//

Itunes van Windows 7 naar Mac

Itunes van Windows 7 naar Mac discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil overschakelen van windows 7 naar OS X Lion op een macbook pro. Ik heb alle muziek al overgezet en alle apps staan ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-10-11, 22:48
kevinrsd kevinrsd is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 11
Standaard Itunes van Windows 7 naar Mac

Ik wil overschakelen van windows 7 naar OS X Lion op een macbook pro. Ik heb alle muziek al overgezet en alle apps staan ook al in Itunes op de mac. Als ik bijv mijn iphone hierop aansluit, wilt Itunes deze wissen en daarna syncen. Met als gevolg dat ik de gehele mappenstructuur kwijt ben. Is hier een oplossing voor???

Iphone 4 IOS5 / Ipad 1 IOS5

Kevin
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-11, 12:13
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Ben ook overgeschakeld van windows pc naar mac. Je moet eens het volgende proberen: iphone of ipad aanschakelen en als hij vraagt om te syncen en alles te verwijderen, dit weigeren, dan in itunes op ipad of iphone gaan staan en met rechter muisknop klikken en dan maak reservekopie aan aanklikken: nadien zou je iphone/ipad moeten herkend worden en de mappenstructuren en dergelijke behouden blijven.
  #3  
Oud 30-10-11, 12:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Je moet de Apple Windows Migration Assistant gebruiken dan staat alles, maar ook echt alles daar waar het moet staan op de Mac. Dat is alles wat je moet doen

Simpeler gaat het echt niet, zelfs de Windows iTunes bibliotheek wordt geconverteerd naar OS X.

Windows Migration Assistant for Lion
  #4  
Oud 30-10-11, 13:56
kevinrsd kevinrsd is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john wings Bekijk bericht
Ben ook overgeschakeld van windows pc naar mac. Je moet eens het volgende proberen: iphone of ipad aanschakelen en als hij vraagt om te syncen en alles te verwijderen, dit weigeren, dan in itunes op ipad of iphone gaan staan en met rechter muisknop klikken en dan maak reservekopie aan aanklikken: nadien zou je iphone/ipad moeten herkend worden en de mappenstructuren en dergelijke behouden blijven.
Bedankt voor je antwoord, maar als ik een reservekopie heb gemaakt en daarna wil gaan synchroniseren, wilt itunes alsnog de ipad wissen. Hoe ging dat bij jou?
  #5  
Oud 30-10-11, 15:26
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Na het maken van die reservecopie herkende hij nadien gewoon mijn idevices en syncroniseerde hij ze, maar ik heb inderdaad alles van mijn pc overgezet naar mijn Mac.
  #6  
Oud 30-10-11, 16:45
kevinrsd kevinrsd is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 11
Standaard

Vreemd, bij mij werkt het niet. Mijn mac wilt mijn device steeds wissen. Heb jij ook de map van de mobile backups van je windows pc naar je mac gekopieerd? Als ik dat doe, gaat mijn mac over zijn nek.
  #7  
Oud 30-10-11, 21:14
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Ik heb alles wat onder de map itunes stond op mijn mac gezet en alles werkte nadien.
  #8  
Oud 30-10-11, 22:17
kevinrsd kevinrsd is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 11
Standaard

maar alle backups houdt hij toch op een andere lokatie bij??
  #9  
Oud 30-10-11, 22:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wil er mij niet verder mee bemoeien maar de iDevice backups staan in:

~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

en die komen daar niet in door een iTunes bibliotheek van Windows (met de Windows .tbl) te kopiëren naar een Mac.
  #10  
Oud 30-10-11, 22:46
kevinrsd kevinrsd is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik wil er mij niet verder mee bemoeien maar de iDevice backups staan in:

~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

en die komen daar niet in door een iTunes bibliotheek van Windows (met de Windows .tbl) te kopiëren naar een Mac.
Dat klopt, maar als ik deze iDevice backups wil kopieren van windows naar mac, krijg ik een foutmelding dat het kopieren niet lukt. De mappen zijn +/- 10 GB ieder. Ik kopieer deze eerst naar een usb-schijf en koppel deze dan aan mijn mac.
  #11  
Oud 30-10-11, 22:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat heeft te maken met permissies in de Library.

Als je de Windows Migration Assistant had gebruikt dan was alles op zijn plaats gekomen zonder met permissies te moeten gaan knoeien.

Succes verder
  #12  
Oud 30-10-11, 23:19
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinrsd Bekijk bericht
maar alle backups houdt hij toch op een andere lokatie bij??
Dat zou best kunnen, maar bij mij heeft het wel gewerkt om eerst die reservecopie te maken, ik weet niet waarom het bij jou niet lukt.
  #13  
Oud 30-10-11, 23:21
kevinrsd kevinrsd is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat heeft te maken met permissies in de Library.

Als je de Windows Migration Assistant had gebruikt dan was alles op zijn plaats gekomen zonder met permissies te moeten gaan knoeien.

Succes verder
Ik heb het met de Windows Migration Assistant geprobeerd. Deze heb ik eerst op Windows gestart, toen op mij macbook pro. De macbook pro ziet de windows pc en geeft de code weer. Verder gebeurt er niets. Alletwee de machines zitten in één lan, waarbij de windows-machine bekabeld naar de router gaat en de macbook pro via Wi-Fi.
  #14  
Oud 05-11-11, 22:27
Stilting Stilting is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinrsd Bekijk bericht
Ik heb het met de Windows Migration Assistant geprobeerd. Deze heb ik eerst op Windows gestart, toen op mij macbook pro. De macbook pro ziet de windows pc en geeft de code weer. Verder gebeurt er niets. Alletwee de machines zitten in één lan, waarbij de windows-machine bekabeld naar de router gaat en de macbook pro via Wi-Fi.
De bekabeling (ethernet) moet van de pc naar de Mac.
  #15  
Oud 05-11-11, 22:59
kevinrsd kevinrsd is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stilting Bekijk bericht
De bekabeling (ethernet) moet van de pc naar de Mac.
Het is inmiddels gelukt, de windows firewall en het anti-virus pakket zaten in de 'weg'. Maar het is nog steeds niet gelukt om de devices(ipad/iphone) aan de mac te hangen en te laten synchroniseren zonder dat de mac alles wist. Heeft er nog iemand een idee???
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: overzetten apps van windows naar Mac michandy iTunes 3 18-08-11 06:47
Windows: Switchen van windows naar mac met behoud van Iphone inhoud 3gSpeed iTunes 2 20-12-10 18:59
Mac OS X: overschakeling van windows naar mac kris77 iTunes 8 02-01-10 15:45
iPhone van Mac naar Windows desmodus Unlock [archief] 1 31-01-08 15:37
Unlocked 1.1.2 vanuit Windows weer naar Mac iTunes joep Archief 0 16-11-07 12:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:13.