iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: Itunes van Windows 7 naar Mac (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/102375-itunes-windows-7-naar-mac.html)

kevinrsd 24-10-11 21:48

Itunes van Windows 7 naar Mac
 
Ik wil overschakelen van windows 7 naar OS X Lion op een macbook pro. Ik heb alle muziek al overgezet en alle apps staan ook al in Itunes op de mac. Als ik bijv mijn iphone hierop aansluit, wilt Itunes deze wissen en daarna syncen. Met als gevolg dat ik de gehele mappenstructuur kwijt ben. Is hier een oplossing voor???

Iphone 4 IOS5 / Ipad 1 IOS5

Kevin

john wings 30-10-11 11:13

Ben ook overgeschakeld van windows pc naar mac. Je moet eens het volgende proberen: iphone of ipad aanschakelen en als hij vraagt om te syncen en alles te verwijderen, dit weigeren, dan in itunes op ipad of iphone gaan staan en met rechter muisknop klikken en dan maak reservekopie aan aanklikken: nadien zou je iphone/ipad moeten herkend worden en de mappenstructuren en dergelijke behouden blijven.

Guest-20180925190238 30-10-11 11:21

Je moet de Apple Windows Migration Assistant gebruiken dan staat alles, maar ook echt alles daar waar het moet staan op de Mac. Dat is alles wat je moet doen

Simpeler gaat het echt niet, zelfs de Windows iTunes bibliotheek wordt geconverteerd naar OS X.

Windows Migration Assistant for Lion

kevinrsd 30-10-11 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john wings (Bericht 726875)
Ben ook overgeschakeld van windows pc naar mac. Je moet eens het volgende proberen: iphone of ipad aanschakelen en als hij vraagt om te syncen en alles te verwijderen, dit weigeren, dan in itunes op ipad of iphone gaan staan en met rechter muisknop klikken en dan maak reservekopie aan aanklikken: nadien zou je iphone/ipad moeten herkend worden en de mappenstructuren en dergelijke behouden blijven.

Bedankt voor je antwoord, maar als ik een reservekopie heb gemaakt en daarna wil gaan synchroniseren, wilt itunes alsnog de ipad wissen. Hoe ging dat bij jou?

john wings 30-10-11 14:26

Na het maken van die reservecopie herkende hij nadien gewoon mijn idevices en syncroniseerde hij ze, maar ik heb inderdaad alles van mijn pc overgezet naar mijn Mac.

kevinrsd 30-10-11 15:45

Vreemd, bij mij werkt het niet. Mijn mac wilt mijn device steeds wissen. Heb jij ook de map van de mobile backups van je windows pc naar je mac gekopieerd? Als ik dat doe, gaat mijn mac over zijn nek.

john wings 30-10-11 20:14

Ik heb alles wat onder de map itunes stond op mijn mac gezet en alles werkte nadien.

kevinrsd 30-10-11 21:17

maar alle backups houdt hij toch op een andere lokatie bij??

Guest-20180925190238 30-10-11 21:31

Ik wil er mij niet verder mee bemoeien maar de iDevice backups staan in:

~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

en die komen daar niet in door een iTunes bibliotheek van Windows (met de Windows .tbl) te kopiëren naar een Mac.

kevinrsd 30-10-11 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 727307)
Ik wil er mij niet verder mee bemoeien maar de iDevice backups staan in:

~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

en die komen daar niet in door een iTunes bibliotheek van Windows (met de Windows .tbl) te kopiëren naar een Mac.

Dat klopt, maar als ik deze iDevice backups wil kopieren van windows naar mac, krijg ik een foutmelding dat het kopieren niet lukt. De mappen zijn +/- 10 GB ieder. Ik kopieer deze eerst naar een usb-schijf en koppel deze dan aan mijn mac.

Guest-20180925190238 30-10-11 21:54

Dat heeft te maken met permissies in de Library.

Als je de Windows Migration Assistant had gebruikt dan was alles op zijn plaats gekomen zonder met permissies te moeten gaan knoeien.

Succes verder :)

john wings 30-10-11 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinrsd (Bericht 727299)
maar alle backups houdt hij toch op een andere lokatie bij??

Dat zou best kunnen, maar bij mij heeft het wel gewerkt om eerst die reservecopie te maken, ik weet niet waarom het bij jou niet lukt.

kevinrsd 30-10-11 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 727330)
Dat heeft te maken met permissies in de Library.

Als je de Windows Migration Assistant had gebruikt dan was alles op zijn plaats gekomen zonder met permissies te moeten gaan knoeien.

Succes verder :)

Ik heb het met de Windows Migration Assistant geprobeerd. Deze heb ik eerst op Windows gestart, toen op mij macbook pro. De macbook pro ziet de windows pc en geeft de code weer. Verder gebeurt er niets. Alletwee de machines zitten in één lan, waarbij de windows-machine bekabeld naar de router gaat en de macbook pro via Wi-Fi.

Stilting 05-11-11 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinrsd (Bericht 727350)
Ik heb het met de Windows Migration Assistant geprobeerd. Deze heb ik eerst op Windows gestart, toen op mij macbook pro. De macbook pro ziet de windows pc en geeft de code weer. Verder gebeurt er niets. Alletwee de machines zitten in één lan, waarbij de windows-machine bekabeld naar de router gaat en de macbook pro via Wi-Fi.

De bekabeling (ethernet) moet van de pc naar de Mac.

kevinrsd 05-11-11 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stilting (Bericht 731798)
De bekabeling (ethernet) moet van de pc naar de Mac.

Het is inmiddels gelukt, de windows firewall en het anti-virus pakket zaten in de 'weg'. Maar het is nog steeds niet gelukt om de devices(ipad/iphone) aan de mac te hangen en te laten synchroniseren zonder dat de mac alles wist. Heeft er nog iemand een idee???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:27.