iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   laptop (Vista) is niet te machtigen voor Itunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/109315-laptop-vista-niet-machtigen-voor-itunes.html)

Orinam 10-01-12 00:01

laptop (Vista) is niet te machtigen voor Itunes
 
Mijn laptop is tot op heden met geen mogelijkheid te machtigen, alle mogelijkheden die op internet zichtbaar waren werkten niet, iedere keer weer de melding "Er heeft zich een fout voorgedaan bij het opslaan van de machtigingsinformatie..." etc. Op mijn andere PC met Windows XP is dit wel in een keer gelukt. Alle sync's zijn met mijn laptop gedaan vandaar dat ik deze als hoofdPC wil gebruiken. Hoe komt het nu dat op deze laptop het machtigen NIET werkt??
Kan iemand (Apple??) mij helpen?
M.vr.gr. Orinam

Wallyİ 10-01-12 00:03

Ben je ingelogd als administrator op je laptop ?

Orinam 10-01-12 00:12

Hoi Wally,
Ja ik ben ingelogd als administrator. Het lukt niet terwijl mijn pc die ik maar eens probeerde in een keer machtigde.

Wallyİ 10-01-12 00:46

Denk toch dat het iets te maken heeft met schrijfrechten...

Je kan proberen UAC af te zetten (user account controls)
  1. Kies Start > Configuratiescherm.
  2. Klik op "Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht".
  3. In het venster van gebruikersaccounts klikt u op Gebruikersaccounts.
  4. Klik op "Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen".
  5. Vink de optie "Gebruik Gebruikersaccountbeheer (UAC) om uw computer beter te beveiligen" uit.
  6. Klik op OK.
  7. Start de computer opnieuw op.
  8. Kies Start > Configuratiescherm.
  9. Klik op "Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht".
  10. In het venster van gebruikersaccounts klikt u op Gebruikersaccounts.
  11. Klik op "Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen".
  12. Selecteer de optie "Gebruik Gebruikersaccountbeheer (UAC) om uw computer beter te beveiligen".
  13. Klik op OK.
  14. Start de computer opnieuw op.
  15. Machtig uw laptop voor uw iTunes Store-account.
Nen hele boterham...maar moet lukken...;)

Suc6...

iPimp 10-01-12 14:47

of voer iTunes uit als administrator ;) (rechtsklik itunes => uitvoeren als administrator)

Orinam 10-01-12 14:50

Hoi Wally,

Bedankt voor het meedenken en je hulp!
Ik heb je procedure helemaal uitgevoerd maar helaas weer die zelfde foutmelding
van "Er heeft zich een fout voorgedaan etc "

Ik snap er niks van, er moet toch ergens een sneekie foutje inzitten of zo, maar vind het maar eens :-))

Nou ja dan misschien toch maar aan mijn PC hangen (die wel in een keer goed ging) met het gevaar dat mijn iphone opnieuw gaat synchroniseren ( alles er af en opnieuw installeren) zoals de waarschuwing al aangeeft als ik mijn telefoontje er aan hang.

Als je nog een andere oplossing weet dan hoor ik dat graag,

Gr, Orinam

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 januari 2012 om 15:55 ----------

Hoi iPimp,

Bedankt, Ook gedaan maar weer de zelfde foutmelding... :-(

Wallyİ 10-01-12 15:24

Je hebt de nieuwste versie van iTunes op je laptop staan ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 januari 2012 om 15:32 ----------

In de progamdata/apple computer/itunes/ map bevind zich een 'verborgen' map 'SC Info'...

Verwijder deze...

Je moet wel de optie 'verborgen bestanden mappen en stations weergeven' aanvinken via je mapopties...

Anders krijg je de te verwijderen map niet te zien...

Start dan je laptop terup op en probeer je laptop opnieuw te machtigen...

Orinam 10-01-12 15:46

Ja, de nieuwste update ( was een van de eerste dingen die ik deed)
Ik ga bovenstaande proberen ....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 januari 2012 om 17:05 ----------

Geprobeerd, nu komt misschien de resp. aap uit de mouw... ik mag deze map niet verwijderen. "U bent niet gemachtigd deze aktie uit te voeren"
Terwijl ik toch de administrator ben ... of niet?? Het staat er wel.

de optie 'verborgen bestanden mappen en stations weergeven' stond al aangevinkt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 januari 2012 om 17:15 ----------

Moet ik soms ASP.NET Machine account gebruiken als administrator? hiervoor is wel een wachtwoord nodig.

kal_el 10-01-12 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Orinam (Bericht 758110)
Ja, de nieuwste update ( was een van de eerste dingen die ik deed)
Ik ga bovenstaande proberen ....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 januari 2012 om 17:05 ----------

Geprobeerd, nu komt misschien de resp. aap uit de mouw... ik mag deze map niet verwijderen. "U bent niet gemachtigd deze aktie uit te voeren"
Terwijl ik toch de administrator ben ... of niet?? Het staat er wel.

de optie 'verborgen bestanden mappen en stations weergeven' stond al aangevinkt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 januari 2012 om 17:15 ----------

Moet ik soms ASP.NET Machine account gebruiken als administrator? hiervoor is wel een wachtwoord nodig.


Ben je er zeker van dat je locale administrator rechten hebt op die pc?
als je niet gemachtigd bent om een actie uit te voeren, dan ben je hoogstwaarschijnlijk geen locale administrator?

Is het toevallig een werk pc (op een domein) waar de IT-verantwoordelijk niet wil dat je locale admin rechten hebt?

Wallyİ 10-01-12 19:36

Gewoon volledige controle over de betroffen map nemen...

map rechterklikken...eigenschappen...beveiliging...daar je ding doen...

Orinam 11-01-12 16:58

Wally super bedankt!!
Het is nu gelukt, "SC Info map" weggehaald en opnieuw geprobeerd te machtigen en het ging nu eindelijk goed.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.