iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: itunes draadloos sync werkt niet (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/103338-itunes-draadloos-sync-werkt-niet.html)

samyboy1001 02-11-11 20:02

itunes draadloos sync werkt niet
 
hallo ik heb een iphone 4g met ios 5 op me pc draait itunes 10.5 en daar hoort de optie automatisch sync bij.
deze werkt alleen niet en alles wat bij apple hulp staat heb ik al meerderen mallen geprobeerd...zonder enig resultaat hij doet het alleen als ik hem met een snoertje aan me pc hang dan zegt die dat die draadloos synct....
iemand een idee of heeft iemand het gehad en het kunne oplossen zo ja laat het alstublieft even horen

Guest-20180925190238 02-11-11 20:08

Steek dat snoertje eens in de lader en de lader in het stopcontact.

Citaat:

Wirelessly sync your iOS device to your Mac or PC over a shared Wi-Fi connection. Every time you connect your iOS device to a power source (say, overnight for charging), it automatically syncs and backs up any new content to iTunes. So you always have your movies, TV shows, home videos, and photo albums everywhere you want them.
Apple - iOS 5 - See new features included in iOS 5.

samyboy1001 02-11-11 20:33

Dat heb geprobeerd,ik heb alles wat op Apple.com staat al geprobeerd het modem reseten en alles.
En als die aan de stroom hangt met de bijgeleverde kabel en steker en ik ga naar instellingen>algemeen>Wi-Fi synchronisatie zegt die dat mij computer niet beschikbaar is.

samyboy1001 03-11-11 00:25

Niemand die de oplissing heeft ? :(

willem1509 03-11-11 09:11

volgens mij moet je je thuisdeling op je iphone en computer aan hebben staan..

Rav3n 03-11-11 09:29

Volgens mij is thuisdeling niet nodig, maar ben je een instelling vergeten.

Sluit iphone aan op pc en start itunes cq laat iTunes opstarten.
Sync kun/mag je stoppen. Whatever.
Klik in linkerkolom op jouw iphone.
Check nu onderaan in het eerste tabblad of wireless sync voor dit toestel staat aangevinkt.
Dit gebeurd namelijk niet automatisch.

Daarna kun je hem lostrekken en handmatig via je instellingen handmatig syncen.
En natuurlijk Wi-Fi aanzetten ... ;)

GerrSplit 03-11-11 10:32

Ik heb hetzelfde probleem. Het werkt gewoonweg niet, alle adviezen ten spijt iphone en PC vinden elkaar niet.

samyboy1001 03-11-11 10:55

Ik heb deze handelingen gedaan en hij doet het gewoon niet !
Thuisdeling staat zowel op me iPhone als op me computer aan hij staat op Wi-Fi synchroniseren hij hangt aan de stroom en hij zegt nog steeds "samuel's computer zal schynchronisatie hervatten als doe beschikbaar is"

Guest-20180925190238 03-11-11 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door samyboy1001 (Bericht 730074)
Ik heb deze handelingen gedaan en hij doet het gewoon niet !
Thuisdeling staat zowel op me iPhone als op me computer aan hij staat op Wi-Fi synchroniseren hij hangt aan de stroom en hij zegt nog steeds "samuel's computer zal schynchronisatie hervatten als doe beschikbaar is"

Met "thuisdeling" heeft dat allemaal niets te maken.

Begin eens bij het begin en ga eens in de Wi-Fi router/access point kijken of de computer en de iPhone een IP-adres in hetzelfde sub-netwerk gekregen hebben. Het is ondertussen duidelijk dat computer en iPhone mekaar niet zien.

Dus, zoiets als 192.168.1.x voor de computer en 192.168.1.y voor de iPhone.

Rav3n 04-11-11 12:29

@timosha: Psies.


Andere tip:

Is het modem + de router al eens 5 minuten spanningsvrij gemaakt en in de goede volgorde opgestart?
Dus niet resetten, maar echt de stekker eruit!

Met name voor Ziggogebruikers een must als sprake is van veranderingen in hardware/netwerk. Als ik bij probleemgevallen kom, is dit het eerste wat ik doe. In 95% zijn dan de problemen al opgelost.

lennertpol 30-10-13 14:10

iemand nog andere ideeën hierover? al het bovenstaande geprobeerd en gecheckt maar geen van de oplossingen werken helaas...

seije017 04-10-14 19:25

de stappen hier boven gedaan en bij mij werkt het ook niet.
wel vreemd dat mijn ipad het wel doet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:27.