iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   apps werken niet op Mac (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/61618-apps-werken-niet-op-mac.html)

arnoud pollmann 15-06-10 13:54

apps werken niet op Mac
 
Ik heb een paar prachtige apps gekocht, zoals schaken en go.
Ze werken uitstekend op de iphone.
Maar ze werken NIET op mijn iMac, waar ze toch wel in itunes staan. Hoe krijg ik ze op mijn grote computer ook aan de praat (met Leopard)?
Arnoud

Operafreak 15-06-10 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arnoud pollmann (Bericht 465067)
Ik heb een paar prachtige apps gekocht, zoals schaken en go.
Ze werken uitstekend op de iphone.
Maar ze werken NIET op mijn iMac, waar ze toch wel in itunes staan. Hoe krijg ik ze op mijn grote computer ook aan de praat (met Leopard)?
Arnoud

Kan kloppen dat je ze niet aan de praat krijgt op je Mac... ze zijn uitsluitend voor de iPhone ontwikkeld!

arnoud pollmann 15-06-10 14:16

Wat een nep! ik heb toch netjes betaald?
En heeft nog niemand dit weten te omzeilen?

Ruben.cc 15-06-10 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arnoud pollmann (Bericht 465081)
En heeft nog niemand dit weten te omzeilen?

Nee, sterker nog, ze doen het zelfs niet in de iPhone Simulator van Apple. Reden hiervoor is tamelijk voor de hand liggend. De hele architectuur qua processors e.d. is totaal verschillend. Wanneer je op de Mac een app voor je iPhone ontwikkelt moet je deze ook "compileren" voor de iPhone, omdat de app zoals je die in de iPhone Simulator gebruikt ook op een compleet andere manier gecompileerd wordt dan de versie die uiteindelijk op de iPhone beland.

Technisch gezien moet het mogelijk zijn om de hele architectuur van de iPhone op een andere computer te simuleren, net zoals het mogelijk is via een "virtuele machine" Windows (voor Intel/AMD) te draaien op een Mac met PPC processor, of bijvoorbeeld een Commodore 64 emulator die de complete chipset van deze retro computer nabootst op een ander systeem. Maar tot dusver is er nog niemand die dit gemaakt heeft of, voor zover ik weet, zelf maar -geprobeerd- heeft.

Dat je "netjes betaald hebt" is overigens geen argument, je hebt betaald voor de iPhone app, niet voor de Mac versie. Als jij een game koopt voor je Mac werkt deze ook niet op een Windows computer. Zelfs als je er een z.g. Hybrid DVD bij krijgt waar zowel de Mac als Windows versie op staan werkt het bijgeleverde serienummer meestal maar voor één van beide versies.

freestyle4all 15-06-10 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arnoud pollmann (Bericht 465081)
Wat een nep! ik heb toch netjes betaald?

Lol. Ik hoop dat je niet serieus bent, anders is het wel érg onnozel.

Ruben.cc 15-06-10 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 465120)
...anders is het wel érg onnozel.

"Onnozel" vind ik nou ook wel weer een beetje bot, maar het was inderdaad wel verstandig geweest om een klein beetje te verdiepen in het hoe en wat alvorens tot aanschaf over te gaan. Ik ken sowieso geen enkel merk of type telefoon waarbij apps ook op een ander platform draaien. Zelfs Windows mobile troep werkt niet op de desktop Windows.

Wat dat betreft ben je met iPhone apps zelfs nog het beste af, omdat je deze ook op de iPad kunt gebruiken, dus toch bruikbaar op een ander apparaat.

freestyle4all 15-06-10 18:33

Het feit dat er bij staat 'Deze app is voor iPhone ontwikkeld', èn het feit dat de Apps stonden in de rubriek iPhone of iPad, deed geen lichtje branden?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.