iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Windows: AirMediaPlayer 1.0.7 - Airplay naar Windows 7 PC (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/80930-airmediaplayer-1-0-7-airplay-naar-windows-7-pc.html)

JaytB 27-12-10 11:51

AirMediaPlayer 1.0.7 - Airplay naar Windows 7 PC
 
Zoals jullie misschien al weten, bestaat er een tooltje om je video's vanaf je iPhone naar een Windows PC te streamen via AirPlay. Deze tool noemt 'AirMediaPlayer'. Aangezien het bij mij eerst niet werkte en er ook nog niet veel op het internet over terug te vinden is, ben ik zelf wat gaan experimenteren. Ook is er een versie 1.0.7, welke ik ook niet zo eenvoudig terug kon vinden. Hieronder vind je de stappen, en een link naar de benodigde bestanden om het hopelijk ook op jou Win7 PC werkende te krijgen. Dit zou trouwens ook moeten werken op XP of Vista, maar dat heb ik zelf niet getest.
Ik heb trouwens de Engelstalige Windows 7, dus bij sommige stappen heb ik de Engelse text gebruikt.

1. Zorg ervoor dat je het .NET framework 3.5SP1 geïnstalleerd hebt. De link vind je hier: dotnetfx35setup.exe

2. Je hebt Bonjour voor Windows nodig. Normaal wordt deze via iTunes geïnstalleerd, maar ik kreeg toch steeds de boodschap (in AirMediaPlayer) dat Bonjour niet geïnstalleerd was. Na veel zoekwerk heb ik gevonden dat de bestanden 'dnssd.dll' en 'dnssdX.dll' ontbraken. Die zijn nodig voor AirMediaPlayer, maar worden blijkbaar niet standaard met iTunes geïnstalleerd. Ik heb dan maar de Bonjour.msi uit het iTunes installatie bestand gehaald. Hier zitten de benodigde .dll's raar genoeg wel in. Volg de stappen hieronder om Bonjour correct te installeren:
a. 'Uninstall' Bonjour via 'Control Panel'->'Programs and Features'
b. Installeer Bonjour.msi (gehaald vanuit iTunes 10.1 setup). Het bestand vind je hier: Bonjour.msi

3. Installeer AirMediaPlayer v1.0.7 (bij deze versie werkt het weergeven van foto's uit je camera roll ook). Je vindt deze versie hier: AirMediaPlayer.zip

Nu moet je enkel nog AirMediaPlayer opstarten en je bent klaar. Je zou nu je YouTube video's en camera roll foto's (geen video's) naar je Windows 7 PC moeten kunnen streamen, door op het AirPlay symbooltje te tikken.

Ik heb dit ook snel even getest met de jailbreak tools 'AirHomeVideo' en 'AirVideoEnabler'. 'AirHomeVideo' werkt enkel als je 'low quality' gebruikt, maar 'AirVideoEnabler' lijkt volledig te werken (heb het met een paar video's via Safari getest).

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Triple-D 25-01-11 23:47

Dit is perfect, Echter zoek ik het voornamenlijk voor de ipod functie.

Triple-D 07-02-11 22:49

Airplayspeaker 1.1.1 doet de job op een iPhone 4. Het lijkt erop dat er software aan zit te komen voor audio only. Als het op een iPhone kan, moet het toch ook op een mac en of pc lukken?

Mijn iphone komt netjes bij airfoil en itunes in beeld als zijnde airplay apparaat. Werkt goed zo lang het scherm niet op slot gaat.

wvanberkum 15-05-11 19:39

nu ook audio, via shaiport
Shairport4w Brings Apple AirPlay Audio Playback To Windows PC
werkt als een godje op win7

dora95 06-06-11 23:48

kan je hiermee dan muziek afspelen via je iphone op je computer? zoiets als remote dus? dat zoek ik namelijk omdat remote het niet bij mij doet!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.