//

Foto App in El Capitan

Foto App in El Capitan discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ga ik net achter de iMac zitten die ik gisteren heb geupdate naar El Capitan. en krijg ik ineens een kadertje voor een voorstellen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-10-15, 21:06
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard Foto App in El Capitan

Hallo,

Ga ik net achter de iMac zitten die ik gisteren heb geupdate naar El Capitan. en krijg ik ineens een kadertje voor een voorstellen. Leuk dus. Even kijken.

Die splitview lukt me al niet zo best, maar zal uiteindelijk wel lukken.

MAAR, de foto app. Als ik de afbeeldingen zie en de uitleg lees, is er wel wat meer mogelijk. Maar nu merk ik op dat er bij mij geen knijt veranderd is aan die app en dat die nog identiek is als onder de vorige OSX. Dus bovenaan kan ik niet kiezen tussen albums en gedeeld en zo, dat is nog altijd in de navagatiekolom. Gezichten met een 'flow' gaat niet, en dus nog altijd enorm tijdrovend als voorheen. Locatie aanpassen zou nu ook kunnen, maar kan ik dus ook niet.

Iemand een idee waarom deze app precies niet mee geupdate is? En als ik naar updates ga zoeken zegt hij dat alles up to date is.

Thanx.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-10-15, 21:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Ga ik net achter de iMac zitten...
Ga eens voor die iMac zitten dan zie je het beeldscherm beter. Op de achterkant is niet veel te zien.

Citaat:
Iemand een idee waarom deze app precies niet mee geupdate is?
Natuurlijk heeft de Photo's app een update gekregen en wel naar versie 1.2:



Photo's is onderdeel van OS X en dus moet ge de updates niet in de Mac App Store gaan zoeken. Updates komen met OS X updates.
  #3  
Oud 02-10-15, 21:31
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Oei, nu voel ik me wel helemaal een noob

Dan maar ff gaan googlen hoe ik er dan aan geraak, want ik dacht dat dit gewoon bij de updates in de store kwam te staan
  #4  
Oud 02-10-15, 21:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
..want ik dacht dat dit gewoon bij de updates in de store kwam te staan
Ja ingepakt in een OS X update. Net zoals alle andere standaard apps.
  #5  
Oud 02-10-15, 21:38
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Sorry, maar het is nog altijd chinees voor mij
Ben hier maar vanalles aan het zoeken, maar kan niets vinden en weet eigenlijk niet of ik uberhaupt iets moet vinden.

Denk dat ik eens wat meer uren achter de iMac moet gaan spenderen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2015 om 20:53 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja ingepakt in een OS X update. Net zoals alle andere standaard apps.
Wss heb ik het verkeerd, maar is het niet de bedoeling als die OSX update voltooid is dat die standaard apps dan ook geupdate worden?
Want er staat wel degelijk El Capitan op en eender waar ik een knop tegen kom voor naar updates te zoeken, krijg ik melding dat er geen zijn.

Dus weet totaal niet waar ik nog moet gaan zoeken en google maakt me voorlopig ook niet veel wijzer. Eender hoe ik zoek. Ook niet hoe ik het moet uitpakken.

Anders zal ik wel eens zoeken naar een echt forum waar men effectief wordt verder geholpen als men een vraag heeft. Want dat is blijkbaar soms een probleem op iculture.
  #6  
Oud 02-10-15, 22:08
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Freeltd:

"Oei, nu voel ik me wel helemaal een noob"
"Sorry, maar het is nog altijd chinees voor mij"
"Denk dat ik eens wat meer uren achter de iMac moet gaan spenderen"
  #7  
Oud 03-10-15, 08:20
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ach ja, laat maar zitten. Normaal gaat men ervan uit dat een forum effectief dient om hulp te bieden en/of te krijgen. Dat ligt hier op iCulture dus heel anders. Jammer.

Het is mss voor de kenners een gekke vraag, maar blijkbaar kan het er niet in dat er mensen zijn die niet alles kennen van een mac omdat ze die zelfs nog geen jaar hebben?

Ik vind wel terug dat foto's 1.2 met el Capitan komt, maar snap niet waarom ik OSX El Capitan draai, maar dat foto's nog steeds 1.1 is en dat er nergens iets te vinden is hoe ik deze naar 1.2 kan krijgen.

En dus snap ik het niet dat men hier gewoonweg weigert om daar een duidelijk antwoord op te geven. Is het omdat jullie irl te weinig liefde krijgen van de buitenwereld dat jullie hier dan achter een klavier wraak nemen daarvoor? Het kan haast niet anders.
  #8  
Oud 03-10-15, 09:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Ik vind wel terug dat foto's 1.2 met el Capitan komt, maar snap niet waarom ik OSX El Capitan draai, maar dat foto's nog steeds 1.1 is en dat er nergens iets te vinden is hoe ik deze naar 1.2 kan krijgen.
Je krijgt de Foto's app update naar versie 1.2 met de volgende OS X update, zijnde OS X 10.11.1 El Capitan. Ik gebruik die versie al in Beta. Maar dat schreef ik al in een vorig bericht:

Citaat:
Ja ingepakt in een OS X update. Net zoals alle andere standaard apps.
Duidelijk nu? Of moet ik er nog een tekeningske bij maken?

Citaat:
En dus snap ik het niet dat men hier gewoonweg weigert om daar een duidelijk antwoord op te geven. Is het omdat jullie irl te weinig liefde krijgen van de buitenwereld dat jullie hier dan achter een klavier wraak nemen daarvoor? Het kan haast niet anders.
Hebt ge iets speciaal gerookt of gedronken? Ge gaat mij toch niet beschuldigen dat ik weiger om forumleden te helpen? Of wel? Maar, gelet op het bovenstaande is dit wel de allerlaatste keer dat ik jou geholpen heb. Succes verder.
  #9  
Oud 03-10-15, 12:01
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Ach ja, laat maar zitten. Normaal gaat men ervan uit dat een forum effectief dient om hulp te bieden en/of te krijgen. Dat ligt hier op iCulture dus heel anders. Jammer.

Het is mss voor de kenners een gekke vraag, maar blijkbaar kan het er niet in dat er mensen zijn die niet alles kennen van een mac omdat ze die zelfs nog geen jaar hebben?

Ik vind wel terug dat foto's 1.2 met el Capitan komt, maar snap niet waarom ik OSX El Capitan draai, maar dat foto's nog steeds 1.1 is en dat er nergens iets te vinden is hoe ik deze naar 1.2 kan krijgen.

En dus snap ik het niet dat men hier gewoonweg weigert om daar een duidelijk antwoord op te geven. Is het omdat jullie irl te weinig liefde krijgen van de buitenwereld dat jullie hier dan achter een klavier wraak nemen daarvoor? Het kan haast niet anders.
Voor alle duidelijkheid: het was niet kwaad bedoeld hoor, ik begreep alleen niet helemaal waarom je nu al meteen bent overgestapt naar El Capitan....
  #10  
Oud 03-10-15, 12:28
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Nu is het eindelijk duidelijk. Echter lees ik overal de nieuwtjes van de fotoapp onder el capitan, maar bij mij is die nog identiek als onder de vorige OSX.

@Timosha: voorheen heb ik ook nog nooit echt hulp gekregen van u, zoals zovelen hier. Ge doet nogal vrij hautain. Dit is ook regelmatig te zien in reacties naar u toe.

Maar goed, ik weet nu dat men hier niet veel moet verwachten, tenzij smeken en dat ben ik ook niet van plan. Ik zit nog op verschillende forums ivm hobbies en professionele zaken en daar loopt het wel heel anders.

Dat is een beetje het jammere van dit forum en Timosja steekt er met kop en schouders bovenuit als het nee komt op sneren geven. Alsof hij ermee wilt aantonen dat hij de koning der appeltjes is of dat hij er maar vanuit gaat dat iedereen hetzelfde kent als hij. Maar er zijn ook mensen met een echt leven die niet dag en nacht achter hun iDevices zitten ;-)

Als ik direct na mijn beginpost uwe laatste uitleg had gekregen, was dit alles niet nodig geweest ;-).
  #11  
Oud 03-10-15, 12:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Als ik direct na mijn beginpost uwe laatste uitleg had gekregen, was dit alles niet nodig geweest ;-).
Ge zijt aan het zeveren. Wat in het laatste bericht staat, staat ook in mijn eerste en tweede bericht. Nogmaals, succes verder. Het ga je goed.
  #12  
Oud 03-10-15, 17:32
nielsschouten's schermafbeelding
nielsschouten nielsschouten is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard foto's zoeken die nog niet in een map zijn ingedeeld

Hallo,

Zoals de titel doet vermoeden ben ik op zoek naar een oplossing om te zoeken naar foto's die ik nog niet heb 'opgeruimd'. Nu zag ik dat een een slimme map kan maken, maar, misschien ligt dat aan mij, ik kan de opties die ik wil, niet selecteren. Bij iTunes kun je bijvoorbeeld invoeren: "album, woord bevat ... , niet in ..., wel in ... " en je krijgt een mooi overzicht.

Is er zoiets ook beschikbaar in de foto-app? ik wil alles 'opgeruimd ' hebben in albums en niet los. Als ik dus een slimme map heb waar deze foto's automatisch in terecht komen, kan ik ze daarna in het juiste album zetten

alvast bedankt.
  #13  
Oud 04-10-15, 09:03
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ge zijt aan het zeveren. Wat in het laatste bericht staat, staat ook in mijn eerste en tweede bericht. Nogmaals, succes verder. Het ga je goed.
En ik die dacht dat de mensen aan de maaskant zo sympathiek waten. Blijkbaar is dat toch veranderd sinds ik daar weg ben :-p.

Mss is het uw manier van antwoorden naar zowat iedereen toe dat mensen wat zenuwachtiger maakt. Maar swat, ik weet het nu. Het had enkel wat sneller en duidelijker gekund
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan niet alle foto's zien in foto's app mac os X obravo iCloud 0 04-05-15 15:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.