//

Agenda uit Outlook synchroniseren

Agenda uit Outlook synchroniseren discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn agenda uit Outlook gesynchroniseerd, maar nu zie ik in mijn iPhone 2 items staan bij agenda's. Namelijk agenda en calendar. Ik vraag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-10-08, 20:05
Empu Besar Empu Besar is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard Agenda uit Outlook synchroniseren

Ik heb mijn agenda uit Outlook gesynchroniseerd, maar nu zie ik in mijn iPhone 2 items staan bij agenda's. Namelijk agenda en calendar. Ik vraag mij 2 dingen af:
- kan ik zelf verschillende agenda's aanmaken, bv prive en zakelijk?
- hoe komt het dat ik nu 2 items apart zie staan?

In Outlook heb ik overigens verschillende kleuren gebruikt, die zie ik in mijn iPhone niet terug helaas, is daar ook een oplossing voor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-10-08, 11:29
iPhoneChilly iPhoneChilly is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 62
Standaard

teeveepeee
  #3  
Oud 20-10-08, 14:12
Empu Besar Empu Besar is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneChilly Bekijk bericht
teeveepeee
  #4  
Oud 20-10-08, 17:14
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

let niet op deze trol.

Outlook is de baas, als je in outlook meerdere agenda's maakt dan worden deze na een synchronisatie via itunes zichbaar in je agenda. Ik heb bv drie agenda's in outlook:
agenda - van mezelf
werk - agenda werk
agenda F - van mijn vrouw



Als je dan op je iphone een afspraak maakt kun je kiezen in welke agenda deze moet komen te staan. Dat kan je daarna NIET aanpassen dus let goed op.
De iphone maakt er zelf een andere kleur van. Verwar dit niet met "agenda labels", deze kleuren die je zelf aan een afspraak geeft worden NIET overgezet.



Rood is mijn agenda en Beige is werk.
Een afspraak die eenmaal in een agenda staat kan op de iphone NIET meer van kleur worden veranderd. In outlook wel.
  #5  
Oud 20-10-08, 17:20
iPhoneChilly iPhoneChilly is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 62
Standaard

teeveepeee -> tvp (terug vind post, maar dan met de verplichte 10 tekens).
Niks trol, gewoon interesse in zijn vraag (en jouw antwoord).

Ik was zelf nog benieuwd of er een optie is om in Outlook die 2 agenda's te mergen.

Groet
  #6  
Oud 20-10-08, 17:23
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneChilly Bekijk bericht
teeveepeee -> tvp (terug vind post, maar dan met de verplichte 10 tekens).


Groet
gelieve volgende keer toch maar in volledige woorden en zinnen te antwoorden.
aan afkortingen hebben de meetste leden niets (ik ook niet)

thx
__________________
at your service
  #7  
Oud 20-10-08, 18:47
Empu Besar Empu Besar is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark Bekijk bericht
let niet op deze trol.

Outlook is de baas, als je in outlook meerdere agenda's maakt dan worden deze na een synchronisatie via itunes zichbaar in je agenda. Ik heb bv drie agenda's in outlook:
agenda - van mezelf
werk - agenda werk
agenda F - van mijn vrouw



Als je dan op je iphone een afspraak maakt kun je kiezen in welke agenda deze moet komen te staan. Dat kan je daarna NIET aanpassen dus let goed op.
De iphone maakt er zelf een andere kleur van. Verwar dit niet met "agenda labels", deze kleuren die je zelf aan een afspraak geeft worden NIET overgezet.



Rood is mijn agenda en Beige is werk.
Een afspraak die eenmaal in een agenda staat kan op de iphone NIET meer van kleur worden veranderd. In outlook wel.
Bedankt voor je reactie, had al in outlook zitten spitten, gebruik ik nog nauwelijks namelijk. Zag opeens 'mijn agenda' staan en dat deed mij vermoeden dat ik daar meer mee kon doen.

Jouw uitleg met screenshots is helemaal super natuurlijk!

Ben benieuwd of het gaat lukken en er ook zo gelikt uit komt te zien als bij jou of gaat dat automatisch?

Ben nog aan het werk en zal vanavond eens uitproberen.
  #8  
Oud 22-10-08, 11:11
debievre debievre is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 7
Standaard

ik zie in screenshot de items allemaal met een fraaie kleur, bij mij komt er een gekleurde stip voor te staan. is er een manier om die kleuren in te stellen (nl veel duidelijker in agenda)?
  #9  
Oud 22-10-08, 12:23
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Nee, die kleuren kun je niet instellen. Iedere aparte agenda op je computer krijgt van het systeem een eigen kleur. Welke kleur dat is kun je niet aanpassen.
De verwarring komt hierdoor: In veel computer agenda's en bijvoorbeeld in een Palm kun je een afspraak nog "kleuren", deze kleuren / labels worden niet in de iphone overgezet. Misschien in een volgende versie.
  #10  
Oud 06-12-08, 15:41
Björn_Schiedam Björn_Schiedam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 7
Standaard

Kun je dit ook doen in 'mijn agenda's', die mappen aanmaken met Exchange 2003 ?
Dit draait namelijk op de zaak.

Exchange 2003 op de zaak werkt prima met ms outlook 2007 op de laptop van de zaak en synchroniseert prima naar de iPhone.

Als ik iets verander op de iPhone, doet ie dat meteen syncen met de exchange server op de zaak.
  #11  
Oud 13-12-08, 00:13
Dinters Dinters is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 4
Standaard

Ik heb net mijn iPhone terug van reparatie, mijn agenda synchroniseerde niet meer.
Ook nu houd ik het probleem dat de afspraken na 13 november niet meer overgezet worden. In de reparatie hebben ze hem compleet nieuwe software gegeven.
Probleem blijft.

Als ik haar had, zat ik daar nu met mijn handen in.

Iemand enig idee?
verdere info: iTunes en iPhone volledig ge-update, alles juist aangevinkt (volgens mij), Exchange 2003 .
Geen Jailbreak!!

Laatst gewijzigd door Dinters; 13-12-08 om 00:14. Reden: toevoeging
  #12  
Oud 13-12-08, 11:50
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

synchroniseren gaat op datum, ik denk dat je iphone 13 november is gereset. Outlook denkt dan dat de lege afspraak voorrang krijgt ten opzichte van een afspraak in outlook. De oplossing lijkt me: maak een goede PST backup van je gehele outlook. Sluit outlook af.
Verwijderer dan in je map documents en settings het outlook.pst bestand (hij is verborgen dus goed zoeken). Start dan Outlook op, hij zegt dat er geen pst bestand, maak een nieuwe aan.
Sync dan met itunes, alles gaat dan gewist worden.
Importeer in outlook je backup pst en sync dan opnieuw.
  #13  
Oud 14-12-08, 13:15
jce jce is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard outlook 2007 synchroniseren naar Iphone en MAC?

beste mensen,
ik zit al twee middagen te pielen en kom er niet uit, dus wellicht kan iemand mij helpen.
wilde mijn outlook agenda + contacts (die gebruiken we op mijn werk) overzetten naar mijn Iphone. lukt niet via nieuwste versie van ITunes, hij zegt dat alles gesynchroniseerd is, maar noch agenda, noch contacts gaan over naar Iphone.
Nu een MobileMe aangemaakt en geprobeerd daar de agenda en contacts naartoe te brengen. Zelfde probleem.
Contacts van mijn Imac gaan probreemloos over naar MobileMe. Heb contacts ook over kunnen brengen naar een gmail account, maar het lukt me nog niet om dat over te brengen naar MobileMe of Iphone.
vlgs Apple zou het allemaal moeten kunnen, maar ik kom er niet uit en baal ervan, want als ik mijn werkagenda niet kan uitwisselen tussen mijn Iphone en mijn werk pc, dan wordt het wel heel problematisch. heeft iemand een idee? graag met duidelijke instructies als het kan.
hartelijk dank!
jeanine
  #14  
Oud 14-12-08, 13:46
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

je wilt een werk pc en een mac beide gebruiken voor syncen? Je kunt niet een iphone op deze manier synchroniseren. Je hebt namelijk twee systemen met een agenda.

Waarschijnlijk moet je 1 systeem kiezen en hier alle informatie overbrengen van het andere systeem. Er is dan 1 synchronisatie voor alles en dat lukt altijd.
Mag je op je werk itunes installeren?
  #15  
Oud 14-12-08, 13:53
jce jce is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard syncen met pc en mac

dag iphonemark
ik heb op mijn werk al itunes geinstalleerd, maar dat werkt niet. ik heb vanaf mijn windows partitie op mijn mac geprobeerd te syncen, ook dat lukt niet. apple geeft aan dat je met mobile me kunt syncen tussen mac, pc en iphone. maar het is veel problematischer dan ze aangeven. outlook 2007 zou geen probleem moeten zijn, is het wel en op allerlei fora waar ik heb rondgeneusd geldt dat voor meer mensen, terwijl anderen het weer wel lukt. ik heb de gouden regels nog niet kunnen achterhalen, vandaar mijn vraag.
suggesties van harte welkom!
groet
jeanine
  #16  
Oud 14-12-08, 16:09
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Wat het exacte probleem is wordt me door de verschillende posts niet duidelijk, maar er is wel een redelijk handige oplossing voor mensen die afspraken niet meer op de iPhone kunnen krijgen en de afspraken uit de computer willen 'forceren' naar de iPhone (waarmee dus eventueel al aanwezige afspraken op de iPhone worden overschreven).

Ga in iTunes onder apparaten naar je iPhone. Kies daar het tabje "Info" en scroll helemaal naar beneden. Daar vind je opties ("Geavanceerd") om Contactgegevens, Agenda's, E-mailaccounts en/of Bladwijzers op de iPhone eenmalig (bij de volgende synchronisatie) keihard te overschrijven met de betreffende info uit je computer. Werkte bij mij prima toen nieuwe afspraken niet meer naar de iPhone wilden.

Nogmaals; hiermee overschrijf (wis) je dus hetgeen er op dat moment al in je iPhone staat en is dus alleen een goede optie als je daadwerkelijk van mening bent dat alles wat in je computer staat correct is en hetgeen er al in je iPhone staat niet belangrijk is of ook al in je computer staat!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Picture 4.PNG‎ (20,2 KB, 33x gelezen)
__________________
...
  #17  
Oud 14-12-08, 22:36
Dinters Dinters is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 4
Standaard

Helaas, dit doet ie niet Rebel.
Ik had dit inderdaad ook gevonden.

Toch bedankt voor je reactie.
  #18  
Oud 18-12-08, 22:04
jce jce is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard outlook agenda synchroniseren met iphone

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel Bekijk bericht
Wat het exacte probleem is wordt me door de verschillende posts niet duidelijk, maar er is wel een redelijk handige oplossing voor mensen die afspraken niet meer op de iPhone kunnen krijgen en de afspraken uit de computer willen 'forceren' naar de iPhone (waarmee dus eventueel al aanwezige afspraken op de iPhone worden overschreven).

Ga in iTunes onder apparaten naar je iPhone. Kies daar het tabje "Info" en scroll helemaal naar beneden. Daar vind je opties ("Geavanceerd") om Contactgegevens, Agenda's, E-mailaccounts en/of Bladwijzers op de iPhone eenmalig (bij de volgende synchronisatie) keihard te overschrijven met de betreffende info uit je computer. Werkte bij mij prima toen nieuwe afspraken niet meer naar de iPhone wilden.

Nogmaals; hiermee overschrijf (wis) je dus hetgeen er op dat moment al in je iPhone staat en is dus alleen een goede optie als je daadwerkelijk van mening bent dat alles wat in je computer staat correct is en hetgeen er al in je iPhone staat niet belangrijk is of ook al in je computer staat!
dag,
ik heb ook dat geprobeerd, en dat zegt hij dat hij gesynchroniseerd heeft, maar er is niks overschreven naar de iphone, dat is nu juist het frustrerende!
nog andere tips?
groet
jeanine
  #19  
Oud 18-12-08, 22:59
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Als je SSH toegang hebt en er niet om geeft dat de huidige gegevens inde iPhone (adressen en afspraken) verloren gaan zou je kunnen proberen de databases even weg te halen (of voor de zekerheid even ander naampje geven). Ik hang nu even lekker lui op de bank dus weet de exacte lokatie niet maar volgens mij was het in /private/mobile/library/addresbook en /private/mobile/library/calendar of iets wat daar op lijkt.
  #20  
Oud 18-12-08, 23:05
jce jce is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard outlook agenda synchroniseren met iphone

sorry, wellicht domme vraag: wat is SSH toegang?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Agenda uit outlook 2010 synchroniseren met iPhone Wim91 iTunes 11 17-07-14 17:52
synchroniseren in een agenda met exchange en outlook kvi iTunes 1 15-12-10 23:32
Agenda synchroniseren vanuit Outlook Hans van Lent iPhone algemeen 1 12-04-10 21:36
iPhone synchroniseren met meerdere Outlook agenda's soCool iTunes 5 23-04-08 16:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.