//

Door installer loopt geheugen vol iMac

Door installer loopt geheugen vol iMac discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds enige tijd wordt mijn computer heel traag. In het activiteitencentrum zie ik dat "Installer" de boosdoener is. Hij neemt vele GB geheugen in beslag. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-10-16, 11:06
Kaatje61 Kaatje61 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2016
Berichten: 3
Standaard Door installer loopt geheugen vol iMac

Sinds enige tijd wordt mijn computer heel traag. In het activiteitencentrum zie ik dat "Installer" de boosdoener is. Hij neemt vele GB geheugen in beslag. Als ik dat programma sluit is de Mac weer snel maar telkens als ik de computer aanzet gebeurd weer hetzelfde en start 'Installer" weer op en moet ik die eerst weer stoppen in het activiteitencentrum. Kan ik hier iets zelf aan doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-10-16, 12:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De Installer daemon probeert een .pkg package te installeren. Als de Installer daemon bij het opstarten van de Mac opnieuw opstart wordt dit veroorzaakt door een Launch Agent.

Sommige malware zoals Genieo maakt gebruik van zo'n Launch Agent. Kijk eens in Users/gebruikersnaam/Library/LaunchAgents of de volgende Launch Agents aanwezig zijn:

com.genieo.completer.download.plist
com.genieo.completer.update.plist

Indien ja, dan verwijder die property lists.

Kijk ook in Users/gebruikersnaam/Library/Application Support of daar bestanden of folders aanwezig zijn met "Genieo" in de naam. Zoals bv. com.genieoinnovation.Installer

Indien dat allemaal te ingewikkeld is kan je ook AdwareMedic (nu Malwarebytes) gebruiken.

AdwareMedic
  #3  
Oud 21-10-16, 12:33
Kaatje61 Kaatje61 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2016
Berichten: 3
Standaard

Nee, ik zie nergens iets over Genieo daar
  #4  
Oud 21-10-16, 12:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Laat AdwareMedic eens lopen. Het kan ook andere malware zijn. Genieo verandert ook wel eens van naam. Je kan ook eens EtreCheck laten lopen:

https://etrecheck.com
  #5  
Oud 21-10-16, 12:54
Kaatje61 Kaatje61 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2016
Berichten: 3
Standaard

Ik heb AdwareMedic laten zoeken en inderdaad zaten er dingen bij van Genieo. Alles verwijdert en opnieuw opgestart. Tot nu toe is "Installer" niet meer opgestart dus ik denk en hoop dat het probleem nu is opgelost. Heel veel dank voor je snelle reactie en je hulp
  #6  
Oud 21-10-16, 12:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaatje61 Bekijk bericht
Heel veel dank voor je snelle reactie en je hulp
Zonder dank en graag gedaan. Blijf nu weg van obscure websites en klik niet te veel op "Gratis" knopjes. Succes verder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geheugen loopt vol sinds iOS10 darkpino iPhone algemeen 1 07-10-16 18:09
Geheugen iPhone 5S loopt vol woudinho iPhone algemeen 5 14-08-15 15:11
iPhone 5s 16gb geheugen loopt steeds vol... E60Bimmer iPhone algemeen 7 13-11-14 15:55
Geheugen iPhone 4 loopt langzaam vol duhen iPhone algemeen 3 30-04-14 09:19
Geheugen vol denman80 Jailbreak apps en thema's 6 08-04-11 15:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.