iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: iTunes start maar één keer op (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/108728-itunes-start-maar-keer-op.html)

Haplo 03-01-12 15:11

iTunes start maar één keer op
 
Beste iedereen,

Ik heb een raar probleem sinds de laatste update. Als ik mijn computer aanzet en iTunes start, dan is er niks aan de hand. Wanneer ik iTunes echter afsluit en opnieuw wil starten, dan doet ie dat niet! Moet nu dus elke keer mijn pc opnieuw opstarten als ik weer gebruik van iTunes wil maken...

Weet iemand waardoor dit kan komen?

Groet,

Haplo

apotheosis 03-01-12 15:20

Kan het niet zijn bv dat je pc teveel achtergrond programma's moet sleuren ofzo?
Hoeveel ram zit er in je pc?

Wat ik nooit doe is als ik de pc start itunes automatisch word meegestart, al zo'n dingen zorgt er ook veel de pc trager opstart.

Je kan altijd eens revo uninstaller installeren; met deze kan je bv jinkfiles opkuisen en defragmenteren nemen nadien, duurd effe maar het kuist veel brol van je pc weg, sinds ik dat hier heb gedaan gaat alles terug zoals nieuw.

Mocht je dit eens doen dan klik je op junkfiles en bovenaan scannen nemen, als deze gedaan heeft verwijder klikken en deze kuist al de brol op= zorgt ervoor de laptop al meteen wat sneller gaat.
Dan als laatste wat ik doe is naar windows gereedschappen gaan en disk defragmenter klikken, dan beiden schijven eens laten analyseren eerst en dan de knop ernaast nog eens klikken om te defragmenteren, deze zorgt alles beter op z'n plaats komt= zorgt er ook voor je pc sneller gaat, je merkt dat snel als je een pagina oplaad of een link van een film download enz...gaat net zoals je deze op je 1ste dag hebt aangekocht :).

Haplo 03-01-12 15:24

Nee ik heb sowieso niet dat iTunes automatisch opgestart wordt. Niets wordt automatisch opgestart trouwens. Heb er 4GB in zitten. Het probleem doet zich ook voor als ik verder geen andere programma's heb lopen.

colliehome 03-01-12 15:25

Herinstalleer iTunes eens gewoon

apotheosis 03-01-12 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 754744)
Herinstalleer iTunes eens gewoon

Das idd ook een mogelijkheid :-).

Neemt niet weg hetgeen ik heb gepost ook een goeie hulp is want vele mensen weten dat niet dat na verloop van tijd er veel brol op hun pc blijft staan, dat zorgt ervoor alles wat trager begint te gaan, alles langer tijd nodig heeft om op te laden maar itunes eens herinstalleren kan idd ook wel de oplossing zijn.

colliehome 03-01-12 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 754746)
Das idd ook een mogelijkheid :-).

Neemt niet weg hetgeen ik heb gepost ook een goeie hulp is want vele mensen weten dat niet dat na verloop van tijd er veel brol op hun pc blijft staan, dat zorgt ervoor alles wat trager begint te gaan, alles langer tijd nodig heeft om op te laden maar itunes eens herinstalleren kan idd ook wel de oplossing zijn.


Je hebt gelijk maar daar is weer een ander forum voor :D

apotheosis 03-01-12 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 754751)
Je hebt gelijk maar daar is weer een ander forum voor :D

Ik weet dat niet, itunes is een zwaar programma, nu gaat het opladen toch terug een beetje sneller door tussendoor eens de junkfiles op te kuisen enz... :).

Wally© 03-01-12 15:57

Wat je ook kan doen i.p.v. telkens je pc te heropstarten is iTunes killen in je taakbeheer...

Open taakbeheer (druk gelijktijdig op Ctrl-Alt-Del)...

In je processen...selecteer je itunes.exe...rechterklikken en proces beeindigen...

Kan zijn dat je dit nog een paar keer moet herhalen voor dat iTunes of windows doorheeft dat ie echt moet afsluiten...

Verder eens kijken of er nix van iTunes in je msconfig opstartconfiguratie zit...

Indien dit het geval is...wegvinken...en heropstarten...

De melding na het opstarten kan je sowieso negeren door eerst de 'waarschuwing niet te laten herhalen'...(staat erin...goed kijken...wegvinken)

Haplo 03-01-12 16:06

Wally, jouw oplossing heeft geholpen. Had hier zelf overigens ook wel aan kunnen denken.

Hetgeen mij opviel was dat er in Taakbeheer iTunes.exe *32 staat. Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik een 64bit systeem heb (Windows 7), maar dat iTunes in de *86 staat geïnstalleerd. Ik ga iTunes nu deïnstalleren van de *86 Program Files en zal daarna laten weten of het probleem in *64 blijft bestaan.

Bedankt voor alle reacties tot zover!

Haplo

Wally© 03-01-12 16:10

Is één van de minder interessante kanten van een 64bit systeem...

Als het ff kan, installeer ik meestal de 32bit versie van een programma bij klanten...

Haplo 03-01-12 16:18

Te vroeg gejuicht. iTunes start na installatie op *64 ook niet meer op. Wel nadat ik het proces uit Taakbeheer heb verwijderd, maar dan blijft het ook echt alleen bij opstarten. Ik kan het programma niet gebruiken of zelfs benaderen.

-edit- Heb de pc opnieuw opgestart. Er lopen geen programma's. Ik start iTunes zonder problemen op. Kan er mee werken etc.

Sluit vervolgens iTunes af, probeer het opnieuw te starten, maar nee. Nu in Taakbeheer het proces gestopt. Opnieuw geprobeerd. iTunes start op, maar is niet te gebruiken.

Heb vóór de herstart in msconfig de iTunes Helper uitgevinkt bij het kopje Opstarten.

Wally© 03-01-12 16:27

Miscchien dat je best eerst alles van Apple deinstalleert via je configuratiescherm...

Dus iTunes...Apple application support...Apple mobile device support...Apple software update...quicktime...

Rebooten telkens wanneer je erom gevraagd wordt...

Dan een cleane install van de nieuwste 32bit versie (indien mogelijk) van iTunes...

Haplo 03-01-12 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 754786)
Miscchien dat je best eerst alles van Apple deinstalleert via je configuratiescherm...

Dus iTunes...Apple application support...Apple mobile device support...Apple software update...quicktime...

Rebooten telkens wanneer je erom gevraagd wordt...

Dan een cleane install van de nieuwste 32bit versie (indien mogelijk) van iTunes...

Heb dit zojuist gedaan. Alle Apple programma's verwijderd, herstart, opnieuw geïnstalleerd. Heeft helaas niet gewerkt, probleem blijft bestaan. Misschien wordt het verholpen met een iTunes update.

apotheosis 03-01-12 17:25

Kuist eens uwe boel op zoals ik heb gezegd, met wat geluk helpt dat mss, tis het probere waard.

#2

Laptop nadien wel eens terug doen heropstarten.

Wally© 03-01-12 17:37

Hela...hela...heb al mijn cartouchekes nog nie afgeschoten zunneh !!! ;)

@Haplo...Welke versie van 7 draai je precies...

Ik ga nu eerst aan tafel...I'll check back l8ter...

Haplo 03-01-12 23:02

Windows 7 Home Premium (64-bit)

Wally© 03-01-12 23:38

Goed...ik neem dat je ook Bonjour van apple had verwijderd ?

Het enige wat bij mij nog steek houdt, is dat een of andere service die niet behoren draait...

Tik services.msc in het commando centrum meteen boven de windows startknop...(da bolleke links onder...)

Als het goed is, opent zich een venster waarin je kan zien welke services er allemaal op je systeem zitten en hoe ze worden aangesproken...Handmatig...Automatisch of uitgeschakeld...
iTunes draait nu niet op mijn pc...
Bij mij staat de apple mobice device service gestart en automatisch
De iPod service staat dan weer gestart maar op handmatig...

Je kan de status/opstarttype van deze services veranderen door gewoon op de betroffen service te dubbelklikken...

Ik neem dat je expert genoeg bent om met deze services te 'spelen' en te kijken of een andere instelling je probleem oplost...

Denk eraan dat je wanneer je iets verandert hier iTunes mag draaien...

Suc6 d'rmee...

wehoo 03-01-12 23:57

Ik had dezelfde problemen met Itunes na de update naar 10.5....
Een aantal keren opnieuw geïnstalleerd en ook steeds alle Apple gegevens verwijderd van de pc (Vista 32bit versie). Helaas geen oplossing.
Tot het volgende:
Ga in de commandmode (cmd) als administrator en geeft het volgende commande:
netsh winsock reset
Hierna de pc opnieuw opstarten.
Het gevolg was dat Itunes (dat al weer geïnstalleerd was) volledig op de oude wijze werkte. Weer toegang tot Istore etc..... Synchroniseren verloopt weer probleemloos.

Haplo 04-01-12 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 755108)
Goed...ik neem dat je ook Bonjour van apple had verwijderd ?

Het enige wat bij mij nog steek houdt, is dat een of andere service die niet behoren draait...

Tik services.msc in het commando centrum meteen boven de windows startknop...(da bolleke links onder...)

Als het goed is, opent zich een venster waarin je kan zien welke services er allemaal op je systeem zitten en hoe ze worden aangesproken...Handmatig...Automatisch of uitgeschakeld...
iTunes draait nu niet op mijn pc...
Bij mij staat de apple mobice device service gestart en automatisch
De iPod service staat dan weer gestart maar op handmatig...

Je kan de status/opstarttype van deze services veranderen door gewoon op de betroffen service te dubbelklikken...

Ik neem dat je expert genoeg bent om met deze services te 'spelen' en te kijken of een andere instelling je probleem oplost...

Denk eraan dat je wanneer je iets verandert hier iTunes mag draaien...

Suc6 d'rmee...

Wat er standaard van Apple loopt zijn Apple Mobile Device (Gestart, Automatisch), Bonjour-service (Gestart, Automatisch) en iPod-service (Gestart, Handmatig). Deze instellingen zijn al tijden zo, dus er iets aan veranderen heeft m.i. weinig zin.

@ Apotheosis

Ik heb Find Junk Files -edit- en Revo Uninstaller gedownload, geïnstalleerd en laten lopen. Er is veel temporary en .bak spul opgeschoond, maar het probleem bestaat nog steeds.

@ wehoo

Volgens mij hebben wij niet hetzelfde probleem. Je suggestie heeft in ieder geval niet gewerkt. Volgens mij heeft netsh winsock reset ook meer te maken met je internet etc.

Wally© 04-01-12 18:01

Dit kan misschien op een long-shot lijken...

Zou je de moeite eens willen doen om je modem/router eens te resetten..?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:55.