iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   WinSCP Root lukt niet (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/37990-winscp-root-lukt-niet.html)

longtjai88 28-06-09 14:16

WinSCP Root lukt niet
 
Van de week heb ik mijn iPhone geupgrade naar 3.0.
Hierna heb ik mijn iPone gejailbreaked en heb ik openssh al geinstalleerd.
Wanneer ik met WinSCP mijn iPhone inga zie ik de mappen library en media staan deze mappen kan ik ook in maar hier staat niet veel nuttigs voor mij om aan te passen. Als ik dus echter terug de root in wil of gewoon naar een of andere "pad" in de iPhone loopt winSCP vast en krijg ik de melding dat er geen verbinding meer is.

Is er iemand die dit probleem weet op te lossen?

ButcherJF 29-06-09 08:35

Gaat je iPhone op zo'n moment niet net in standby? Heb ik wel eens, niet altijd overigens. Kijk dan of het wel werkt als je je iPhone 'wakker' houdt.

galip91 29-06-09 11:17

Je bent waarschijnlijk als mobile ingelogd.
Start een nieuwe sessie, alleen moet je ditmaal in plaats van mobile, 'root' invullen.
Pas wel op dat rommellen in de root-partitie gevaarlijk is en dat het kan resulteren in een volledige restore!

zwaan 29-06-09 11:25

Inderdaad even naar de root browsen, wanneer je inlogt zit je daar nog niet meteen.

maximmm 29-06-09 18:41

Ik heb exact hetzelfde probleem. :(
Telkens ik naar \var\ wil gaan lukt het niet en komt er een melding op dat er geen verbinging is...
Ik hoop dat iemand ons kan helpen...?

longtjai88 29-06-09 18:55

Hoi bedankt voor jullie reacties.
Altijd wanneer ik met WinSCP bezig ga zet ik mijnn telefoon op "nooit" in standby stand zodat deze altijd "wakker" is. Verder log ik in met de gegevens "root" en "alpine". Het probleem is echter dat ik niet naar de root kan gaan dus ook niet naar \var\ en dergelijke. Het is me nu wel gelukt om erin te komen maar dan doormiddel van een ander programma namelijk, Total Commander. Moest hiervoor wel eerst een plugin installeren maar ik vind dit programma toch niet echt fijn. Ik heb liever dat winSCP het gewoon weer goed doet.

@maximmm gebruik jij trouwens het besturingssysteem "windows 7"? misschien dat het ook hier aan kan liggen want deze gebruik ikzelf namelijk ook dit was ik nog vergeten te melden.

maximmm 29-06-09 19:03

Nee, ik gebruik windows vista.

En hoe zit dat met dat ander programma en die plugin? :D
Ik wil dat wel eens proberen dus waar kan ik deze vinden?

longtjai88 29-06-09 19:08

Ok dan ligt het dus ook niet aan het besturings systeem.
Fast file transfers to iTouch/iPhone via USB. Windows guide. - iPod touch Fans forum Via deze url kom je terecht op een topic waarin een duidelijke uitleg staat over Total Commander en de plugin die je hiervoor nodig hebt. Je komt er vast wel uit.
Als je in de tussetijd een oplossing hebt gevonden voor het WinSCP geval laat het me dan ook even weten :D

maximmm 29-06-09 20:42

Bedankt!
Dit is een mooi alternatief voor WinSCP.
Ik zal het zeker laten weten als ik iets heb gevonden. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:54.