//

Heb ik nog garantie op mijn Macbook Touch bar?!

Heb ik nog garantie op mijn Macbook Touch bar?! discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een prangende vraag omtrent garantie op mijn Macbook Touch Bar uit twee016. Zoals je wellicht meteen begrijpt heeft het nummer twee het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-12-17, 14:41
Legendary Legendary is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard Heb ik nog garantie op mijn Macbook Touch bar?!

Hallo,

Ik heb een prangende vraag omtrent garantie op mijn Macbook Touch Bar uit twee016. Zoals je wellicht meteen begrijpt heeft het nummer twee het begeven op mijn toetsenbord.

Het probleem is dus als volgt: het nummer twee van mijn toetsenbord werkt niet meer en tevens zijn er enkele toetsen die moeilijkere reageren. En meer ingedrukt voelen. (begreep dat ergens wel dat meerdere mensen dit probleem ondervinden en er veelvoudig over geklaagd wordt, maar niet erkent is door Apple zelf.) Al met al een vervelend probleem dat gewoon opgelost moet worden, echter heb ik mijn Macbook 1 december gekocht (en gekregen) en heb ik dus officieel geen garantie meer van Apple. Tevens heb ik mijn Macbook zakelijk gekocht en weet ik dus niet hoe het zit met de gebruikelijke twee jaar consumentengarantie en of ik daar dan recht op heb. Iemand enig idee hoe dat zit?

Overigens heeft Apple ergens in maart al eens mijn toetsenbord schoongemaakt toen ik ook al vond dat enkele toetsen bleven hangen.

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-12-17, 21:23
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Apple claimde voorheen dat je één jaar recht had, maar ze zijn daar (terecht) door de EU op teruggefloten.

Je hebt 2 jaar consumenten recht.

Ik kan je melden dat ze dat nu toepassen, mijn iphone is op basis hiervan door Apple omgeruild door een nieuwe.
De iphone was meer dan een jaar oud en was gekocht in Duitsland...

Dus nogmaals met Apple contacten, via Apple care.

Je belt hun nummer en ze bellen je dan terug...
  #3  
Oud 15-12-17, 21:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Je hebt 2 jaar consumenten recht.
Ja, maar niet als je de spullen zakelijk gekocht hebt. In dat geval is het consumentenrecht niet van toepassing.
  #4  
Oud 16-12-17, 09:58
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ok, ik had niet begrepen dat de aankoop zakelijk was.

Zakelijk is normaliter 1 jaar gebruikelijk, consumentenrecht is 2 jaar.
  #5  
Oud 16-12-17, 17:48
Legendary Legendary is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Oftewel ik ben gewoon ****ed?

Of valt er nog iets dat wel te verhalen is, en/of zijn de klachten over toetsenbord al voldoende?

(heb inmiddels aankomende dinsdag afspraak bij Genius bar om er naar te laten kijken)
  #6  
Oud 16-12-17, 18:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Legendary Bekijk bericht
Oftewel ik ben gewoon ****ed?
Of dat voor jou "gewoon" is kan ik niet beoordelen:

Citaat:
1) Wie kan er beroep doen op de consumentenrechten die gelden onder de wettelijke garantie?

Enkel consumenten - d.z. natuurlijke personen die handelen voor doeleinden die geen verband houden met een beroepsactiviteit of een commerciële of professionele activiteit - kunnen genieten van de wettelijke garantie. Bijgevolg komen producten die worden beschreven in een factuur met vermelding van het BTW-identificatienummer van een onderneming of van een beroepspersoon niet in aanmerking voor de wettelijke garantie.
https://www.apple.com/legal/warranty...y_Warranty.pdf
Reageren

Labels
bedrijf, garantie, macbook, toetsenbord, touch bar



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobile-Me werkt niet op mijn iPhone, wel op mijn Macbook pro... glow iTunes 9 01-02-10 10:40
Ipod touch garantie Timmie76 Koopinformatie Nederland 2 21-10-09 17:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.