iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Muziek wel in itunes maar niet op iphone!! (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/105078-muziek-itunes-maar-niet-op-iphone.html)

bartou 23-11-11 01:00

Muziek wel in itunes maar niet op iphone!!
 
Helllllup,

Ik sleep mijn muziek vanuit de verkenner rechtstreeks naar mijn iphone.
Dus niet eerst via de bibliotheek.
De nummer staan dan netjes op mijn telefoon volgens itunes.
MAAAR als ik op mijn telefoon kijk dan zie ik niet dat er ook maar 1 seconde muziek is bijgekomen.
Terwijl op hetzelfde moment zonder de telefoon afgekoppeld te hebben in itunes alles netjes ok is.
WEIRD!
Ik koppel de telefoon los en daarna weer aan. En het verhaal blijft hetzelfde.
Is er iemand die me kan helspen met een antwoord?
Alvast bedankt!
:eek::eek::confused::rolleyes: (blijft toch leuk die emoticons)

Groeten van Bart.

bartou 24-11-11 01:11

Beste mensen,

Nu geeft itunes zelfs aan "omdat het bestand niet is gevonden"
Doe ik alles via mijn notebook dan lukt het wel?
Graag een oplossing.
Alvast bedankt.

Groeten van Bart.

bartou 26-11-11 12:18

Schop!

Het lijkt wel of ik de enige ben die dit probleem heeft.
Of ik zit ik op het verkeerde forum?

Plzzzzz een oplossing.

Groeten van Bart. ;)

ballegooier 26-11-11 12:40

Ik denk inderdaad dat je de enige op het forum bent die in verkenner muziek naar z'n iPhone sleept (zonder extra software of tool?) :confused:

Lukt het wel als je muziek op je iPhone zet, op de manier waarop het moet?

bartou 26-11-11 13:14

Hey hallo,

Ik bedoel met rechtstreeks op mijn telefoon.
Dat ik het wel via itunes doe, maar niet via mijn bibliotheek.
Ik open itunes, klik bij mijn telefoon links in het scherm op muziek, en sleep dan vanuit verkenner mijn muziek op de telefoon.
Dit heeft tot voor kort altijd prima gewerkt.
Nee, ik zet geen muziek op mijn telefoon zonder tussenkomst van itunes.
Sorry voor mijn onduidelijkheid.

Groeten van Bart. :d

decx 26-11-11 13:31

Kun je de liedjes wel afspelen in iTunes? Als iTunes aangeeft dat "het bestand niet is gevonden" kan het zijn dat de verwijzing naar het bestand misschien niet meer klopt.

ballegooier 26-11-11 13:35

Ja, in dat geval moet je de optie aanvinken dat de muziek toegevoegd wordt aan de iTunes muziek map / bibliotheek, wanneer geïmporteerd.

En het blijft verwarrend als je 'verkenner' blijft zeggen. Verkenner is heel iets anders. In iTunes zit geen verkenner. Ik snap wel wat je bedoelt, want zo doe ik het ook (muziek 'slepen' naar iPhone vanuit bibliotheek)
Daarvoor is wel vereist dat je de optie 'muziek en films handmatig synchroniseren' aangevinkt hebt (tabblad info van je iPhone in iTunes) anders vertikt iTunes jouw sleep opdrachten uit te voeren. Ik denk dat het probleem daarin zit ;)

bartou 26-11-11 14:06

Hey Hallo,

Met verkenner, bedoel ik de windows verkenner.
Ik heb aangevinkt dat ik de muziek handmatig synchroniseer.
Maar ik moet nog even kijken of ik ook aangevinkt heb dat die meteen aan de bibliotheek toegevoegd wordt.
Maar blijf het vreemd vinden dat het tot voor kort wel altijd gewerkt heeft.
En ik heb niets veranderd.

Zo, ik ga eerst even naar de sint op mijn werk kijken en kom daar later wel op terug.
Bedankt in ieder geval voor de reactie/hulp.
Ik hou het forum op de hoogte.

Groeten van Bart.

ballegooier 26-11-11 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartou (Bericht 740098)
Hey Hallo,

Met verkenner, bedoel ik de windows verkenner.

Goedendag,

Dat wist ik ;), en ik denk vele anderen ook. Vandaar dat ik denk dat het verwarrend is, om die term te gebruiken, als je dat niet bedoelt.

Of ik begrijp het nog steeds niet, en wat je bedoelt is dat je een mapje met muziek in (Windows) verkenner aanklinkt, en dat 'sleept' naar je iPhone in 'apparaten' in iTunes?

Dan blijft mijn suggestie, probeer het eens op de 'gewone' manier en sleep de muziek eens in iTunes zelf, vanuit je bibliotheek naar je iphone. Werkt dat wel? Of ook niet?

bartou 26-11-11 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 740148)
Goedendag,

Dat wist ik ;), en ik denk vele anderen ook. Vandaar dat ik denk dat het verwarrend is, om die term te gebruiken, als je dat niet bedoelt.

Of ik begrijp het nog steeds niet, en wat je bedoelt is dat je een mapje met muziek in (Windows) verkenner aanklinkt, en dat 'sleept' naar je iPhone in 'apparaten' in iTunes?

Dit bedoel ik inderdaad

Dan blijft mijn suggestie, probeer het eens op de 'gewone' manier en sleep de muziek eens in iTunes zelf, vanuit je bibliotheek naar je iphone. Werkt dat wel? Of ook niet?

En inderdaad op deze manier lukt het wel



Maar het blijft vreemd dat het om de een of andere reden niet meer werkt zoals ik het voorheen deed.
Maar goed.....
Suggesties altijd welkom.

Groeten van Bart. :D

ballegooier 26-11-11 21:30

Hm in dat geval verbaast mij zowel dat jouw manier 'kan' (nu 'kon'), en, met jou, dat het nu ineens niet meer 'kan'. Afgelopen week was wel een update van iTunes, zou het daarmee te maken kunnen hebben? Of had je die niet binnen gehaald / geinstalleerd, nog?

De Sint kon er zijn licht ook niet over laten schijnen? :D

bartou 26-11-11 21:48

Hey Hallo,

Sint kwam met een setje make-up voor de oudste dochter op de proppen.
En voor de jongste dochter een setje Bob de bouwer.
Ik denk dat die een beetje in de war is.
Maar nu dan even on topic.
Ik denk dat de Sint achter de laatste update voor itunes zat of in ieder geval een van zijn pieten :eek::confused:
Punt blijft dat het misschien moeilijker is iets uit te leggen als de kenner niet langs je zit voor het scherm.
Hoewel ik het idee had dat we op dezelfde lijn zaten en tot de dezelfde conclusie kwamen.
Maar ja, terug naar de tijd met een cassette bandje willen we ook niet.
Ik had die update inderdaad geinstalleerd.
Ik zit met mijn iphone op firmware 5.0
Misschien dat ik naar 5.0.1 moet.
Hoewel het me daar niet aan lijkt te liggen.
(typt wellastig met "the SOS band" snoeihard op je hoofdtelefoon)
We wachten rustig af.
En Ik blijf proberen.
In ieder geval kei bedankt voor het meedenken.

Groeten van Bart.

ballegooier 27-11-11 00:36

Haha, prima ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.