//

problemen na her installatie Mac OS Sierra

problemen na her installatie Mac OS Sierra discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) 4 jaar geleden heb ik een nieuwe Mac Mini aangeschaft en als vakfotograaf was ik heel erg te spreken over de kwaliteit en mogelijkheden.Veel hardware ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-11-16, 13:21
Dolphijn Dolphijn is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Vorden
Berichten: 2
Standaard problemen na her installatie Mac OS Sierra

4 jaar geleden heb ik een nieuwe Mac Mini aangeschaft en als vakfotograaf was ik heel erg te spreken over de kwaliteit en mogelijkheden.Veel hardware etc heb ik hierop aangesloten.Installatie gebeurde via orginele CD's of werden gedownload zonder problemen.De up-dates werden allemaal uitgevoerd en tot op heden draaide mijn Mac op Mac OS Sierra.
Na verloop van tijd begon de Mac trager te worden en er waren problemen met de sleutelhanger,die ik niet kon oplossen.
Er werd geadviseerd om mijn Mac te herinstalleren.Dit heb ik gedaan op 07-11-2016.Nadien werkte mijn Mac weer zoals deze behoorde te werken.Ik was dol gelukkig totdat.......ik mijn hardware ging aansluiten.
Mijn printer werkte niet.Geen probleem dacht ik en probeerde deze opnieuw te installeren met de originele CD.Al snel kreeg ik de melding dat de CD alleen geschikt was voor de oudere systemen.Toen maar naar de website van HP en stuurprogramma en driver installeren.Wat schets mijn verbazing?
Ik kreeg de melding dat installatie NIET MOGELIJK was.
Firewall geopend en gekeken bij algemeen.Daar ONTBRAK de vermelding:Elke willekeurige bron.
Het blijkt dat bij Mac OS Sierra alleen nog maar uit de Applestore of aanverwant gedownload kan worden.
Nu heb ik grote problemen omdat mijn printer niet geïnstalleerd kan worden en als vakfotograaf kan ik niet zonder.Wie kan mij een oplossing geven?
Met dank.J.Th.Dolphijn
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-11-16, 13:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dolphijn Bekijk bericht
Het blijkt dat bij Mac OS Sierra alleen nog maar uit de Applestore of aanverwant gedownload kan worden.
Open de Terminal en geef het onderstaande commando in:

Code:
sudo spctl --master-disable
Citaat:
Nu heb ik grote problemen omdat mijn printer niet geïnstalleerd kan worden en als vakfotograaf kan ik niet zonder.
Download de HP Printer drivers (versie 5) voor macOS Sierra direct bij Apple.

https://support.apple.com/kb/DL1888?...L&locale=en_US
  #3  
Oud 11-11-16, 11:10
Dolphijn Dolphijn is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Vorden
Berichten: 2
Standaard

Probleem opgelost.Gelukkig had ik een backup schijf en alles weer terug gebracht naar eerdere datum.
  #4  
Oud 11-11-16, 12:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dolphijn Bekijk bericht
Gelukkig had ik een backup schijf en alles weer terug gebracht naar eerdere datum.
Dat kan ook.

Maar ik kan je verzekeren dat met de nieuwe drivers HP printers zonder problemen werken met macOS 10.12 Sierra. Tenminste, hier werken twee (2) HP printers perfect met Sierra. Succes verder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: sierra mac uit slaapstand geen Wi-Fi Tonydee Desktop-applicaties 0 13-10-16 19:18
Schone installatie Mac OS Sierra lukt niet met schijf. LaurensVE Desktop-applicaties 2 23-09-16 21:07
Mac OS installatie na SSD upgrade lex3010 Desktop-applicaties 5 24-08-15 11:12
Problemen bij 4.0 OS installatie Cees Rijneveen iPhone Apps 2 25-06-10 13:29
Wanneer QuickPwn 2.2.1 voor de Mac / DFU problemen op de Mac Gilliam Archief 5 30-01-09 12:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:16.