iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Update iMac loopt vast (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/174088-update-imac-loopt-vast.html)

Duinweg 04-08-16 18:26

Update iMac loopt vast
 
Ik heb gisteren een update gestart van mijn iMac. Het gaat om het meest recente besturingssysteem (ben even de naam kwijt). Hij zei eerst nog 12 minuten nadat de computer opnieuw was gestart. Daarna liep hij op ong 60% vast. Er gebeurde niets meer. Ook aan en uitzetten hielp niet. Toen helemaal uitgezet en vanmiddag weer een poging gewaagd, maar hij blijft op hetzelfde punt. Kan ik dit doorbreken? Ik zat niet perse op een update te wachten, maar wil gewoon " bij de tijd" blijven. Ik hoop dat iemand een tip heeft.
Alvast bedankt.

Wallyİ 04-08-16 21:23

Command+L al ingedrukt tijdens de upgrade...

Dit geeft je meer inzicht dan die schuifbalk....

Afhankelijk van de vrije ruimte op je HDD kan dit tot wel 16 uur in beslag nemen...

Duinweg 04-08-16 21:25

Bedankt Wally. Nee die command+L heb ik nog niet gedaan. Ga ik doen.
Ik heb genoeg ruimte, maar wel raar dat zoiets niet aangekondigd wordt. Ik dacht ik doe dat " even"...
Ik ga proberen. Dank nogmaals.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 augustus 2016 om 21:27 ----------

Ondanks de command+L toets ingedrukt houden bij het opstarten, kom ik toch weer bij de schuifbalk. Verder geen of nauwelijks geluid. Gewoon stilstaand beeld.

Guest-20180925190238 04-08-16 21:37

Dan start de Mac op met ⌘ + v voor een verbose boot. Je kan dan zien waar en waarom het systeem blijft hangen.

Duinweg 04-08-16 21:45

Ok, dank. Ik zie nu een zwart scherm met heel veel witte letters. De laatsten blijven zich herhalen, maar met een oplopend volgnummer.
Er staat:

CODE SIGNING: proces 310[windows server]: rejecting invalid page at...
En dat gaat steeds door met een hoger wordend volgnummer.
Kan ik dat afbreken?

Wallyİ 04-08-16 21:47

CMD+L druk je in als de schuifbalk tevoorschijn komt...

Als het goed is krijg je dan de resterende tijd te zien...

Duinweg 04-08-16 21:52

nee ik krijg niets te zien, geen enkele reactie van het scherm op welke input dan ook.
Alleen als ik bij het opstarten cmd+v intoets krijg ik tekst te zien.

Wallyİ 04-08-16 22:00

Herstart je Mac en houd Command+Option+P+R ingedrukt...

Dit zal je NVRAM resetten en de Mac terug opstarten...

Hopelijk gaat ie dan wel verder met de installatie...

Duinweg 05-08-16 21:12

Beste Wally, dat was een goede tip. Hij herstartte indrdaad, maar blees helaas nu op 100% hangen. Dus zojuist heb ik dit opnieuw gebprobeerd. Volgens mij moet hij door dat dode punt heen.
Ik laat het je weten, maar bedankt zover.

Duinweg 05-08-16 23:33

Het wil nog steeds niet lukken en de achterkant van mijn iMac wordt aan de bovenkant heel heet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:20.