//

iPhone synchroniseren, reserverkopie en iTunes bibliotheek op externe harde schijf

iPhone synchroniseren, reserverkopie en iTunes bibliotheek op externe harde schijf discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) De interne harde schijf van mijn laptop (A) is bijna vol. Ik heb behoorlijk wat bestanden en software verwijderd om ruimte te creeren, maar het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-10-11, 19:35
AFunkyLady AFunkyLady is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Exclamation iPhone synchroniseren, reserverkopie en iTunes bibliotheek op externe harde schijf

De interne harde schijf van mijn laptop (A) is bijna vol. Ik heb behoorlijk wat bestanden en software verwijderd om ruimte te creeren, maar het is nog steeds onvoldoende om iTunes en alles wat daarbij hoort goed te laten werken.

Ik heb een externe harde schijf (B). Daarop heb ik iTunes.exe bewaard en vanaf daar iTunes geinstalleerd (uiteraard eerst iTunes van A via configuratiescherm -> software verwijderd). Bij het opnieuw installeren heb ik het pad veranderd van een map op A naar een map op B. Na de installatie heb ik iTunes geopend en heb ik via menu-item bewerken -> voorkeuren -> geavanveerd de locatie van de map iTunes media gewijzigd naar de juiste map op B.

Nu heb ik mijn iPhone laten synchroniseren en helaas doet ie dat alleen naar een map op A. En dat lukt dus maar half omdat die schijf A bijna vol is; de reserverkopie past er niet meer op.

Vraag 1: Hoe kan ik de locatie waar de reservekopie van mijn iPhone bewaard moet worden (via synchronisatie vanuit iTunes) wijzigen naar een map op B?

Vervolgens blijkt ook dat de bibliotheek met muziek e.d. van mijn iPhone nog steeds naar een 'oude' map op A verwijst. Ik zie dat bijv. ook als ik naar menu-item bewerken -> voorkeuren -> algemeen ga. Daar staat een beschrijving naar een oude map op A, maar die mapnaam vind ik niet op A.

Vraag 2: Hoe kan ik achterhalen waar de bibliotheek wordt opgeslagen op A?

Vraag 3: Hoe kan ik de locatie waar de bibliotheek bewaard moet worden aanpassen van A naar een map op B?

Om te testen of de iTunes software vanaf B goed werkt heb ik een MP3 geplaatst in de iTunes media map op B -> Automatisch toevoegen aan iTunes. Het bestand verdwijnt uit deze map in de verkenner op de PC. Dat lukt dus wel. Ik zie ook dat deze in iTunes is toegevoegd aan de Bibliotheek linksboven onder muziek.

Vraag 4: Hoe krijg ik deze MP3 nu op mijn iPhone, als het synchroniseren niet lukt?

Alvast bedankt voor de feedback!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-10-11, 20:01
mikevi mikevi is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard

Ik heb vandaag net hetzelfde gedaan,voor de 2 de keer.
Ik heb eerst een map itunes gemaakt in de folder muziek op de externe harde schijf en de bestanden van de map Itunes naar daar gekopieerd.Vervolgens itunes op de pc partitie verwijdert,dan itunes terug geinstalleerd op de externe schijf in de map itunes die ik had aangemaakt. Bij het instaleren ziet itunes dat er bestanden op staan waar uw bibliotheek in staat,deze neemt hij over.Dit werkt perfect,geen verlies van de afspeellijsten en uw muziek.
Ik neem aan dat het voor deze oplossing te laat is,maar dan weet je het voor de volgende keer.
Reageren

Labels
bibliotheek, iphone, reserverkopie, synchroniseren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: Foto's in iTunes groter dan op harde schijf pieterbalcaen Muziek, foto & video 0 12-10-11 23:17
Mac OS X: Itunes bibliotheek op externe harde schijf Maurice005 iTunes 0 24-09-11 17:32
Ipad verbinden met externe harde schijf jereon24 iPad algemeen 7 21-01-11 15:04
Mac OS X: iPhone synchroniseren werkt niet icm externe harde schijf JustOleg iTunes 0 09-11-09 16:03
Windows: Externe harde schijf waalboer iTunes 14 06-09-09 12:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.