//

Mac werkt niet meer zodra hij in thuis wifinetwerk komt

Mac werkt niet meer zodra hij in thuis wifinetwerk komt discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Vreemd probleem. Ik heb een MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015). Thuis heb ik het alles in 1 pakket van KPN. Beide werken. Tot vandaag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-10-16, 23:36
DGoedhart DGoedhart is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard Mac werkt niet meer zodra hij in thuis Wi-Finetwerk komt

Vreemd probleem.
Ik heb een MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015).
Thuis heb ik het alles in 1 pakket van KPN.

Beide werken.
Tot vandaag ook samen, zonder problemen

Vandaag op eens een heel bizar probleem.

Zodra mijn Macbook gebruik maakt van de Wi-Fi thuis (KPN), werkt deze niet meer.
Geopende programma's kan ik niet sluiten. Toetsenbord werkt niet. Wel gewoon beeld.
De magic trackpad werkt. Daar houdt het dan ook wel mee op.

Als ik naar buiten loop en buiten het bereik van mijn thuis Wi-Fi ben, dan werkt de mac opeens weer???
Ik kan de programma's afsluiten, ik kan met persoonlijk hotspot van mijn iPhone gewoon het internet op.

Dan loop ik naar binnen, neemt de mac automatisch het Wi-Fi netwerk van thuis over.
Gek genoeg werkt de mac dan nog steeds tot het moment dat hij een keer in sluimer toestand komt, daarna doet de mac precies wat ik hierboven beschreef. Dus ik weer naar buiten, buiten het Wi-Fibereik komen en dan kan ik weer werken.

Wat heb ik al gedaan
- reset experiabox
- alle stekkers eruit van de experiabox
- kpn gebeld die heeft mij nu op een ander kanaal gezet
- alle voorkeursnetwerken verwijderd
- de macbook herstart, uit gezet en weer aangezet, Command R, Command S

Tot op heden zonder gewenst resultaat.
Heb ook geen vergelijkbaar probleem kunnen vinden.

Lang verhaal, grote irritatie, hoop op snelle oplossing ;-)
Groet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-16, 07:32
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Inderdaad heel erg vaag, ik kan je ook niet echt dé tip geven denk ik.

Wat in je tests niet lees is of je al een ander Wi-Fi netwerk geprobeerd hebt. Bij familie/buren/kennissen oid. Gooi je netwerkverbinding weg, en koppel aan een ander netwerk. Wat gebeurd er dan.
En zit je op een 2,4 of een 5 netwerk.
Ik heb wel eens begrepen dat de oudere esperia boxen eigenwijs kunnen zijn. De nieuwere versies schijnen echt veel beter te zijn.
  #3  
Oud 18-10-16, 10:45
DGoedhart DGoedhart is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard

Hi Blazez,

dank voor je reactie. Was inderdaad vergeten te vertellen dat ik ook naar familie/vrienden ben geweest. Ook waar ze KPN als provider hadden. Geen enkel probleem, Mac en internet werkte prima.

Heb ook al alle voorkeursnetwerken verwijderd. Ook dit zonder resultaat.

Heb maar een filmpje gemaakt van wat er gebeurd als ik in mijn thuis Wi-Finetwerk kom, iedereen die het ziet vindt het bizar, er vallen gewoon functionaliteiten weg in hergebruik van mijn mac???
  #4  
Oud 18-10-16, 10:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DGoedhart Bekijk bericht
Ook waar ze KPN als provider hadden. Geen enkel probleem, Mac en internet werkte prima.
Deductie! Dan ligt het toch niet aan de Mac maar aan de spullen van KPN bij jou thuis. Of, aan zeer sterke interferentie op de 2.4 GHz band in jouw omgeving.
  #5  
Oud 18-10-16, 10:56
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

En zit je op 2,4Ghz of op 5Ghz Wi-Fi, heb je de mogelijkheid om beiden te testen?
Heb je een oude (versie) van de esperia box (versie 9 of 10 is dacht ik momenteel actueel.
Reageren

Labels
2015, experiabox, macbook pro, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 2 valt uit zodra hij vergrendeld kiemelm iPhone algemeen 0 08-11-12 21:17
thuisknop van de iphone werkt niet goed meer. Hij blijft af en toe hangen. Miesje54 iPhone algemeen 4 23-11-11 10:16
Na Update Flightradar24 pro werkt hij niet meer. maradja iPhone Apps 0 07-10-11 09:52
Wi-Fi thuis crasht zodra iphone buiten bereik is suzanne79 Wi-Fi 0 08-08-10 16:33
Iphonescherm gebroken en hij werkt niet meer Kingfinity iPhone algemeen 1 18-09-08 11:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.