iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Windows: WINscp vraagje (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/3660-winscp-vraagje.html)

Luque 14-12-07 10:20

WINscp vraagje
 
Beste mensen,

Ik wil heel graag de Neerlandsche taal op mijn iPhone krijgen. Hiervoor heb ik WinSCP gedownload..maar....

Mijn iPhone zit op wireless en mijn pc zit met een draadje aan het interweb gekoppeld, nu kan ik dus geen verbinding maken met WinSCP omdat de IP's niet in dezelfde range zitten en kom ik niet in mijn iPhone.

Is er een manier waarop dit wel kan met deze verbindingen? Of MOET je allebei de apparaten op dezelfde wireless hebben?

Tnx!:)

EDIT: HET IS DUS NIET CYBERDUCK MAAR WINSCP! TITELCHANGE? BEDANKT!

MacFoxx 14-12-07 10:28

Hier staat misschien wat bruikbaars

https://forum.iculture.nl/f14/i...6-win-scp.html

Luque 14-12-07 10:46

heb het even doorgelezen maar daar staat het andwoord niet tussen. Mijn vraag is echt of je allebei op de Wi-Fi moet zitten of dat het ook kan met de iPhone op de Wi-Fi en de pc met een draadje..

MacFoxx 14-12-07 11:32

Je hoeft je pc niet op Wi-Fi te zetten, wel de iPhone. Als ze allebei maar verbonden zijn met een router.

Krijg je een error dan met het connecten via WINSCP?

Luque 14-12-07 12:01

ah, nee ze zijn dus neit allebei verbonden met een router. pc zit rechtstreeks op het netwerk, iphone via wireless. dan maar de pc ook op wireless zien te krijgen en dan nog is proberen.:)

metck 14-12-07 12:04

Waar komt die wireless vandaan dan? Van de buren misschien?

Luque 14-12-07 12:09

ja wireless is van de buren ja haha! maar goed, ik heb nog zo'n wireless stick liggen voor in mn pc. dan zou het wel moeten werken toch? want dan zitten ze op dezelfde router..

metck 14-12-07 17:18

Nou dat is natuurlijk niet zo goed, want nu zitten je ipadressen niet in dezelfde range. Ze moeten bijvoorbeeld allebei (pc en iphone) in de range 192.168.1.xxx zitten.:)
Met een aansluiting op dezelfde router zou het inderdaad moeten werken.

Amp. 15-12-07 15:04

Bij een router heeft bijvoorbeeld mijn PC 192.168.1.1
en mijn iPhone 192.168.1.10
WinSCP verbind dan via je router, 2 verschillende netwerken is net alsof je gaat proberen op een wireless aparaat te komen die ergens in duitsland staat ;)

Luque 16-12-07 10:44

jpe bedankt mensen, het is gelukt. lappie en iphone op dezelfde router er het werkt als een zonnetje! Leuk joh zo'n nederlande iphone :)

croiman 20-01-08 16:37

t gaat ook met pc zonder Wi-Fi, k heb in de muur bij de telenet modem gewoon een router gestoken, en kan met pc winscp, sftp server, samba server, file share alles gaat.

nobody79 20-01-08 19:29

Ik heb de iphone 2 weken en heb ook verbinding via linksys van de buren (weet niet welke buren) maar wil winscp proberen maar gaat niet vul de ipadress wel maar geeft aan network error wat kan ik doen om dit tegaan fixxen heb wel shh op mijn iphene + 1.1.2 erop.

croiman 20-01-08 19:40

goede vraag, k gok da t nie zal gaan met de Wi-Fi van je buren, je ip adres is van je iphone, te zien met netservices (via installer waar je ook ssh aan en uit kunt zetten)
username is root, paswoord is alpine, port 22, scp selectie en als login nie lukt na 5x proberen, dan zal t niet werken via de Wi-Fi van je buren.

nobody79 20-01-08 19:45

ik dacht dat de ip adress van mijn buren waren zo dat ik ook de winscp kon gebruiken dus helaas gaat dat niet door wat kan ik nog meer doen om een verbinding krijgen via mijn iphone & pc?

croiman 20-01-08 20:18

een Wi-Fi kaartje in je pc steken, of een draadloze router tussen je pc en modem (zo heb k t ook hier) steken.

Han Smid 27-02-08 19:03

winscp
 
Door wat spelletjes te installeren is mijn homepage vol,ik kan nog niet scrollen.Summerboard had ik nog niet geinstalleerd.Nu moet ik dus een paar icoontjes verwijderen van mijn homepage, zodat de installer icoon weer te voorschijn komt.
Ik open dus winscp op mijn draadloze laptop en via Wi-Fi kom ik dan in de bestanden van mijn Iphone????

Arsec 28-02-08 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Han Smid (Bericht 72580)
Door wat spelletjes te installeren is mijn homepage vol,ik kan nog niet scrollen.Summerboard had ik nog niet geinstalleerd.Nu moet ik dus een paar icoontjes verwijderen van mijn homepage, zodat de installer icoon weer te voorschijn komt.
Ik open dus winscp op mijn draadloze laptop en via Wi-Fi kom ik dan in de bestanden van mijn Iphone????

Ja [text to short blabla]


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.