iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Mac OS X: probleem met internetdeling Macbook (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/4960-probleem-internetdeling-macbook.html)

herbie65 13-01-08 14:20

probleem met internetdeling Macbook
 
Als ik met mijn Macbook een ethernet internetverbinding heb, en verder geen Wi-Fi beschikbaar, zou het mogelijk moeten zijn om een internetdeling op te starten vanaf mijn Macbook en zodoende internet op mijn iPhone te hebben.
Dit werkt dus niet!!!!
Iemand anders (met een PC of computer) kan wel gebruik maken van mijn internetdeling, maar mijn iPhone pikt het niet.
Hij krijgt wel verbinding met mijn Macbook, maar geen verbinding met het internet.
Als je op de iPhone onder de internetverbinding kijkt, valt het op dat het ip adres in eerste instantie normaal is, maar dan na een seconde of 3 veranderd deze naar 10.0.2.2

Buitenlandse fora hebben deze bug ook al gemeld, maar nergens een oplossing.
Wie????

(configuratie: iPhone 1.1.2 week 44. Macbook met Leopard)

macfreaker 13-01-08 18:52

Heb je dan de gateway correct ingesteld ? En wat je ook kan proberen is om zelf een ip toe te kennen aan de iphone en niet de dhcp te gebruiken. Bij mijn mini doet ie het dus wel.

herbie65 13-01-08 19:03

Dag Macfreaker,
dank voor de reactie.
Heb je een wat exactere uitleg hoe dat te doen?
Bijvoorbeeld, welk ip adres????

herbie65 16-01-08 02:17

Heeft niemand dit probleem, of wil niemand het proberen??????

macfreaker 16-01-08 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 41560)
Heeft niemand dit probleem, of wil niemand het proberen??????

In je preferences kan je de internetsharing dus aanzetten en dan kiezen welk ip adres je gaat gebruiken alsook kan je een beveiligingssleutel (wep) instellen zodat niemand anders kan meesurfen op jouw kosten.

herbie65 16-01-08 11:45

Dat klopt, en lukt ook wel, maar het onderstaande probleem blijft.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 41674)
Als je op de iPhone onder de internetverbinding kijkt, valt het op dat het ip adres in eerste instantie normaal is, maar dan na een seconde of 3 veranderd deze naar 10.0.2.2

p.s. wat is jouw configuratie??

macfreaker 16-01-08 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 41560)
Heeft niemand dit probleem, of wil niemand het proberen??????

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 41674)
Dat klopt, en lukt ook wel, maar het onderstaande probleem blijft.p.s. wat is jouw configuratie??

Zal het deze avond posten ben nu niet thuis.

herbie65 17-01-08 09:25

One More Thing :: Bekijk onderwerp - iPhone en internetverbinding delen op MacBook

nog meer meldingen van dit probleem.....

MArCos 10-02-08 22:44

Misschien een beetje laat, maar de iPhone heeft alleen een bluetooth profiel voor headsetondersteuning. Voor de iPhone gebruikte ik mijn Nokia N73 als modem...dit gaat helaas nu niet meer, maar ja op de iPhone kan ik net zo makkelijk mijn mail etc checken...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.