iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Mac OS X: Rare kleuren MBP (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/175095-rare-kleuren-mbp.html)

SneakyChipmunk 19-12-16 15:09

Rare kleuren MBP
 
Mijn vraag:
Wanneer ik de Macbook open, zie ik voor een paar seconden rare kleuren in beeld.
Herkent iemand dit probleem? Weet iemand de oplossing?


Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac OS 10.12.1 en 10.12.2
Macbook Pro Retina 13 inch 2015
128SSD
8GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
SSD gewist en opnieuw geïnstalleerd.
SMC reset
NVRAM reset
Safe mode boot
Diagnostics
Macbook omgeruild voor een andere nieuwe, mijn huidige, maar zelfde probleem.
Geen backup terug gezet.
Naar een AASP gegaan, zij weten er geen raad mee.
Apple Support gebeld, maar hier heeft men er ook geen idee van.


Het probleem is bekend bij Apple voor de 2016 modellen, maar niet de 2015 zover ik nu weet.

Ik heb er een filmpje van gemaakt, hopende dat iemand dit herkent en een oplossing weet.

Ondertussen ben ik zover dat er andere Macbooks zijn die hier ook last van hebben, maar waar het vandaan komt?

Fasty 29-12-16 22:48

dat ziet er niet goed uit :confused: ben benieuwd of iemand iets weet. vaag dat ze er ook geen raad mee weten in de apple store.

tuscani38 06-01-17 20:23

ik heb dat soms bij het uitzetten , dan verschijnen er allemaal lijnen in verschillende kleuren . een nieuw iMac van vorige week . mocht er iemand iets weten hier omtrent !

Smi3l 09-03-17 19:18

Ook ik ervaar dit probleem, ik dacht dat ik de enige was. Al meerdere keren contact gehad met Apple. Vandaag werd me verteld dat het RAM volloopt omdat ik de Macbook zelden helemaal uitzet en dat dit een logisch gevolg was. Ik ben het niet eens met de medewerker, aangezien ik dit zie als een defect. Zijn er al mensen die weten welk pad te bewandelen in deze kwestie? Betreft een Macbook Pro Early 2015 128GB.

Ik heb zelf het idee dat het probleem bij mij telkens na een fresh install terugkwam nadat ik Photoshop en Lightroom installeerde. Wellicht aanknopingspunten met andere gebruikers die het probleem ervaren?

tuscani38 09-03-17 20:54

Ik gebruik zelf die programma's niet .mij hebben ze verteld dat het te maken zou hebben met de Wi-Fi die de bluetooth verstoord omdat die hoger frequentie heeft . had er nooit last van toen ik nog Lion op mij macbook pro had. en dat van dat RAM gedoe geloof ik niets van ,want ik zet hem altijd uit ! ze zijn ons gewoon aan het ****en ! heb nog een Imac ook en die doet ook raar , soms als je hem uitzet komen er gekleurde strepen op . tot nu toe nog geen oplossing van hen gekregen , toestel is 3 maand oud . En dan nog zo een duur toestel van 2300 euro +- . Bijstand NUL KOMA NUL

Smi3l 09-03-17 21:02

Heel frusterend inderdaad. Hou me a.u.b. op de hoogte over je vorderingen.

tuscani38 09-03-17 21:11

jij ook he


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:42.