iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Naam iPhone veranderen in map! Niet Itunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/109449-naam-iphone-veranderen-map-niet-itunes.html)

sannewouda 11-01-12 18:41

Naam iPhone veranderen in map! Niet Itunes
 
Als ik mijn (Gerefurbishde) Iphone aan de laptop hang, dan staat in iTunes gewoon de naam die ik de telefoon heb gegeven, maar als ik de map van m'n telefoon open zoals je zeg maar mijn documenten etc. opent, dan staat er een naam van iemand anders in. Hoe krijg ik deze veranderd?

Bubbly 11-01-12 18:57

De map (harde schijf) van je telefoon? Die hoor je helemaal niet te kunnen openen. Gebruik je een programma van derden zoals DiskAid?


Als je het per se wilt proberen kun je de iPhone herstellen, maar mij lijkt het een beetje overbodig.. En ik weet niet of het zal werken als je de reservekopie terugplaatst.

Guest-20180925190238 11-01-12 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sannewouda (Bericht 758609)
Als ik mijn (Gerefurbishde) Iphone aan de laptop hang, dan staat in iTunes gewoon de naam die ik de telefoon heb gegeven, maar als ik de map van m'n telefoon open zoals je zeg maar mijn documenten etc. opent, dan staat er een naam van iemand anders in. Hoe krijg ik deze veranderd?

In de Windows Registry op die "naam van iemand anders" zoeken en veranderen. Die registry entries komen een aantal keren voor.

Omdat te doen gebruik je Regedit of Regedit32.

Succes gewenst :)

sannewouda 11-01-12 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 758621)
De map (harde schijf) van je telefoon? Die hoor je helemaal niet te kunnen openen. Gebruik je een programma van derden zoals DiskAid?

Als je het per se wilt proberen kun je de iPhone herstellen, maar mij lijkt het een beetje overbodig.. En ik weet niet of het zal werken als je de reservekopie terugplaatst.

Nee ik gebruik geen extra programma.. niet dat ik weet in ieder geval!
Hij opent gewoon de map zegmaar.. netzoals er een map wordt geopend als je bijvoorbeeld je fotocamera aan de computer hangt. En ik ga 'm inderdaad niet herstellen.. aangezien ik juist net alles erop heb gezet:p

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 januari 2012 om 19:14 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 758623)
In de Windows Registry op die "naam van iemand anders" zoeken en veranderen. Die registry entries komen een aantal keren voor.

Omdat te doen gebruik je Regedit of Regedit32.

Succes gewenst :)

Eeh,, ik ben niet zo handig met al dit gedoe.. dus.. ??Windows registry??

Guest-20180925190238 11-01-12 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sannewouda (Bericht 758628)

Eeh,, ik ben niet zo handig met al dit gedoe.. dus.. ??Windows registry??

Dan ga maar verder in onderstaande draad:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-wijzigen.html

Wally© 11-01-12 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sannewouda (Bericht 758628)
Nee ik gebruik geen extra programma.. niet dat ik weet in ieder geval!
Hij opent gewoon de map zegmaar.. netzoals er een map wordt geopend als je bijvoorbeeld je fotocamera aan de computer hangt. En ik ga 'm inderdaad niet herstellen.. aangezien ik juist net alles erop heb gezet:p

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 januari 2012 om 19:14 ----------



Eeh,, ik ben niet zo handig met al dit gedoe.. dus.. ??Windows registry??

Start...uitvoeren...tik in regedit en enter...

Zorg dat 'computer' helemaal bovenaan links geselecteerd is...

Druk of F3 er komt dan een venster 'zoeken naar'...

Vul daar iphone van in...en klik op zoeken...

Het register wordt dan onderzocht en de zoektocht stopt zodra er een registervermelding gevonden wordt....(dat zie je rechts in beeld)

Je kan daar dan de waarde/sleutel veranderen door de waarde/sleutel te dubbelklikken...

Je verandert de waarde naar wat ie zijn moet...en klikt op ok...

Je drukt nogmaals op F3 waardoor de zoektocht naar andere vermeldingen wordt hervat...

Je herhaalt dit proces totdat het register volledig onderzocht en aangepast is...

Heb het zonet zelf geprobeerd en er zijn inderdaad een 5 ą 6 vermeldingen die je moet aanpassen...

Rustig blijven is de boodschap...en als je echt geen zin hebt...dan hoeft het ook niet...Dat ie verkeerd vermeld staat in je verkenner is not that much of a big deal...mijn gedacht...

sannewouda 11-01-12 19:33

Jaaa! Met de uitleg van Wally is het gelukt!!
Super! Het was ook niet echt een big deal..!
Maar toch leuker als ie gewoon op mijn naam staat! haha

Thnx allemaal!!

Guest-20180925190238 11-01-12 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sannewouda (Bericht 758637)
Jaaa! Met de uitleg van Wally is het gelukt!!

Jaja, onze Wally :) En zonder de "harde schijf" van je iPhone te moeten "formatteren", geweldig :)

Succes verder :)

Bubbly 11-01-12 19:47

Zeg jongens, kun je op Windows de iPhone standaard als harde schijf gebruiken?

Wally© 11-01-12 19:50

Allez dan...blij dat het gelukt is...

Het is trouwens helemaal geen bug...

Telkens wanneer je een niet eerder aangesloten iDevice aansluit zal de mobile device driver opnieuw geinstalleerd worden...

Hij neemt dan gewoon een aantal gegevens van de hardware (iDevice) over en slaat dit in het register op...

Waaronder de naam...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:34.