//

Mijn MacBook start niet meer op na wissen harde schijf

Mijn MacBook start niet meer op na wissen harde schijf discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Ik heb een aantal problemen met mijn MacBook. Ooit overgenomen en weet niet precies hoe oud-ie is voordat daar naar gevraagd wordt Maar gok ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-06-17, 09:15
Brenda1989 Brenda1989 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 3
Standaard Mijn MacBook start niet meer op na wissen harde schijf

Goedemorgen,

Ik heb een aantal problemen met mijn MacBook. Ooit overgenomen en weet niet precies hoe oud-ie is voordat daar naar gevraagd wordt Maar gok rond 2010. Het is een MacBook Pro.

Ik heb inmiddels een nieuwe MacBook, maar wil mijn oude blijven gebruiken om cd'tjes te branden e.d. (kan niet meer op mijn nieuwe Mac).
Maar vanochtend eerst mn oude MacBook leeggehaald (althans poging tot). De harde schijf gewist en ik wilde hem vervolgens opnieuw installeren.
Dat ging redelijk, tot de wereldbol in beeld kwam en ik een netwerkverbinding moest maken. Op de een of andere manier klopte mijn wachtwoord niet... Nou ik weer zeker dat-ie klopt, want heb zelfs opnieuw op mn telefoon mn Wi-Fi aan/uit gezet en wachtwoord ingetypt en daar pakte die hem wel op.
Vervolgens nog wat gezocht en via een toetsencombinatie iets gedaan wat PRAM (?) heet... Maar nu blijft er steeds een knipperend vraagteken komen en in beeld staan. Die had ik ook al voordat ik mn netwerkverbinding moest maken, maar na zoeken was die toen weg en moest ik dus mn wachtwoord intypen voor internetverbinding. Nou zoals gezegd lukte dat niet en nu zit ik dus met een knipperend '?'

Is er iemand die mij kan helpen? Zoals gezegd mn hele Mac mag leeg, er staat niks bijzonders op, dus als iemand een "gouden toetsencombinatie" heeft waardoor die in ieder geval weer opstart zou ik blij zijn!

Alvast bedankt,

Groetjes Brenda
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-06-17, 09:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brenda1989 Bekijk bericht
Dat ging redelijk, tot de wereldbol in beeld kwam en ik een netwerkverbinding moest maken.
Als er een wereldbol verschijnt is de recovery partitie waarschijnlijk vernaggeld en wordt er getracht om een internet recovery uit te voeren.

Maak op die andere Mac een installatie USB-stick aan en installeer macOS met de USB-stick:

https://www.appletips.nl/bootable-us...-macos-sierra/
  #3  
Oud 03-06-17, 10:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als ge nog eens een vraag hebt dan roep maar. Fluiten mag ook.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: iMac 2007 harde schijf wissen & nieuw os x installeren Stinne Desktop-applicaties 7 19-10-15 16:15
app van externe harde schijf terug zetten op mijn iphone scooby9 iPhone Apps 2 21-08-12 14:54
Windows: muziek van mijn harde schijf importeren kan geen album ilustratie mXtreme iTunes 0 05-12-09 14:05
Hoe krijg ik een foto van mijn harde schijf (pc) naar de i-phone? Lotje Muziek, foto & video 7 04-09-09 16:19
MacBook harde schijf gecrasht. Wat nu? Marquez Archief 1 11-06-08 21:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:11.