//

MBP weigert reinstall OS X

MBP weigert reinstall OS X discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik dacht mijn zus een plezier te doen door de uitgezette batterij van haar Macbook Pro Early 2011 voor haar te vervangen. De gaat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-05-16, 20:13
debilio debilio is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 29
Standaard MBP weigert reinstall OS X

Hallo,

Ik dacht mijn zus een plezier te doen door de uitgezette batterij van haar Macbook Pro Early 2011 voor haar te vervangen.
De gaat om een tried en tested third-party batterij. Batterij vervangen, reboot, volledig opgeladen, testje met coconutbattery, alles zag er goed uit...
Meteen het OS updaten dacht ik zo. Op de laptop stond 10.6.8 als ik mij het goed herinner.

Handmatige backup (enkel bestanden) en clean install.
OS partitie gewist en install. Of toch proberen...

Sindsdien heb ik zoveel verscheidene problemen gehad gaande van kernel panics tot een laptop die totaal niks meer doet.
Dit was gisteren.
Vandaag ben ik weer heel de dag bezig geweest en heb ik compleet andere resultaten dan gisteren terwijl ik dezelfde dingen ben aan het proberen.
Soit, met kortheid en relevantie in het achterhoofd post ik mijn bevinding van vandaag.

Deze ochtend: Normaal opstarten -> opstartgeluid -> grijs scherm -> kernel panic ivm appleintelcpupowermanagement
Als ik dat google dan krijg ik voor hits vanuit de hackintosh communities...


Nu: Normaal opstarten -> opstartgeluid -> grijs scherm -> map met vraagteken (fan blaast hard)


Originele recovery dvd in MBP gestoken
Opstarten met “c” ingedrukt -> opstartgeluid -> grijs scherm -> map met vraagteken (fan blaast hard)
Opstarten met “d” ingedrukt -> opstartgeluid -> geraak in hardware test, trackpad reageert niet, kan via toetsen navigeren (toetsen reageren soms wel, soms niet) -> freeze nog voor de hardware test begint “Probing your hardware; this may take a minute…” (fan blaast hard)


Opstarten met “cmd-r” ingedrukt -> “starting internet recovery” -> “choose network” -> muis werkt niet -> kan met toetsenbord wachtwoord van Wi-Fi invoeren -> toetsen reageren slecht -> draaiende wereldbol met progressbar -> ondertussen blaast fan hard -> grijs scherm met apple logo + spinner -> spinner verdwijnt -> melding dat ik toetsenbord en muis moet aansluiten -> doe ik geraak in het utilities menu -> bij herinstalleren loopt het fout “An error occured while preparing the installation. Try running this application again.”

terminal -> “date” -> zie https://bensmann.no/changing-system-...os-x-recovery/
-> install Lion -> … -> succesvolle login appstore met apple id —> “This item is temporarily unavailable. Try again later.”

Is dit het probleem hier? https://discussions.apple.com/message/26418823#26418823

Vervolgens:
USB-stick in laptop gestoken waar een bootable installer van Mavericks op staat en Recovery assistant.
Worden herkend in disk utility.
Bij het afsluiten van utilities wordt gevraag van waar ik wil booten.
Enkel installer is zichtbaar bij de opties.
-> reboot -> grijs scherm -> map met vraagteken

Opstarten met “cmd-option-p-r” ingedrukt blijven houden -> opstartgeluid -> grijs scherm -> computer herstart -> opstartgeluid -> grijs scherm -> map met vraagteken (fan blaast hard)

Soms lukt PRAM zappen wel als ik meteen daarna de option toets ingedrukt houd dan krijg ik wel de keuze om van een externe schijf te booten. Alles gaat dan heel traag en loopt uiteindelijk vast.
Ook heb ik al de melding "this copy of the install os x el capitan application can't be verified" gekregen of het scherm dat gewoon zwart wordt en niets reageert.
Het verste dat ik ben geraak is OS X install van een bootable drive tem de progress bar zegt "only a few seconds"...

Wanneer alles vastloopt dan blaast de fan hard en wordt de laptop warm.
Bij het opstarten knippert het snoozelampje soms (hardware issue?).
Ik hoor wel altijd de “chime” bij het opstarten.

De kernelpanics die ik gisteren kreeg gingen over "bootcache" en toen ik in de hardware test was geraakt kreeg ik een melding over de batterij (zie screens).

Iemand enig idee, ik sta op het punt om de handdoek in de ring te gooien...
Morgen naar de apple retailer vrees ik. Hoop dat het het logic board niet is...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20160505_124631.jpg‎ (63,6 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20160505_144259.jpg‎ (90,1 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20160505_195933.jpg‎ (64,6 KB, 4x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreemd fenomeen iPhone 4S en MBP MacFreak20 iPhone algemeen 7 10-04-12 23:03
MBP wil niet op iCloud... Radar iCloud 0 16-10-11 10:19
MBP ziet mijn iPhone 3g niet Donstil iTunes 4 04-10-08 17:27
Iphone Sync na reinstall windows duinsel iTunes 1 12-11-07 23:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.