iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Error 1600 in iTunes tijdens herstellen (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/108039-error-1600-itunes-tijdens-herstellen.html)

Kevin 27-12-11 23:34

Error 1600 in iTunes tijdens herstellen
 
Ik krijg tijdens het herstellen in iTunes constant de errorcode 1600.
Er werd mij gezegd om te blijven proberen maar niets lijkt te helpen ook het verwijderen van alle iTunes elementen en herinstallatie werkt niet.

XIII 27-12-11 23:54

https://support.apple.com/kb/TS3694?...l_NL#error1600

Kevin 28-12-11 00:01

Ik heb dit al uitgevoerd en het werkt niet.

steffieeyy 28-12-11 02:21

ik heb precies het zelfde ik heb ook totaal geen beeld of iets en zit al vanaf half zes zes uur zo pfff

Kevin 28-12-11 02:27

Kan iemand ons aub helpen?

Steffie heb jij ook de usb kabel met iTunes logo op je scherm?

Kevin 28-12-11 04:36

Ik heb na enkele keren proberen wel kunnen herstellen naar 4.3.3 met behoud van mijn baseband maar 5.0.1 lukt niet.
Bij die laatste krijg ik altijd 'error 1600' het probleem met de USB poorten kan het niet zijn aangezien het bij 4.3.3 wel lukt. En de firewall en anti virus is ook uitgeschakeld.


Ik denk dat het ergens te maken heeft met de communicatie naar de servers van Apple toe.

Bubbly 28-12-11 05:39

Ja dat probleem had ik ook en ik heb de oplossing gevonden...


Je hebt eerder bij downgraden je hosts file aangepast en de Apple-verificatie server doorverwezen naar die van Saurik. Zet hier een # voor of verwijder de zin en probeer daarna opnieuw.

userone 29-01-12 11:30

Dat is inderdaad de oplossing. Op een Mac pas je je hosts file als volgt aan:

Open terminal en type ‘sudo nano /etc/hosts’ (inclusief spaties), druk op enter en vul je password in, bevestig met enter.

Scroll naar beneden tot aan de regel(s) met ‘xx.xxx.xx.xxx gsm.apple.com’.
Delete deze regel(s) en druk ‘Ctrl + X’ en daarna ‘Y’ en enter.

Hierna zal iTunes geen fout 1600 meer geven en de iPhone netjes herstellen.

An1lo 29-01-12 22:24

Error 16xx betekent dat de firmware versie van je iDevice is beschadigd tijdens het downloaden. Om dit te voorkomen moet je een ipsw. Bestand downloaden op een alternatieve site bijv. Felixbruns.de en probeer je iDevice hiermee maar eens te bewerken.

RickL 30-01-12 01:01

Userone heeft gelijk Op windows doe je het als volgt Open kladblok Klik open... Ga naar c\windows\system32\ driver\etc (eerst selecteren dat ie alle bestanden weergeeft, anders zie je alleen .txt bestanden)Open 'hosts' Dan naar onder scrollen en alles waar apple bij staat verwijderen en opslaan. Dan moet het lukken. Heeft bij mij dit error 1600 probleem opgelost.

Succes

joepiee20 30-05-12 09:43

dankjedankjedankje!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door userone (Bericht 766504)
Dat is inderdaad de oplossing. Op een Mac pas je je hosts file als volgt aan:

Open terminal en type ‘sudo nano /etc/hosts’ (inclusief spaties), druk op enter en vul je password in, bevestig met enter.

Scroll naar beneden tot aan de regel(s) met ‘xx.xxx.xx.xxx gsm.apple.com’.
Delete deze regel(s) en druk ‘Ctrl + X’ en daarna ‘Y’ en enter.

Hierna zal iTunes geen fout 1600 meer geven en de iPhone netjes herstellen.

gast jij bent mijn held!
dankjedankjedankje
ik dacht helemaal dat mijn nieuwe 4s helemaal kapot was :eek:
held!

userone 30-05-12 17:51

Eind goed, al goed.
 
Goed te horen, succes ermee!

Dutchgio 05-06-12 16:06

same problem here...
enige nadeel is dat mijn host file 100% zeker al aangepast is, en itunes nog steeds niet wil herstellen..
ongeveer 5 minuten vast op ''voorbereiden op herstellen'' en dan een 1601, 02, 03, of 04 error..
wordt er niet goed van, had ik me ipad maar nooit gejailbreakt..
aangezien updaten ongeveer net zo gaat, word dat nog leuk als er een nieuwe versie is...
heb de USB aan de achterkant ook al geprobeerd, het enige dat ik nog niet heb gedaan is een andere kabel proberen, maar kheb maar 1 apple device, en dus ook maar 1 kabel..

ballegooier 14-12-12 21:07

Nou wie helpt mij ook even hier....
Ik probeer mijn iPhone 4 te herstellen met iOS 5.1.1. De IPSW heb ik gestitched mbv Redsn0w. Ik heb mijn blobs van 5.1.1. voor de duidelijkheid :)

Ik krijg dus ook consequent error 1600, op alle 4 de computers hier in huis (2 x mac, 2 x windows 7) Dit telkens vrijwel meteen na het SHIFT-HERSTEL (resp. ALT op de mac) opdracht gegeven te hebben.
Virusscanners heb ik al gechecked.

Ter info, als ik de niet-gestitchte IPSW pak (als test, weetikveel, kijken wat er gebeurt) krijg ik consequent de foutmelding 3194.

Wat kan ik nog meer proberen?
Wat hierboven staat al bekeken.

ps.s mijn (nog nooit door mij eerder aangepaste) hosts file geeft het volgende weer:
Citaat:

127.0.0.1 localhost
255.2555.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost
Klopt dat een beetje?

hanske636 14-12-12 21:17

Je hebt de iphone toch in Pwned DFU gezet?

Guest-20180925190238 14-12-12 21:17

Fout antwoord. Sorry.

ballegooier 14-12-12 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hanske636 (Bericht 860776)
...in Pwned DFU gezet?

Jazeker! Ik heb de hele handleiding van ik dacht iClarified gevolgd...

Als dit niet gaat lukken misschien dan toch maar naar iOS 6.... :(

Edit: ik ga morgen nog eens opnieuw de ipsw downloaden, ik bedenk me net dat ik die stap we had gelezen, maar nog niet had geprobeerd! (wel opnieuw gestitcht etc)

Guest-20180925190238 15-12-12 08:59

Nu ga je de hosts file wel moeten aanpassen denk ik. Als je dat niet doet wordt er naar de Apple servers gekeken en dat is in jouw geval nu net niet de bedoeling.

Zet de omleiding in hosts file aan met TinyUmbrella. Na de aanpassing de PC herstarten of het commando:

Code:

ipconfig /flushdns
uitvoeren.

Probeer die oefening op een Windows PC te doen. Onder OS X Lion en Mountain Lion wordt /etc/hosts geïgnoreerd als er niet eerst wat aanpassingen aan de netwerk instellingen gedaan worden.

ballegooier 15-12-12 09:43

Ok, bedankt Timosha, ik ga het proberen. Wel vreemd dat er niks over gezegd wordt in de handleiding.

Edit: ik ga mijn vraag even verplaatsen naar een draadje over iOS 5.1.1 herstellen naar 5.1.1. Daar gaat mijn vraag tenslotte over. Ik kreeg verder vandaag nog een hele winkel aan foutmeldingen (weliswaar voornamelijk de 16xx serie) en ik heb inmiddels zoveel tijd eraan verspild dat ik er voor nu even klaar mee ben. Ik ben ook even helemaal het overzicht kwijt en zie niet meer zuiver wat ik nu vergeet of verkeerd doe.

Iig bedankt voor de hulp tot nu toe!

Regaman 30-04-13 14:21

Hallo,

Ik heb een iPad 3 Wi-Fi en kan er niets meer doen.
Heeft normaal nog garantie maar klein deukje in de hoek dus bye bye garantie.

iPad zit vast in herstelmodus (gewoon zwart scherm) en krijg altijd error 1600 zowel op iMac als op PC

Ik begrijp er niets meer van en zit dus momenteel met een waardeloze iPad.

HELP AUB


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:14.