iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   andere Iphone synchroniseren (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/107588-andere-iphone-synchroniseren.html)

sawacha 21-12-11 23:04

andere Iphone synchroniseren
 
Hallo

Ik heb een vraag ik heb een iphone met een 6.15 baseband en firmware 4.2.1.
Nu heb ik ook een andere iphone met een lagere baseband en een lagere firmware

Nu wil ik de iphone met de lagere baseband en firmware gaan gebruiken.
En u voelt hem al aankomen.
Kan ik deze iphone in restore mode zetten en dan een reserve kopie terug zetten
van de iphone met de hogere baseband en firmware, MAAR zonder dat de firmware zal worden aangepast, want dan zet hij hem waarschijnlijk op 4.2.1
en is hij dus weer met een simlock.

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg
Renee

matthijst 22-12-11 10:55

Je kan toch tegenwoordig in iTunes met rechts op je telefoon klikken en terugzetten kiezen? Kan het nu niet nakijken, maar staat me zoiets van bij...

wouter1981 22-12-11 11:18

Je kunt een reservekopie gemaakt op een iPhone met een hogere firmware niet terug zetten op een iPhone met een lagere firmware.

En je hoeft je iPhone inderdaad niet in restoremodus te zetten om een backup terug te zetten. Rechtermuis op iPhone, "terugzetten van reservekopie" werkt ook.

matthijst 22-12-11 11:23

Ah, inderdaad: overheen gelezen, firmwareverschil zal lastig worden :)

wouter1981 22-12-11 11:30

Wellicht kun je updaten met een custom firmware zodat je huidige baseband behouden blijft?

sawacha 22-12-11 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 748829)
Wellicht kun je updaten met een custom firmware zodat je huidige baseband behouden blijft?

Dat klinkt goed, echter is er een simlockvrije custom firmware voor 4.2.1 dan?

wouter1981 22-12-11 21:56

Een simlock zit op je toestel, niet op de firmware...

ergoboy 22-12-11 22:08

iphone 3G battrijduur
 
hallo mijn vader heeft al twee jaar mijn 3G overgenomen. welke deze zomer door apple is vervangen door een defect met Wi-Fi.. echter deze iphone (internet 3g locatie en al wat in mijn ogen battrijduur laat zakken staat meestal uit bij hem) en tog na volledig te hebben opgeladen en bijna niet gebruikt te hebben is de batterij na drie dagen zo goed als leeg of leeg.. bij mijn weten ging een 3G toen ik hem vroeger had veel langer mee, maar omdat dit toestel dus maar vier a vijf maand oud is vind ik het tog raar.. of komt het omdat ik nu de 4 gewoon ben:D

sawacha 22-12-11 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 748990)
Een simlock zit op je toestel, niet op de firmware...

Hmm hoe kan ik zien of er een simlock op het toestel zit?
Hij heeft wel een jailbreak, want cydia is geinstalleerd en ultrasnow ook.
dus ik ga ervanuit dat het toestel een simlock heeft (gehad)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.