iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Mac OS X: Remote Buddy - Bestuur je mac via je iPhone (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/6968-remote-buddy-bestuur-mac-via-iphone.html)

Breznik 10-02-08 14:33

Remote Buddy - Bestuur je mac via je iPhone
 
Ik hou me regelmatig bezig met het zoeken naar leuke programma's zo kwam ik gisteren "Remote Buddy" tegen.

Remote buddy is een programmatje waarmee je je iphone kan gebruiken om toegang te krijgen tot je mac via je iPhone

Zo kan je:
-Door je iSight(webcam) van je computer kijken op je iPhone.
-Je bureaublad bekijken
-Je muziek (iTunes) controleren.
-... (veel meer)

Hier is de website:
Products > Remote Buddy > iPhone™ / iPod® Touch // IOSPIRIT - fueling creative minds worldwide ..

Het programma is heelaas niet freeware maar je kan wel een 30 dagen trial versie downloaden (die volledige functionaliteit bied). Ik overweeg het toch om dit aan te schaffen 20euro is niet zoveel.

Je kan de trial hier downloaden:
http://www.iospirit.com/remotebuddy/download/

truckdiver 10-02-08 14:48

hier ook wat over te vinden
https://forum.iculture.nl/f14/i...ote-buddy.html

MArCos 10-02-08 22:42

Ik gebruik RB al maanden...Is ideaal om via iSight op de iMac van mijn dochter te controleren of ze ook huiswerk zit te maken zoals ze zegt...Je kunt ook screenshots maken als bewijs...

truckdiver 10-02-08 22:45

kan je daar ook mee via internet op je computer?
lukt me nu alleen maar als ik Wi-Fi verbinding heb met mijn eigen computer

MArCos 10-02-08 22:59

truckdriver, dat heb ik nooit geprobeerd...Ik kan me echter voorstellen dat als je in je router een route voor de poort instelt voor je (fixed) externe ip adres naar het interne ip adres dat je wilt beheren dat dit theoretisch zou moeten werken...

truckdiver 10-02-08 23:04

daar ken ik dus niets vanaf:rolleyes:

lakes 11-02-08 13:17

Is het eigenlijk mogelijk om via het www dan in te loggen op je eigen mac? Dus op me mac thuis terwijl ik op me werk zit bv??

Thnx in advance

Prime 11-02-08 13:43

Leuk...tx voor de tip...zal het vanvond eens gaan proberen.

sjoran 11-02-08 18:23

hhhmmm...heb de trial versie van remote buddy geinstalleerd...ma als ik in me iphone met safari naar menu ga zeg maar, en ik de camera aanklik dan stopt safari ermee....iemand enig idee?

MArCos 11-02-08 18:43

Sjoran, welke firmwareversie op de iPhone zit je op? Ik heb er altijd mee gewerkt op 1.02. Nu ik op 1.1.3 zit heb ik het niet meer geprobeerd. Ga dit zometeen testen. I'll be back...

MArCos 11-02-08 18:53

Sjoran, ik heb getest met de laatste versie van Remote Buddy 1.8.8 (trail) in Leopard 1.5.1 op mijn iPhone 1.1.3 met baseband 4.2.13 en eea werkt normaal ik kan de camera openen, foto's nemen etc...Eea met en zonder wachtwoord.

sjoran 11-02-08 21:07

ik draai mac os x 10.5.1 en m'n iphone heeft firmware 1.1.1 baseband 04.01.13

Giela 12-02-08 17:02

Ik had remote buddy geinstalleerd op mijn macbook alleen ik kan niet via mijn Iphone, wel via mijn windows PC, inloggen op mijn Mac....

Heeft dit te maken met mijn Iphone? Ik heb nog een van de eerste 1.0.2 versies?!?!


Bedankt!

MArCos 12-02-08 17:18

Giela, als je via Windows kunt inloggen, dan is de webserver die Remote Buddy gebruikt gewoon actief. Ik zat voor het weekend ook op 1.02 op de iPhone en bij mij werkte het gewoon. Weet je zeker dat je Wi-Fi aan hebt staan op de iPhone en dat de wireless connectie die je hebt op hetzelfde netwerk zit?

lakes 12-02-08 17:21

Ben ook ff bezig geweest hiermee.

Werkt echt mooi op je eigen Wi-Fi netwerk.
Maar nu probeer ik dis dut vanaf me werk of gprs. En dan kom ik er niet in. Logish want je router houd dit "natuurlijk" tegen.

Ik heb zelf een airport extreme en ben dus met de juiste instellingen aan het stoeien.
Heb de onder 'geavanceerd' > 'poortkoppeling' > 'apple remote desktop' toegevoegd (met standaard instellingen).
Heb onderhand wel op me macbook in 'systeemvoorkeuren' onder 'delen' de voorziening 'extern beheer' aangevinkt.

Iemand nog goede raad?

Tyr 12-02-08 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MArCos (Bericht 60584)
Ik gebruik RB al maanden...Is ideaal om via iSight op de iMac van mijn dochter te controleren of ze ook huiswerk zit te maken zoals ze zegt...Je kunt ook screenshots maken als bewijs...

:eek: privacy wordt daar niet hoog in het vaandel gedragen bij jullie zeg.

garta 27-02-08 23:39

Isigt werkt niet bij mij heb 1.1.3 krijg vierkantje met vraagteken bij de voorvertoning

pauldevos 02-03-08 04:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyr (Bericht 62221)
:eek: privacy wordt daar niet hoog in het vaandel gedragen bij jullie zeg.

Wel een lastige discussie, als je tieners op die leeftijd echt de gang laat gaan staan msn en hyves 6 uur per dag aan. Maar ja screenshots als bewijs doet de relatie met je kind idd geen goed denk ik :D

remb0 25-04-08 19:02

vet meer features als isofa :) thanks

switcher 27-04-08 15:14

bedankt works lke a charm:):):):)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:34.