//

Telenet (IDTV) & Elgato Hybride

Telenet (IDTV) & Elgato Hybride discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb al een tijd een Hybride Elgato voor iMac maar wou nu toch eens even wat testen doen met een HD Digicorder. Er zit bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-01-10, 11:13
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard Telenet (IDTV) & Elgato Hybride

Heb al een tijd een Hybride Elgato voor iMac maar wou nu toch eens even wat testen doen met een HD Digicorder. Er zit bij de Elgato (USB Stick) een converter (hardware) van mini usb naar S-Video/Composite aansluiting, dus ik heb de keuzen uit beiden ook in de Software (Logisch). Nu heb ik daarnet eerst met S-Video getest en Scart Adapter in de HD Digicorder, beeld was behoorlijk slecht. Heb dan even bij instellingen van de Decoder de TV Scart Uitgang naar SVHS gezet en beeld kwaliteit was meteen perfect, zelfs van onder den indruk aangezien het via mini usb en S-Video is. Daarna even voor de zekerheid getest via een Composite aansluiting en ook dezelfde Scart Adapter, welke instellingen ik ook wijzig op de Decoder of Software op mac het beeld is behoorlijk slechter dan de S-Video aansluiting.

Kwaliteit van die paar Dvb-C zenders die onversleuteld op de kabel aanwezig zijn is de kwaliteit via Elgato perfect, maar de analoog zenders is uiteraard iets minder. De oplossing van Decoder->S-Video geeft als resultaat dat de kwaliteiet praktisch hetzelfde is als de Dvb-C zenders die zo aanwezig zijn via kabel.

Mijn ervaring momenteel is dat ik via S-Video betere kwaliteit krijg dan via Composite. Theoretisch zou Composite betere kwaliteit moeten geven dan S-Video maar ik ervaar dat nu even anders toch. Kwaliteit is zoals je op de screenshots kan zien dus vrij goed tot perfect.

Hier wat screenshots van IDTV op iMac:





Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-02-10, 22:38
Momenol Momenol is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Mechelen BE
Berichten: 42
Standaard

phahaha prachtig dat dit werkt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Telenet & contactpersonen Oendt Overige providers België 1 01-03-11 16:19
België: Nieuwe Telenet Mobile diensten & prijzen wvy Overige providers België 1 05-07-09 11:50
België: Telenet Hotspot & EDGE Tjakka Overige providers België 52 18-09-08 23:54
België: Telenet & iPhone / Edge wvy Overige providers België 1 10-09-08 20:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:37.