iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Mac OS X: Help! SSH - Terminal app (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/8476-help-ssh-terminal-app.html)

Charles Nasi 01-03-08 12:14

Help! SSH - Terminal app
 
Beste,

Ik heb een MacBook, ben trotse eigenaar van een iPhone en heb een probleem. Term-VT100 op de iPhone is leuk, alleen het typen is zo langdradig. Nu mijn vraag aan jullie.

Is het mogelijk om via SSH op de MacBook terminal commando's te zenden naar de iPhone zodat alles veel maar dan ook veel sneller gaat en ik zo lekker aan het tweaken kan?!

Is hier een speciaal programmaatje voor, of is de terminal met bepaalde commando's voldoende?

Alvast super bedankt voor jullie medewerking!

Met vriendelijke groet,

Charles

BOlle 01-03-08 13:38

Ja, je kunt via ssh contact maken met je iPhone via de Terminal. Stel je hebt 1.1.3 iphone dan gaat dat zo:

Code:

Last login: Sat Mar  1 13:33:27 on ttyp1
Welcome to Darwin!
tibook:~ bolle$ ssh root@iphone.lan
root@iphone.lan's password:
Last login: Sat Mar  1 00:17:36 2008 from 192.168.1.65

Als je iPhone in hetzelfde netwerk hangt als je MacBook, kun je als adres iphone.lan gebruiken. Anders heb je het ip-adres van je iPhone nodig.
Het rootwachtwoord voor 1.1.3 is alpine. Verander dit niet met passwd, want dan crasht je springboard steeds. Tja, bugje.

Zet wel je Autolock van je iPhone op Never, want zodra hij 'slaapt' verlies je de ssh verbinding.

Grample 01-03-08 14:51

Of je kan AFP installeren op je iPhone en dan kun je via terminal van OSX ook toegang krijgen als het goed is.

namastee 21-03-08 21:57

ik heb het bericht ook gelezen, paniek..., verbinding via cyberduck is prima, maar dan? kan het nog niet terugvinden op het forum.
wie helpt?

aquila 15-04-08 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BOlle (Bericht 74418)
Ja, je kunt via ssh contact maken met je iPhone via de Terminal. Stel je hebt 1.1.3 iphone dan gaat dat zo:

Code:

Last login: Sat Mar  1 13:33:27 on ttyp1
Welcome to Darwin!
tibook:~ bolle$ ssh root@iphone.lan
root@iphone.lan's password:
Last login: Sat Mar  1 00:17:36 2008 from 192.168.1.65

Als je iPhone in hetzelfde netwerk hangt als je MacBook, kun je als adres iphone.lan gebruiken. Anders heb je het ip-adres van je iPhone nodig.
Het rootwachtwoord voor 1.1.3 is alpine. Verander dit niet met passwd, want dan crasht je springboard steeds. Tja, bugje.

Zet wel je Autolock van je iPhone op Never, want zodra hij 'slaapt' verlies je de ssh verbinding.

ik ben bang dat bij mij dat password er bij mij al op is gezet (zonder dat ik dat wist door iNdedendance) vraag is...hoe krijg ik het er weer af!

stiwies 03-04-09 15:07

zover zo goed
 
ben aangemeld met de computer,maar hoe krijg ik er bestanden naar toe gestuurd bedankt allemaal

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BOlle (Bericht 74418)
Ja, je kunt via ssh contact maken met je iPhone via de Terminal. Stel je hebt 1.1.3 iphone dan gaat dat zo:

Code:

Last login: Sat Mar  1 13:33:27 on ttyp1
Welcome to Darwin!
tibook:~ bolle$ ssh root@iphone.lan
root@iphone.lan's password:
Last login: Sat Mar  1 00:17:36 2008 from 192.168.1.65

Als je iPhone in hetzelfde netwerk hangt als je MacBook, kun je als adres iphone.lan gebruiken. Anders heb je het ip-adres van je iPhone nodig.
Het rootwachtwoord voor 1.1.3 is alpine. Verander dit niet met passwd, want dan crasht je springboard steeds. Tja, bugje.

Zet wel je Autolock van je iPhone op Never, want zodra hij 'slaapt' verlies je de ssh verbinding.


Gilliam 06-04-09 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stiwies (Bericht 274401)
ben aangemeld met de computer,maar hoe krijg ik er bestanden naar toe gestuurd bedankt allemaal

Met een SSH client, voor Mac is de bekendste Cyberduck

macfreaker 06-04-09 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam (Bericht 275262)
Met een SSH client, voor Mac is de bekendste Cyberduck

Cyberduck is een ftp client en geen ssh client. Je kan gewoon terminal gebruiken voor ssh.

stiwies 07-04-09 12:28

ja ben ook ingelogd
 
en dan, hoe krijg ik het in me telefoon
bijvoorbeeld een spel die ik heb gedownload
bedankt
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 275271)
Cyberduck is een ftp client en geen ssh client. Je kan gewoon terminal gebruiken voor ssh.


Timmeh_ 07-04-09 20:20

Ik gebruik Fugu als SSH, super easy :D
Misschien heb je hier iets aan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:48.