//

2 accounts en 2 devices synchroniseren

2 accounts en 2 devices synchroniseren discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit met een probleem waar ik geen oplossing voor gevonden heb in dit forum en ook niet via itunes help. Wellicht kan iemand mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-12-11, 16:58
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard 2 accounts en 2 devices synchroniseren

Ik zit met een probleem waar ik geen oplossing voor gevonden heb in dit forum en ook niet via itunes help. Wellicht kan iemand mij helpen. Ik heb een iphone 3GS met itunes account. Afgelopen weekend voor zoonlief een ipod 4 gen gekocht en hiervoor een nieuw apple id aangemaakt. Tot zover alles ok. Kan de ipod in itunes zien en apps en muziek toevoegen. Nu log ik uit in itunes en hang de iphone aan itunes, log in met ander Apple ID en dan begint het. Ik zie de apps die ik op de ipod heb geinstalleerd en niet de apps die ik op de iphone heb staan. Absoluut zeker ingelogd met andere Apple ID. Ik zie wel mijn iphone in het overzicht staan maar als ik naar de iphone toe ga in itunes en dan naar apps kan ik niets doen, alles is vaag zichtbaar. Synchroniseren is denk ik dan ook geen optie, ben ik alles op de iphone kwijt. Mijn bedoeling was om een reservekopie te maken en updaten naar 5.0.1 en vervolgens untethered jb. Wat moet ik doen of wat doe ik verkeerd? Help a.u.b. ik kom er niet uit.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-12-11, 19:47
Reckimo's schermafbeelding
Reckimo Reckimo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 146
Standaard

Dat komt omdat je met 2 devices op 1 bibliotheek zit. Je deelt dus als het waren je itunes biblitoheek. Wat je moet doen is een 2e bibliotheek aanmaken en daar alles op doen voor wat je dus op je ipod wilt hebben. Als je op bureaublad op itunes snelkoppeling klikt, hou dan gelijk de shift-toet ingedrukt. Maak een nieuwe bibliotheek aan, en zet alles erop wat je wilt voor je ipod. Als je weer wilt terug schakelen naar je iPhone bibliotheek, gewoon weer itunes opstarten en shift ingedrukt houden en weer de goede bibiliotheek opstarten. Als het niet lukt moet je het maar zeggen,
  #3  
Oud 28-12-11, 19:55
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Reckimo bedankt voor je reaktie. Dacht dat ik dat al had gedaan maar kan maar een bibliotheek vinden helaas. Maar wat ik nioet begrijp is hoe doe ik dat nu met de apps die op de iphone staan? Hoe hou ik nu de ipod en iphone apps uit elkaar? Kan ik de iphone nu wel updaten zonder dat ik alles kwijt ben wat er nu opstaat?
  #4  
Oud 28-12-11, 20:02
Reckimo's schermafbeelding
Reckimo Reckimo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 146
Standaard

Als ik het goed begrijp heb je nu dus je iphone aan je computer hangen, en zie je alles wat normaal gesproken op de ipod hoort zie je nu voor je op iTunes? Volgnesmij als je dan nu op synchroniseer klikt dan gaat die al die ipod bestanden op je iPhone zetten. Maar gelukkig maakt iTunes elke keer een backup van je iPhone en kan je dat terug er op zetten. Gewoon rechtermuisknop op mijn apparaten, staat links in die kolom van itunes. Je kan nu ook die bibilotheek je ipod bilbiotheek houden, maar dan heb je geen back up voor je iphone als je dus nu weer een nieuwe Iphone backup gaat maken. Als ik jou was zou ik me je iPhone gewoon even synchorniseren, en daarna de backup van bijvoorbeeld 2 dagen geleden of eerder of later er terug opzetten. En dan gewoon een hele nieuwe, bibliotheek aanmaken voor je iPod. Snap je?
  #5  
Oud 28-12-11, 20:29
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Wederom bedankt voor de snelle reaktie. Ik snap het nog niet helemaal geloof ik. Wat moet ik nu doen, eerst proberen een reservekopie terug te zetten? Pakt hij dan niet een reservekopie van de ipod? Of moet ik nu eerst een reservekopie maken?
Wat moet ik dan doen met de ipod? Ook eerst met die reservekopie stoeien en dan een nieuwe bibliotheek maken of zo? . Alvast excuses voor de wellicht simpele vragen, kon echt nergens een antwoord vinden en ben bang dat ik met experimenteren alles kwijt ben op ipod en iphone
  #6  
Oud 28-12-11, 20:47
Reckimo's schermafbeelding
Reckimo Reckimo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 146
Standaard

Maar alle apps die normaal gesproken op je iPhone staan, staan nu toch ook nog op itunes + apps van ipod? als je dan gewoon je iphone apps aankruist om er weer op te doen, ben je van dat probleem er toch van af? MOcht het er niet bij staan of iets anders, kan je gewoon weer een backup er op zetten.

Als ik jou was zou ik nu gewoon je iPhone synchroniseren, en daarna de backup erop zetten van 3 dagen geleden bijvoorbeeld. Vervolgens maak je hele nieuwe bibliotheek aan voor je iPod en begin je daar alles opnieuw mee. Maarja, dat is wat ik zou doen. Snappie?
  #7  
Oud 28-12-11, 21:26
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Het begint wat te dagen geloof ik. Ga er morgen direkt mee aan de slag. Bedankt voor je tips alvast.
  #8  
Oud 29-12-11, 14:28
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Na nog een poosje gesnuffeld te hebben is mijn probleem toch iets anders dan ik eerst dacht. Begon te twijfelen omdat ik dacht een nieuwe bib te hebben gemaakt toen ik de ipod ging aansluiten aan itunes. Ik heb dus wel een nieuwe bibliotheek gemaakt toen ik de ipod aan itunes hing (map heet itunes1). Deze bib staat op een externe hd. Inmiddels heb ik ook de map gevonden waar de bib van de iphone staat (map heet itunes). In deze map zit een map met de naam previous itunes libraries. Hierin zit denk ik de bib van de iphone (laatste versie 05-12-11). Kan ik deze bib niet voor de iphone gaan gebruiken en de nieuw aangemaakte bib op de externe hd voor de ipod gebruiken? Hoe kan ik dat dan doen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: 2 Itunes accounts 2 devices denman80 iTunes 2 27-12-11 12:58
Meerdere devices, andere gegevens Peter139 iPad algemeen 3 27-11-11 02:05
Meerdere iTunes Accounts Synchroniseren rdevries iTunes 0 23-01-09 01:59
Iphone kan email accounts niet synchroniseren, annuleerd synchronisatie iphone dreamersteps Archief 1 25-12-08 15:00
E mail accounts synchroniseren SoloBlack iPhone algemeen 5 28-10-08 10:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.