iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Windows: gezocht: gratis muziek streamen van pc naar iPhone (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/65791-gezocht-gratis-muziek-streamen-pc-naar-iphone.html)

montefeltro 28-07-10 11:58

gezocht: gratis muziek streamen van pc naar iPhone
 
Beste mensen,
ben heel tevreden met "Air Video Server" om video van pc naar iPhone te streamen via mijn Wi-Fi. Dit is plug & play, gratis en converting gaat razendsnel on the fly.
Zoek nu iets vergelijkbaars (en vooral user friendly want ben geen techneut!) en eveneens gratis mogelijkheid om muziek rechtstreeks vanaf mijn pc via Wi-Fi naar m'n iPhone te streamen. (Dus niet via "de cloud"). (Kom tot nu toe alleen betaalde oplossingen en veel te ingewikkeld gedoe tegen.) Iemand een tip?
n.b. over een paar euri doe ik niet moeilijk als de oplossing simpel is en goed werkt.

elbertox 01-08-10 19:01

Ik gebruik Airfoil op mijn Mac als server, ook gratis te krijgen voor Windows (Rogue Amoeba | Airfoil | Select Your Operating System ), dan moet je Speaker aanschaffen in de app store kost iets van 4,99 euro. En dan zet je een verbinding op en wordt al het geluid via Wi-Fi naar je iphone gestreamd. Door middel van multitasking en Remote van apple blader ik dan door iTunes ;). Een soort gelijk programma als Airvideo maar gericht op audio heb ik nog niet gevonden.

montefeltro 02-08-10 12:21

Airfoil ken ik. Kost echter 25 US. Lijkt in 1e instantie gratis maar ik lees:
("Before purchase, noise is overlaid on all transmissions longer than 10 minutes.
Purchase a license key for just $25.")
vandaar mijn vraag naar een gratis of niet zo dure oplossing...
maar wel bedankt voor meedenken!

Frits 02-08-10 13:49

Heb je al eens aan DLNA gedacht ?? bv. Plugplayer of MLplayer ?

montefeltro 03-08-10 15:20

MLPlayer gedownload: iPhone detecteeert server op mijn W7 pc; echter krijg geen verbinding. Hele dag besteed om voor Windows Media Player de streaming modus werkend te krijgen. Lukt niet. Dit bedoelde ik nu met Air Video Server: gratis en 100% Plug & Play voor de nitwit. Ook wel weer bedankt voor de tip; echter niet voor mij werkend te krijgen. Dus terug naar de originele vraagstelling....

jan_hut 08-08-10 20:16

kan dat niet met de app van orb.com ?

montefeltro 09-08-10 16:27

net gedownload en free version geinstalleerd. lijkt goed te werken (beperkt tot 3 random nummers dus free version is zinloos - alleen geschikt om te checken); betaalde versie kost EUR 7,-); echter, niet direkt streamen vanuit laptop > iPhone via Wi-Fi maar laptop > orb.com (de "cloud" weer dus) > iPhone. Dank; echter toch weer terug naar de originele vraag

jan_hut 11-08-10 22:36

Er is wel degelijk een Direct Stream optie. Volgens mij onder options-->advanced. Dan zou je volgens mij vanuit je browser kunnen streamen, en de app niet eens nodig hebben.

Zit me er nu wat verder in te verdiepen. Blijkt dat de mogelijkheid van locaal streamen er wel is, dmv van DLNA. Maar dat de authenticatie nog steeds via mycast.orb.com loopt.

montefeltro 12-08-10 12:06

options > advanced zie ik niet (wel: Orb dashboard met General, Media Sources, Webcam, etc.

jan_hut 12-08-10 12:47

sorry, dat is ook in een oudere versie. Daar had je de mogelijkheid ook ports in te stellen. In de nieuwere versie kun je wel een mediaserver instellen. Dat zou moeten werken. Anders misschien de 2.0 of de 1.0 versie proberen? Deze zijn nog gewoon te downloaden van de orb website.

Nadeel blijft toch wel dat je aangewezen blijft op de mycast server voor het inloggen, zelfs als je locaal streamt.

montefeltro 12-08-10 15:04

Ja, inloggen blijft nadeel; bedankt Jan voor het meedenken. Het lijkt trouwens dat via iTunesRSS wel direkt gestreamed kan worden. Zie artikel in iPhoneclub van vandaag. Echter, kost EUR 18,-. Dus terug naar de originele vraagstelling van 28/7.

hguns 28-08-10 13:33

Orb is hiervoor inderdaad zeer goed !

Djester 07-09-10 22:50

muziek streamen met subsonic
 
Ik heb sinds kort een 'muziek-servertje' opgezet met Subsonic (opensource), dat ging errug makkelijk. Na een paar minuten kan je overal waar je internet-toegang hebt, je 'eigen' muziek beluisteren.
Er zijn bovendien twee apps voor de iPhone, welke weinig in functie verschillen. iSub en Z-Subsonic kosten volgens mij beide vijf dollar.
De server is trouwens ook met de iPad te benaderen, maar omdat de ingebouwde 'speler' met flash is geschreven, heb ik hiermee nog geen muziek kunnen streamen.
Misschien weet iemand daar ook een oplossing voor?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:36.