleem vandaan komt. :rolleyes: Zonder een oorzaak te vinden is er ook geen oplossing te vinden.

Als je een Apple TV gebruikt met oudere firmware dan zet die uit. Met uitzetten bedoel ik de stroomkabel verwijderen. Open een Terminal op de Mac en voer de de onderstaande commando's uit:

Code:

sudo /usr/libexec/PlistBuddy -c "Add :ProgramArguments: string --no-namechange" /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.discoveryd.plist

sudo launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.discoveryd.plist

sudo launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.discoveryd.plist

Sudo vereist het administrator paswoord. Als je het paswoord intypt zie je niets verschijnen (terminal local echo off). Dus type het paswoord en toets dan enter. Herstart dan ook nog alle iDevices.

De Discovery Daemon (discoveryd) is nu wat vroeger de Bonjour mDNSResponder was.

Succes gewenst. :)

DeLiekes 08-11-14 11:55

En dan zouden die andere schakelaars moet verdwijnen?

Guest-20180925190238 08-11-14 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeLiekes (Bericht 983633)
En dan zouden die andere schakelaars moet verdwijnen?

Die meervoudige schakelaars zijn een symptoom en geen oorzaak. Om symptomen te laten verdwijnen moet eerst de oorzaak verdwijnen.

Als je mijn advies niet vertrouwd, en dat hoeft ook niet, dan wacht op de publieke release van iOS 8.1.1 en OS X 10.10.1 Yosemite. Ik ga het hier bij laten. Succes verder. :)

DeLiekes 08-11-14 13:21

Was maar een vraagje hoor :-)

Zeker ge wantrouwen naar je advies toe ;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2014 om 14:12 ----------

spijtig genoeg geen verschil

toch bedankt voor de info

DeLiekes 17-11-14 22:42

die updates hebben blijkbaar niets verholpen :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:57.