Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arnoud pollmann
(Bericht 465081)
En heeft nog niemand dit weten te omzeilen?
|
Nee, sterker nog, ze doen het zelfs niet in de iPhone Simulator van Apple. Reden hiervoor is tamelijk voor de hand liggend. De hele architectuur qua processors e.d. is totaal verschillend. Wanneer je op de Mac een app voor je iPhone ontwikkelt moet je deze ook "compileren" voor de iPhone, omdat de app zoals je die in de iPhone Simulator gebruikt ook op een compleet andere manier gecompileerd wordt dan de versie die uiteindelijk op de iPhone beland.
Technisch gezien moet het mogelijk zijn om de hele architectuur van de iPhone op een andere computer te simuleren, net zoals het mogelijk is via een "virtuele machine" Windows (voor Intel/AMD) te draaien op een Mac met PPC processor, of bijvoorbeeld een Commodore 64 emulator die de complete chipset van deze retro computer nabootst op een ander systeem. Maar tot dusver is er nog niemand die dit gemaakt heeft of, voor zover ik weet, zelf maar -geprobeerd- heeft.
Dat je "netjes betaald hebt" is overigens geen argument, je hebt betaald voor de iPhone app, niet voor de Mac versie. Als jij een game koopt voor je Mac werkt deze ook niet op een Windows computer. Zelfs als je er een z.g. Hybrid DVD bij krijgt waar zowel de Mac als Windows versie op staan werkt het bijgeleverde serienummer meestal maar voor één van beide versies.
|