iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Spuugzat met Apple en Itunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/105001-spuugzat-apple-itunes.html)

eesee 22-11-11 09:25

Spuugzat met Apple en Itunes
 
Ik wil hier even kwijt dat ik apple en itunes helemaal Spuugzat ben, gelukkig verloopt mijn abbo komende maand,
heerlijk zeg , bestanden overzetten zonder Itunes. ik kijk er al naar uit. Wat een vervelend programma is dat zeg.
Tevens zal ik ook nooit een Ipad kopen, het is toch waardeloos rn belachelijk en dat er geen usb poort op zit. mensen sturen mails naar zichzelf om bestanden over te zetten.

Allemaal dank zij IBrother , mr Jobs. R.I.P.
-updaten net naar nieuwe versie, een drama
- de iphone heeft zichzelf net ontkoppeld, heb ik niet gevraagd
sorry, ik moest even stoom afblazen na weer een een uur gepruts aan dat rotding . . . .

naschrift:
bedankt voor de steun en tips.
eerst even ter verduidelijking, de iPhone 3gs is van mijn vriendin in nood die ik graag help en ondersteun. .
Sommigen hebben uiteraard gelijk, eerst zal ik tijd op het web moeten doorbrengen om de iPhone i.c.m. iTunes goed te gebruiken,
en wellicht wil ik het ook niet leren.
Maar ik vind dat een apparaat voor de consumentenmarkt makkelijk te gebruiken moet zijn, bij uitpakken een goede handleiding, plug and play. Ik kan me herinneren dat zij bij het uitpakken nergens kon vinden in de handleiding waar het SIM kaartje erin moest. Heb ik gevonden op YouTube! Dat is toch belachelijk. Met verwondering luister ik naar vrienden en kennissen die mijns inziens capriolen uithalen om hun bestanden van hun iPad uit te wisselen met andere apparaten.
En je kan je afvragen waarom zoveel mensen hun geliefde iPhone hebben gejaibreaked. Zeker niet uit tevredenheid met het geboden aanbod!
Tevens wil ik niet in een keurslijf van iTunes worden geperst. Dat is iets persoonlijks uiteraard. Ik koop dan ook nooit een iPad of iPhone i.v.m. voornoemde redenen.
Maar goed, iTunes was het briljante marketing idee van mr. Jobs. Je kan je voorstellen dat ik met verwondering ( en soms lichte irritatie) de verering van Steve Jobs heb gadegeslagen, na zijn dood.
Ter geruststelling dan ook: de touchscreen, grafische interface en het uiterlijk zijn werkelijk prachtig en goed, en indertijd een vernieuwing voor smartphones.
Dank zij sommige forumreacties heb ik geleerd dat iTunes te omzeilen is, daarvoor mijn oprechte dank. Dan ga ik toch maar eens het web op om te kijken hoe dat moet. Dan hebben jullie Apple adepten hier ook minder last van mijn kritische opmerkingen.

2e naschrift 24 nov 2011
oeps nu heb ik een waarschuwing gekregen van een moderator mbt 'trolling ', nav een reactie van mij. Tja ik moet me aan de regels houden. Ik hou wel van relativering en zelfreflexie en daarom heb ik veel plezier gehad met het bekijken van dit fimpje (dat levert mij waarschijnlijk weer een berisping op, maar het is de moeite waard) :
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/11/23/...we-commercial/

TooTall 22-11-11 09:41

Ik snap je frustraties, het meest triestige voor mij is het volgende; mijn vriendin en ikzelf hebben allebei een i4, de moeder van mijn vriendin wou er ook eentje, maar we hebben het afgeraden owv iTunes. Haar leren werken met een iPhone is 1 ding, maar iTunes daar begin ik niet aan. En ik vermoed dat Apple zo toch wel wat verkoop misloopt.

Niet dat ze daarvan wakkerliggen ;)

Sterkte alvast! :p

Broodbaffer 22-11-11 09:43

tja.. Niet iedereen is zo handig

TooTall 22-11-11 09:43

Of tactvol! :D

eesee 22-11-11 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodbaffer (Bericht 738744)
tja.. Niet iedereen is zo handig

Je hebt wel gelijk denk ik, een uitgebreide cursus zou ik wel kunnen gebruiken.
ik zit nml al 50 minuten te updaten, ik geen idee wat er gebeurt, de afgelopen 15 minuten worden iPhone Apps "teruggezet",teruggezet?, ik heb daar niet om gevraagd, ik heb geen idee waarom etc.
Toch ben ik afgestudeerd Ir. (TU-Delft),


de I-club sucks

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 november 2011 om 08:50 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall (Bericht 738745)
Of tactvol! :D

wellicht maar, wel duidelijk!

Broodbaffer 22-11-11 09:53

Dat je hier komt posten omdat iPhone en iPad zuigen is beetje zonde vind je niet?

Misschien zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad en jou misschien ook wel willen helpen.

Guest-20180925190238 22-11-11 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eesee (Bericht 738746)
J
Toch ben ik afgestudeerd Ir. (TU-Delft),

Ik ook, ir. (RWTH Aachen), waarschijnlijk heb je de verkeerde TU gekozen want bij mij werkt dat allemaal zonder problemen :d

Bomans 22-11-11 10:32

Vind ik ook wel een beetje vreemd dat je je speciaal registreert om dit alles te vertellen op het forum.

Verkoop je iPhone en koop een android of windows phone. Ben je meteen van alle last af en wij ook van jouw onzin posts.

dirkjan82 22-11-11 10:49

Met iOS 5 kan er ook erg veel zonder iTunes. Als je echter veel muziek en films via de "alternatieve" gratis wegen download en persé je Word-documenten op je iPhone wilt hebben dan gaat die vlieger niet op. Maar dan ben je waarschijnlijk ook al met andere zaken bezig (torrents, wellicht een jailbreak) en dan hoef je ook niet te verwachten dat het niet altijd zo gemakkelijk en draadloos werkt.

Een moeder die een iPhone wil om te bellen, beetje internetten en een potje patience (sorry, maar dat stel ik me er bij voor, het zijn vooroordelen, dat weet ik) kan prima zonder iTunes aan de slag, omdat je dan gewoon al alles op je device hebt staan en eventueel uit de Store op je device kunt downloaden. Ook voor de software updates is geen enkele kabel nodig. Overigens is de basis van iTunes (gewoon overzetten van muziek en films) helemaal niet zo moeilijk: muziek aanklikken en synchroniseren. Of nog gemakkelijker: alle muziek en films automatisch laten synchroniseren. In dat laatste geval hoef je alleen de iPhone aan de computer te hangen, iTunes te starten, op de iPhone te klikken in iTunes en dan met 1 druk op de knop synchroniseren. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Ko3n 22-11-11 10:52

Zo'n personen zouden ze toch direct moeten blokkeren.
Gedachten gang:

Ik koop een iphone kopen.
Ik wil hem updaten, maar er loopt iets mis.
Ik word na 1uur zo lastig dat ik het spuugzat ben met apple en itunes.
na dat uur registreer ik mij op een specifiek apple forum om mijn gal te spuwen en te roepen hoe beu ik het ben...

verkoop de iphone,
verwijder itunes
maar registreer je toch niet om zo'n verhaal te hangen?

Guest-20180925190238 22-11-11 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eesee (Bericht 738742)
Tevens zal ik ook nooit een Ipad kopen, het is toch waardeloos rn belachelijk en dat er geen usb poort op zit. mensen sturen mails naar zichzelf om bestanden over te zetten.

Ik heb geen idee wat jij daar aan de TU Delft gestudeerd hebt, maar als je schrijft dat er op een iPad geen USB-poort zit dan heb je daar zeker niet in een technische faculteit je broek versleten.

Natuurlijk zit er op een iPad een USB-poort. Dat die poort er niet uitziet zoals op andere apparaten betekent niet dat ze er niet opzit.

Beweren dat men mails moet sturen om bestanden over te zetten is nog belachelijker en betekent alleen dat je als burgerlijk ingenieur (ir.) geen idee hebt waarover je praat.

colliehome 22-11-11 11:03

iedereen mag hier zijn mening kwijt toch? Ik ben een grote Apple fan maar toch vind ik dat iTunes wat duidelijker mocht zijn. Ook de laatste uitdate was wat problematisch voor velen. Zelfs voor mij - ik heb al 15 jaar Mac en van beginne een iPhone- was de nieuwe update toch anders dan de andere. Een duidelijke handleiding zou idd handig zijn. Maar elk product heeft negatieve kanten zeg ik dan. Je windows PC of mobiel heeft dat ook. Mee leren leven dat je een massa product koopt zeg ik dan. Maar Apple is idd karig met uitleg en zeker bij hun updates. Je zal het wel zien is het precies. Ook niet zo mijn ding.

Maar begrijp zeker en vast de frustratie. Mijn ervaring zegt steeds ga bij iemand die het kent en laat het je voordoen. Hands on that is.

Guest-20180925190238 22-11-11 11:10

iTunes is een draak van een programma wat betreft functionaliteit. Het is een heel dik Zwitsers zakmes met ontelbare mogelijkheden, die niet iedereen nodig heeft.

Ik heb geen deuntjes en bewegende plaatjes op mijn iPhone/iPad en ik vind het wel raar dat ik een complete muziekwinkel moet opstarten om een backup te maken. Ja, ik weet dat kan nu ook via iCloud maar ik doe dat toch liever op een Mac. Maar dat neemt allemaal niet weg dat iTunes wel goed werkt, op mijn vier (4) Macs tenminste. Hoe het werkt op het op het "Andere" besturingssysteem van de TS werk kan ik niet beoordelen.

Iedereen mag inderdaad zijn mening ventileren, ook als hij/zij geen mening heeft of alleen maar gal wil spuwen.

Bomans 22-11-11 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 738763)
Natuurlijk zit er op een iPad een USB-poort. Dat die poort er niet uitziet zoals op andere apparaten betekent niet dat ze er niet opzit.

Je moet eerst een verloopstuk van €30 kopen om daarmee dan een handvol apparaten te kunnen aansluiten.

Een USB poort is toch wat anders dan dat.

Maar goed, ik mis het niet.

Ko3n 22-11-11 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 738764)
iedereen mag hier zijn mening kwijt toch?

Ik ga mij niet registreren op het vw-golf forum,
omdat ik 2maand met een golf vervangwagen reed dat nooit deftig wou starten...
Ook heb ik niet direcht het hele volkswagen-concept beginnen aanklagen omdat het niet duidelijk was.

toen ik een sagem kocht (en het mij na 2e week al beklaagde)
ben ik mij niet gaan aanmelden op het sagemforum om het direct af te breken...

Er zit voor mij dus een verschil in een mening kwijt zijn,
en je ergens registreren om gewoon wat te klagen over het product?

Guest-20180925190238 22-11-11 11:24

Er zit een volwaardige USB-poort op overeenkomstig de USB2-spcificaties, alleen de aansluiting ziet er een "beetje" anders uit.

Overigens, er zit zelfs een FireWire (IEEE 1394a) poort op :)

http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ec...3deb7f-usb.jpg

Bomans 22-11-11 11:31

Maar de stroom is wel te beperkt om er een USB-stick op aan te sluiten. Handig voor onderweg ...

decx 22-11-11 11:34

Meneer mag zijn mening hebben maar om daarvoor nou juist hier een account te maken en dit te posten is toch wel een beetje treurig. Zoals eerder ook al vermeld kunnen de andere forumleden hem misschien helpen maar daar zit meneer (kennelijk) niet op te wachten.. En ik weet zeker dat niemand hier wakker ligt van het idee dat meneer geen iPad zal gaan kopen.

Ik weet dat iTunes buiten OSX een draak van een programma kan zijn. Ik zie dat meneer "Anders" gebruikt dus voor het gemak neem ik even aan dat het een Linux OS is. Nou heb ik daar geen ervaring mee maar screenshots van iTunes voor Linux laten eenzelfde UI zien als voor Windows en voor Mac.

Guest-20180925190238 22-11-11 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 738774)
Maar de stroom is wel te beperkt om er een USB-stick op aan te sluiten. Handig voor onderweg ...

5V is de USB-standaard, helaas :rolleyes: Wat de stroom betreft is er niet echt een standaard. Normaal is dat 500 mA, op de iMacs zelfs 1.000 mA.

500 mA ligt nogal moeilijk voor een iPad, en voor een iPhone al helemaal, anders krijgen we weer duizenden post over de "batterijduur".

dirkjan82 22-11-11 11:44

Als er een usb-poort wordt bedoeld waar je een muis/usb-stick of wat dan ook op kunt aansluiten, du's eenzelfde ingang als op je pc/laptop dan klopt dat: die zit niet op de iPhone of iPad.
Maar wees eens eerlijk: hoeveel mobiele telefoons ken je waar je een usb-stick op kunt aansluiten? Ook de Android telefoons hebben geen ingang voor een usb-stick. Die hebben echter wel een ingang voor een micro of mini SD kaart (geen idee in hoeveel kleine maten die komen en hoe ze dan heten).
Ook de Galaxy Tab heeft geen usb-ingang waar je direct je usb-stick in kunt steken.

Wel hebben alle genoemde apparaten een bijgeleverde kabel om het apparaat aan te sluiten op de usb-ingang van je computer.

Gebrek aan usb is dus geen sterk argument.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.