iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: Film download niet in iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/101245-film-download-niet-itunes.html)

erikvandeboer 15-10-11 19:37

Film download niet in iTunes
 
Ik probeer een film te downloaden uit iTunes, maar hij blijft hangen op de term "wachten..." Er komt geen data binnen.
Ik heb mijn iPad geupgrade naar versie 5. Vorige week in de versie 4.nog-wat werkte het 2x probleemloos.

Wie heeft er een oplossing voor?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 20:49 ----------

Ik heb inmiddels een aantal dingen geprobeert:
Wi-Fi uitzetten en weer aan.
iPad op vliegtuig modus zetten en weer terug.
iPad helemaal uitzetten en weer aan.
iPad aan iTunes hangen op te kijken of er dan verbinding komt.

Niets help.

Kan het zijn dat er te veel mensen tegelijk deze film aan het downloaden zijn en dat ik in een wachtrij sta? Dat zou ik echt heel raar vinden. Volgens mij is dit een bug in iOs5.

Klingestijn 16-10-11 08:23

Ik zit met hetzelfde probleem. In de itunes store staat de melding 'downloads 1' , bij doorklikken kom je op een afbeelding van de film met de term ' wachten' ...en dat doe ik nu - zondagochtend- al vanaf zaterdagavond 20.30h....Iemand tips?
Het huurbedrag is wel van m'n account afgeschreven.

Maffe 18-10-11 19:29

Is het al opgelost?

Ik zit met het zelfde probleem...

De films blijven op wachten staan :( vaag hoop dat er snel een op lossing komt...

Klingestijn 18-10-11 19:44

Nog niet. Heb hulp ingeschakeld via de helpdesk van Itunes. Zo gauw ik de definitieve oplossing / antwoord binnen heb zal ik deze hier plaatsen.

Maffe 18-10-11 20:02

Dat zou super zijn!!!

Heb er 2 in de wacht staan en wel voor betaalt..

Dat probleem hebben jullie ook!

Hoor het nog bedankt..
Greets..

STR 20-10-11 22:31

itunes film download niet
 
Ik had hetzelfde probleem, heb het als volgt opgelost:
- Koppel iPad aan computer (bij mij iMac) en start iTunes.
- In iTunes: Ga naar de store, zoek de desbetreffende film en "koop" opnieuw. Je krijgt dan het bericht dat je de film al gekocht hebt maar nog niet gedownload. Klik vervolgens op download en de film wordt nu gedownload in iTunes. Vanuit iTunes kan de film vervolgens naar de iPad gesleept worden en vervolgens wordt de film overgezet naar de iPad.
Ik hoop dat het bij de anderen die dit problem hebben ook werkt.

erikvandeboer 22-10-11 23:33

Ik heb het inmiddels opgelost. Met de oplossing hierboven zou ik de film nog een keer huren. Dan zou ik hem dus 2x betalen en dat is niet de bedoeling.

Ook ik heb contact gezocht met de ITunes helpdesk en het resultaat is dat mijn centjes terug gestort worden en dat ze het bedrag verdubbeld hebben in credits op mijn iTunes account. ik kan nu dus 2 film huren. Wat mij betreft is het goed opgelost door de helpdesk van Apple.

Mijn email:
Dear iTunes support,
Last friday I tried to rent a movie from iTunes.
Everything went well. I selected the movi and I completed the payment.
Then I went to the download section of iTunes and noticed that the movie was waiting for a download. And today, a week later, it is still waiting for download.

I already tried serveral options:
I switched off Wi-Fi and turned it back on.
I switched the iPad to flightmode and turned it back to normal operating status.
I switched the iPad off completly and turn in on again.
I conneted the iPad with the computer and tried to download from there.

Nothing seems to help.
I spoke to some employees from the istore downtown. They could not help me and suggested that I should use the help function of iTunes.

Could you please help me.

Erikxxxx

Het antwoord van iTunes:
Hi Erik,

Belva here with iTunes Support. I would like to mention before I move on that we are all working together to help answer our customers as soon as possible. That being said, you may experience speaking to different advisors should you require further assistance.

I'm sorry that you've had difficulty downloading the movie you rented "Just Go With It". I have removed the movie from your downloads and have reversed the charge for the rental.

You will see a credit of 4.99 EUR, plus any applicable taxes, in five to seven business days. If store credit was used for this rental, you should see the credit after you sign out of the iTunes Store and sign back in.

The average file size of a movie on the iTunes Store is 1 GB to 1.5 GB. Because of the size, a broadband Internet connection is required.

Erik, do to the inconvenienceI you have experienced. I have issued 2 movie rental credits to your iTunes Store account, "erikxxx@xxx.com". You can use these to rent any two movie rentals available on the iTunes Store for up to 4.99 EUR.

When you sign in to the iTunes Store with this account, the rental credits will appear by your account name in the upper-right corner of the window. The next two times you rent a movie from the iTunes Store, one of your rental credits will be used as payment.

If you don't see these credits, refresh your account information by signing out and back in to the iTunes Store. The Sign Out and Sign In options are available from the pull-down Store menu in iTunes. If you don't see this menu, you should download the latest version of iTunes from our website for free:

Apple - iTunes - Download iTunes Now

I hope this information proves helpful to you today. We very much appreciate your business and want you to have the best possible experience with the iTunes Store. Take care and enjoy your day Erik.

Sincerely,

Belva
iTunes Store/Mac App Store Customer Support
Apple - Support - iTunes - World Wide

Please Note: I work Monday-Friday, 8:00AM-4:30PM EST with Saturday and Sunday off.

Thank you for allowing me the opportunity to assist you. You may receive an AppleCare survey email; any feedback you provide would be greatly appreciated.

Please note: Some e-mail providers may filter responses from AppleCare as
spam or junk mail. Please check your spam or junk folders to ensure you receive a reply to your response.

RevenNever 23-10-11 08:42

Probleem opgelost.
Op iPad ga naar instellingen / store
Loguit...
Log in met een ander itunes account.
Log uit.
Quit itunes app op je ipad... Restart de itunes app en downloads beginnen weer.


-----------

Denk dat het probleem komt doordat mensen verschillende itunes accounts hebben. Kan dat kloppen?

Kirann 05-12-11 11:11

Ik had gisteravond hetzelfde probleem en de tip van @RevenNever heeft bij mij geholpen. Waarvoor dank. :)

Anki 20-12-11 16:45

En als ik het wachtwoord van die andere account niet weet? (vriendje van zoontje heeft eens wat gedownload)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:37.