iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Itunes store start niet meer op (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/106518-itunes-store-start-niet-meer-op.html)

skale44 08-12-11 07:02

Itunes store start niet meer op
 
wanneer ik itunes store wil openen blijft die balk staan op de helft ik heb een upgrade gedaan naar 10.5 en heb windows 7
Weet iemand raad
Alvast bedankt

coue 01-01-12 17:21

Dat heb ik ook. Wordt er gek van. Alles verwijderd van Apple, opnieuw geinstaleerd. Geen verandering. Het Itunes hangt het systeem op omdat hij 100% busy is.
In taakbeheer zie je dat APSDAEMON ook gelijk met Itunes opgestart wordt en samen de boel ophangen.

Wie kan helpen?

MP3Jay 08-01-12 12:31

Zelfde probleem hier, kan niets vinden dat leidt naar een oplossing !

coue 08-01-12 19:36

probeer deze eens welke ik gevonden heb:

Ik had dezelfde problemen met Itunes na de update naar 10.5....
Een aantal keren opnieuw geïnstalleerd en ook steeds alle Apple gegevens verwijderd van de pc (Vista 32bit versie). Helaas geen oplossing.
Tot het volgende:
Ga in de commandmode (cmd) als administrator en geeft het volgende commande:
netsh winsock reset
Hierna de pc opnieuw opstarten.
Het gevolg was dat Itunes (dat al weer geïnstalleerd was) volledig op de oude wijze werkte. Weer toegang tot Istore etc..... Synchroniseren verloopt weer probleemloos.

MP3Jay 08-01-12 21:35

Bedankt voor de oplossing, werkt weer 100% OK !

coue 09-01-12 17:32

Leuk dat ik je heb kunnen helpen. Het heeft ook mij veel zoekwerk gekost.
Dit soort problemen zouden toch makkelijk te vinden moeten zijn op de apple support pagina's. Veels te ingrijpende produkten voor je pc als je ziet hoeveel proggies er nog omheen draaien buiten alleen itunes.

Guest-20180925190238 09-01-12 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coue (Bericht 757741)
Dit soort problemen zouden toch makkelijk te vinden moeten zijn op de apple support pagina's.

Als je de Winsock Catalog moet resetten dan is er eerder een probleem met Windows dan met iTunes. Sommige minderwaardige virusscanners, anti-spyware, anti-spam, enz.. kunnen de Winsock Catalog naar de filistijnen helpen.

coue 09-01-12 17:57

Ik geloof je graag, maar het probleem wordt dan toch door itunes veroorzaakt in eerste instantie lijkt mij. Het werkt prima, itunes komt met de zoveelste irritante update, die instaleer je, en vervolgens werkt het niet meer............

Guest-20180925190238 09-01-12 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coue (Bericht 757749)
Ik geloof je graag, maar het probleem wordt dan toch door itunes veroorzaakt in eerste instantie lijkt mij. Het werkt prima, itunes komt met de zoveelste irritante update, die instaleer je, en vervolgens werkt het niet meer............

Dat ligt aan de manier waarop Windows met USB-drivers omgaat.

Bij elke iTunes update biedt iTunes aan Windows de nieuwe Mobile Device Drivers aan. Windows installeert die eerst als het iDevice op bv. op USB-poort #1 aangesloten wordt.

Maar Windows verwijderd de oude drivers niet die bv. nog op USB-poort #2, #3 of #4 staan.

Na een aantal updates van iTunes kan het dan zijn dat je op elke USB-poort verschillende Mobile Device drivers hebt.

coue 09-01-12 18:12

ahaa. interresante info. Ik heb ditzelfde al een keert eerder gehad, ik weet alleen niet meer hoe ik de boel toen weer aan de praat heb gekregen.
Dus eigenlijk is het upgrade pakket niet helemaal juist samengesteld, als windows geen opdracht krijgt die oude drivers te verwijderen.
Is er iets wat ik zelf kan doen om dit of sneller op te lossen, want het gebeurd niet bij iedere update, of wat ik kan doen vóór een update?

Guest-20180925190238 09-01-12 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coue (Bericht 757757)
Dus eigenlijk is het upgrade pakket niet helemaal juist samengesteld, als windows geen opdracht krijgt die oude drivers te verwijderen.
Is er iets wat ik zelf kan doen om dit of sneller op te lossen, want het gebeurd niet bij iedere update, of wat ik kan doen vóór een update?

Dat ligt niet aan iTunes maar écht aan Windows.

Ik heb dat bij een paar Windowsmensen opgelost door na een iTunes update de iPhone aan elke USB-poort aan te sluiten. Je ziet dan ook dat Windows telkens de nieuwe drivers per USB-poort installeert.

coue 09-01-12 18:22

ok maar itunes wil nieuwe drivers instaleren, dan moet itunes toch ook zorgen dat dit proces altijd goed verloopt. Door bv eerst oude drivers te verwijderen. Of gewoon geen nieuwe usb drivers te instaleren. Waarvoor zou je dat willen?

Guest-20180925190238 09-01-12 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coue (Bericht 757773)
ok maar itunes wil nieuwe drivers instaleren, dan moet itunes toch ook zorgen dat dit proces altijd goed verloopt.

Lees mijn vorige post nog eens heel aandachtig:

Citaat:

Bij elke iTunes update biedt iTunes aan Windows de nieuwe Mobile Device Drivers aan. Windows installeert die eerst als het iDevice op bv. op USB-poort #1 aangesloten wordt.
iTunes installeert (of verwijderd) helemaal niets! iTunes "geeft" de drivers aan Windows en Windows installeert die zodra er een iDevice wordt aangesloten.

Je kan dat nu draaien en keren zoals je wilt, maar zo werkt het nu eenmaal.

Succes verder :)

coue 09-01-12 18:38

ik begrijp je wel....... itunes instaleerd geen drivers. Maar geeft windows de opdracht drivers te instaleren.....en in windows gaat het dan fout. (soms blijkbaar).

Waarom zou je iedere keer nieuwe drivers willen instaleren voor de usb poorten?

Bedankt voor je inzichten in deze!

Caro1978 12-01-12 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coue (Bericht 757355)
probeer deze eens welke ik gevonden heb:

Ik had dezelfde problemen met Itunes na de update naar 10.5....
Een aantal keren opnieuw geïnstalleerd en ook steeds alle Apple gegevens verwijderd van de pc (Vista 32bit versie). Helaas geen oplossing.
Tot het volgende:
Ga in de commandmode (cmd) als administrator en geeft het volgende commande:
netsh winsock reset
Hierna de pc opnieuw opstarten.
Het gevolg was dat Itunes (dat al weer geïnstalleerd was) volledig op de oude wijze werkte. Weer toegang tot Istore etc..... Synchroniseren verloopt weer probleemloos.

Goeiedag,
Ik heb ook hetzelfde probleem. En gezien er een oplossing wordt gegeven wil ik dit ook graag proberen. Maar ik heb jullie hulp even nodig, want ik heb verder geen verstand van computers.

Commandmode; waar vind ik dat en of hoe kom ik daar? Ik heb geen Mac, gewoon een laptopje met Windows 7.

Graag je reactie....

coue 13-01-12 13:08

ga naar "start" kies üitvoeren" en tik in "cmd" en in het DOS scherm bovenstaand commando.

Success

Caro1978 13-01-12 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coue (Bericht 759213)
ga naar "start" kies üitvoeren" en tik in "cmd" en in het DOS scherm bovenstaand commando.

Success


Hallo,
Ik heb het geprobeerd. Maar nadat ik het commando heb ingetikt in het DOS scherm krijg ik de volgende melding: De aangevraagde bewerking vereist een uitbreiding <uitvoeren als beheerder>.
Deze melding doet zich elke keer voor als ik het commando heb ingetikt. Ik heb daarna de laptop opnieuw opgestart, maar iTunes doet het nog steeds niet :(

Wat nu?

coue 13-01-12 23:07

Uhh..... In ieder geval zorgen dat je als beheerder ingelogd bent en dus de beheersrechten hebt.

Caro1978 14-01-12 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coue (Bericht 759406)
Uhh..... In ieder geval zorgen dat je als beheerder ingelogd bent en dus de beheersrechten hebt.

Ik ben de enige met een account op mijn laptop. En ik sta als administrator erin.
En ik kan ook maar op 1 manier inloggen.

Weet je misschien een andere oplossing? Het is nog steeds niet gelukt.

coue 14-01-12 17:58

Als jij zeker weet dat het account waar je mee aanlogd, ook al is het er maar eentje op je pc, ook als administrator bekend is dan ben ik ff uitgefantaseerd.

Wie helpt verder?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:22.