iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Mac OS X: IMAC Steeds weer reclame en word steeds trager (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/163913-imac-steeds-weer-reclame-word-steeds-trager.html)

maanus 16-04-15 23:32

IMAC Steeds weer reclame en word steeds trager
 
Mijn mac word steeds trager steeds komt weer de kleurenschijf draaiend tevoorschijn en hij word steeds weer trager en ondanks dat ik Adblock heb geïnstalleerd blijf ik steeds weer onder en boven in safari reclameblokken houden snap er niks van een van de redenen voor apple was geen virussen en geen belachelijke reclames waar je niet om vraagt maar helaas gaat dat bij mijn I MAC niet op erg heel erg jammer weet iemand ALSTUBLIEFT raad word er knetter van hier heb ik geen mac voor gekocht toch hoop dat iemand met iets komt en graag in simpele taal ben geen echte computer freak helaas bij voorbaat dank:mad:

XIII 17-04-15 09:13

Wat vindt AdwareMedic op jouw iMac?

AdwareMedic

maanus 19-04-15 20:34

Ik heb alle denkbare filters ingeschakeld en hij laat getallen zien dat schijnt te zijn wat hij tegenhout aan reclames, maar wat voor soort en/of naam weet ik niet zie ik ook nergens helaas

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 april 2015 om 20:35 ----------

ik gebruik Adblock plus

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 april 2015 om 20:38 ----------

en hij is zo traag dat als ik wat typ ik af en toe moet stoppen, omdat hij veel langer erover doet de woorden te schrijven dan ik ze typ en ik typ met een hand dus niet erg snel he

XIII 19-04-15 20:43

Ik heb moeite om je bericht te begrijpen.

Heb je de tool die ik tipte nou wel of niet gedraaid?

(die tool is een malware scanner en dus iets anders de reclame blokker waar jij over schrijft)

ballegooier 19-04-15 21:11

Iets meer info mag nog wel gegeven worden.
Wat voor iMac precies, welk bouwjaar of variant, en welke versie OSX draai je.

maanus 19-04-15 21:40

Spigot
Users/maanus/Libary/Safari/Extensions/Searchme.safariextz
Users/Maanus/libary/Aplication Support/Spigot
Downlite
Libary/Application Support/VSearch
Libary/LaunchAgents/com.vsearch.agent.plist
Libary/LaunchDaemons/com.vsearch.daemon.plist
Libary/LaunchDaemons/com.vsearch.helper.plist
System/Library/Frameworks/VSearch.framework

Als ik die tool draai komt er dit bovenstaande tevoorschijn

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 april 2015 om 21:57 ----------

Mac os x versie 10.7.5
2.5GHZ Intel Core i5
4 GB 1333 Mhz DDR 3
Macintosh HD
21.5-inch, medio 2011

XIII 19-04-15 22:32

Je hebt blijkbaar de nodige Mac AdWare (o.a. Spigot & DownLite) op je Mac staan...

Heb ik zelf nog nooit gehad; ik hoop dat deze links je helpen:

The Safe Mac » Spigot adware proliferates

The Safe Mac » Adware Removal Guide
The Safe Mac » Adware Removal Guide : DownLite
The Safe Mac » Adware Removal Guide : Spigot

maanus 20-04-15 00:55

Hartelijk dank voor thé safe mac heb het gebruikt en imac verschoond van Spigot & Downlite weet ook niet hoe ik eraan gekomen ben maar heb thé safe mac en heb Adwaremedic zijn ding laten doen en super hij werkt in ieder geval een heel stuk sneller en ook momenteel geen reclame bij safari super bedankt voor de hulp mijn dank is groot
Met Vriendelijke Groet
Maanus:cool:

ballegooier 20-04-15 01:09

Mooi dat het opgelost is. En dat de oorzaak nu bekend is.

Want met de configuratie die jij hebt, zou je geen snelheids issues mogen hebben op je machine.

Een verse installatie van osx kan jouw problemen ook helpen definitief op te lossen. Eerst maar eens zien of dat nu nog wel nodig is....


Wist je trouwens dat je gratis kunt upgraden naar osx 10.10 Yosemite? 10.7 Lion is niet de beste release die je je kunt wensen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.