iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   OSX: iPad synct niet met iTunes ivm machtiging (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/107424-osx-ipad-synct-niet-itunes-ivm-machtiging.html)

Janie 19-12-11 22:34

OSX: iPad synct niet met iTunes ivm machtiging
 
Ik heb afgelopen week een prachtige iPad 2 zonder 3G gekocht met besturings systeem 5.0.1 als ik dit allemaal precies goed zeg.

Als ik mijn iPad op mijn MacBook aansluit is deze keurig te zien in mijn iTunes. Maar, als ik bijvoorbeeld mijn muziek wil synchroniseren krijg ik de volgende melding:


"Deze computer is niet langer gemachtigd voor apps die zijn geïnstalleerd op de iPad 'iPad van Yann'. Wilt u deze computer machtigen voor onderdelen die zijn aangeschaft bij de iTunes Store?

Als u deze computer niet machtigt, worden 42 apps, waaronder 9292ov Pro, en de bijbehorende gegevens van deze iPad verwijderd."


Ik heb dan de opties 'annuleer', 'machtig niet' en 'machtig'. Natuurlijk klik ik dan op 'machtig', en dan krijg ik de volgende melding:


"Er heeft zich een fout voorgedaan bij het bewaren van de machtigingsinformatie op deze computer.

Het vereiste bestand is niet gevonden of heeft onjuiste bevoegdheden. Stel de juiste bevoegdheden in en probeer het opnieuw of trek de machtiging van deze computer in als de bevoegdheden niet kunnen worden gewijzigd."


Nu heb ik op internet gevonden dat ik dan in iTunes, onder 'Store', moet klikken op 'Deze computer machtigen'. Als ik dat doe, krijg ik de volgende foutmelding:


"Er heeft zich een fout voorgedaan bij het bewaren van de machtigingsinformatie op deze computer.

Het vereiste bestand is niet gevonden of heeft onjuiste bevoegdheden. Stel de juiste bevoegdheden in en probeer het opnieuw of trek de machtiging van deze computer in als de bevoegdheden niet kunnen worden gewijzigd."


Ik heb deze problemen nooit gehad met mijn iPod, heb de nieuwste versie van iTunes en op een andere MacBook heb ik deze problemen niet. Ik zit inmiddels echt met m'n handen in het haar, jullie zijn mijn laatste redmiddel want langs de winkel gaan lukt niet zo makkelijk en ik heb het vermoeden dat telefoneren wel een paar uurtjes kost dus ik hoop ECHT dat jullie nog iets weten dat ik kan proberen!

Alvast ontzettend bedankt.

Beech43 19-12-11 23:34

Even een paar vragen vooraf:
1) heb je je nieuwe iPad aangemeld op deze Macbook ?
2) heb je voor je iPod dezelfde Apple ID ?
3) heb je je iPad geïnitialiseerd zonder je computer/iTunes en maak je gebruik van iCloud + bewaren van een reserveckopie op je iCloud ?

Janie 19-12-11 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 748057)
Even een paar vragen vooraf:
1) heb je je nieuwe iPad aangemeld op deze Macbook ?
2) heb je voor je iPod dezelfde Apple ID ?
3) heb je je iPad geïnitialiseerd zonder je computer/iTunes en maak je gebruik van iCloud + bewaren van een reserveckopie op je iCloud ?

Bedankt voor je reactie!

1. Nee! Ik heb nog nooit een extern apparaat aangemeld op mijn MacBook, hoe moet dan dan?
2. Ja.
3. Nee, ik heb besloten om eerst te syncen met iTunes (dat leek me het makkelijkst, pffffff) en daarna iCloud en alle opties etc even te laten en pas uit te gaan zoeken als ik de basiskennis van de iPad had.

Ik hoop dat je hier iets mee kan!

Beech43 19-12-11 23:57

Hier vind je de handleiding:
http://manuals.info.apple.com/nl_NL/...andleiding.pdf
Blz. 18 - 20 is voor jou van belang.
Ik vermoed dat je iPad niet bekend is bij Apple, dus eerst die procedure doorlopen. Dan kun je iets downloaden vanuit de AppleStore, bv. een app die je al op je iPod hebt of een gratis app (buienradar). Als dat is gelukt is je iPad bekend en kun je verbinden met je computer. Heb je de nieuwste versie van iTunes ? Anders iTunes updaten.
Succes!

Janie 21-12-11 04:02

Ik ben er wel achter dat het echt aan mijn iTunes ligt. Alles wat je hebt beschreven en wat er in de handleiding stond, zonder succes. Toen sloot ik de iPad aan en zette ik "thuisdeling" in iTunes aan, en ineens begon de iPad te syncen! Nu staat al mijn muziek erop en weet ik dat het WEL mogelijk is. Daarna wilde ik 3 filmpjes syncen, zonder ook maar iets aan de instellingen te veranderen, en toen kreeg ik weer dezelfde foutmelding, ZO raar.
Ik heb de nieuwste versie van iTunes, heb zelfs geprobeerd iTunes helemaal te verwijderen, dan de computer opnieuw op te starten en toen iTunes opnieuw geïnstalleerd, allemaal zonder succes, helaas!

Bij de informatie over mijn Apple-id account kan ik inderdaad zien dat ik geen machtiging heb voor m'n computer, alleen voor m'n iPad. Maar die machtiging geven, dat lukt dus op geen enkele manier.

Ideeën zijn uiteraard nog steeds welkom, maar ik ben bang dat dit weer een tripje naar de Apple winkel wordt deze week... :-(

Toch bedankt!

Beech43 21-12-11 09:36

Op je computer staat in een map opgeslagen dat je computer gemachtigd is. Blijkbaar is die informatie beschadigd. Je moet die informatie weggooien. Hoe dat moet en waar je het kunt vinden staat hier:
Er wordt in iTunes herhaaldelijk gevraagd om de computer te machtigen voor het afspelen van aankopen van de iTunes Store

En hier staat informatie over het machtigen:
iTunes Store: het verlenen en intrekken van machtigingen

En hier nog iets over intrekken van en informatie over onjuiste bevoegdheden:
iTunes: ontbrekende map of onjuiste bevoegdheid kunnen machtiging verhinderen

Hopelijk kom je er hiermee uit.
Succes!

Janie 21-12-11 14:22

Zo, bedankt voor alle moeite zeg, geweldig! Ik ga er meteen mee aan de slag, thanks!

Janie 21-12-11 18:28

Ik kom er nog steeds niet uit, en om nou in Terminal dingen permanent te gaan veranderen heb ik zo weinig verstand van dat ik dat niet durf, haha. Ben bang dat ik dit toch voor me moet laten oplossen, wat een gedoe zeg.

Alvast bedankt allemaal!

Beech43 21-12-11 20:37

Heb je de map SC Info verwijderd ?
Er wordt in iTunes herhaaldelijk gevraagd om de computer te machtigen voor het afspelen van aankopen van de iTunes Store

4e bij Oplossing en dan Mac OSX kiezen. Dat moet volgens mij bij jou voldoende zijn, en anders hoor ik het wel, dan gaan we gewoon verder.
Succes.

Janie 21-12-11 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 748690)
Heb je de map SC Info verwijderd ?
Er wordt in iTunes herhaaldelijk gevraagd om de computer te machtigen voor het afspelen van aankopen van de iTunes Store

4e bij Oplossing en dan Mac OSX kiezen. Dat moet volgens mij bij jou voldoende zijn, en anders hoor ik het wel, dan gaan we gewoon verder.
Succes.

Dat was het enige wat ik nog vergeten was en kon die optie later niet meer terugvinden. Ik dacht dat het niet veel uit zou maken want het leek gewoon een lege map, maar volgens mij is het zo opgelost!

Duizendmaal dank voor alle moeite en tijd die je/jullie in mijn probleem gestoken hebt/hebben, je bent een held! Je hebt me zo gelukkig gemaakt, haha!

Beech43 21-12-11 22:22

Joepie:):):)

mirjam3 28-12-11 22:56

Bij mij is het bovengenoemde probleem nog niet opgelost...
 
Hallo,
Ik het hetzelfde probleem als hierboven beschreven maar dan met mijn Iphone.
Nieuwe Iphone gekocht (4) en wil mijn apps (van de oude 3) op mijn apple-laptop zetten om ze daarna op mijn nieuwe iphone over te zetten. Maar ik krijg de melding dat deze computer niet langer gemachtigd is etc.
Heb al geprobeerd wat hierboven staat, heb die map in de prullenmand gegooid. Daarna heb ik weer geprobeerd de computer te machtigen maar zonder succes...
Is er nog een ander oplossing te bedenken????
Alvast dank en groeten, Mirjam

Beech43 29-12-11 09:23

Heb je alle acties die genoemd worden geprobeerd ?
Er wordt in iTunes herhaaldelijk gevraagd om de computer te machtigen voor het afspelen van aankopen van de iTunes Store

En anders de links nalopen die ik eerder genoemd heb.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.