//

agenda synchroniseert niet

agenda synchroniseert niet discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het volgende probleem: Wanneer ik een afspraak maak in Week Cal en de iPhone synchroniseer via de kabel met mijn MacBook worden de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-02-12, 12:45
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard agenda synchroniseert niet

Ik heb het volgende probleem:
Wanneer ik een afspraak maak in Week Cal en de iPhone synchroniseer via de kabel met mijn MacBook worden de afspraken niet overgenomen in de iCal op de MacBook. Wanneer ik een test afspraak maak in iCal (MacBook) wordt deze wel opgenomen in week cal op de iPhone. In iSync heb ik aangegeven dat elke wijziging zichtbaar wordt gemaakt. Dus wanneer ik op mijn iPhone een afspraak maakt wordt deze zichtbaar gemaakt in een pop-up, keuze bekijk detail/synch niet/ synch. Wanneer ik de optie kies synchroniseer zou je verwachten dat deze afspraak dan ook op de MacBook komt te staan.
Dat laatste is dus niet het geval.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Ik heb inmiddels de synchroniseergeschiedenis verwijderd, echter geen resultaat.

iPhone 4 (5.0.1) en MacBook Pro (10.6.8)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-02-12, 14:22
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Staat de iCloud sync aan of uit op je iPhone en hoe is de instelling op je MBP?

Nu moet je via de kabel synchroniseren, doe je dat via iCloud of GMail dan heb je de kabel niet nodig en daardoor zijn beide agenda's steeds up-to-date.
  #3  
Oud 28-02-12, 14:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Staat de iCloud sync aan of uit op je iPhone en hoe is de instelling op je MBP?
Op de MBP kan iCloud niet aan staan omdat OS X 10.6.8 Snow Leopard iCloud niet ondersteund

@lema

Hoe synchroniseer je nu eigenlijk? Met iTunes via een USB-kabel of met iSync (eventueel via MobileMe)?

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 28-02-12 om 14:35.
  #4  
Oud 28-02-12, 14:37
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

iCloud staat niet aan, ik 10.6.8 en geen 10.7.....
Ik gebruik wel gmail, maar dan alleen de mail, géén agenda.
Ik gebruik week cal en iCal op de MBP.
Als in in de standaard app agenda kijk staan al mijn afspraken in de standaard app. Na synchroniseren staan de test afspraken wel in de standaard app maar niet op de MBP.

Het lijkt er op de synchroniseren maar één kant op gaat van MBP naar iPhone, andersom dus niet.
  #5  
Oud 28-02-12, 14:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lema Bekijk bericht
In iSync heb ik aangegeven dat elke wijziging zichtbaar wordt gemaakt. Dus wanneer ik op mijn iPhone een afspraak maakt wordt deze zichtbaar gemaakt in een pop-up, keuze bekijk detail/synch niet/ synch. Wanneer ik de optie kies synchroniseer zou je verwachten dat deze afspraak dan ook op de MacBook komt te staan.
Nogmaals, iSync gebruik je niet om iCal te syncen over een USB-kabel met een iDevice. iSync wordt wel gebruikt om bv. te syncen over MobileMe.

Hoe synchroniseer je nu eigenlijk? Leg dat eerst eens uit!

  #6  
Oud 28-02-12, 15:15
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

In de voorkeuren van iSync heb ik aangegeven dat er een waarschuwingsscherm komt wanneer een willekeurig deel wordt gesynchroniseerd. Verder doe ik niets met iSync.

Ik zal hieronder aangeven hoe ik synchroniseer.
usb stekker in mij MBP steken, rechter zijde
iPhone aansluiten
iTunes start automatisch maar ik synchroniseer handmatig
druk op synchroniseer
8 stappen worden doorlopen.

dus niets via wi-fi of iets dergelijks

Zo doe ik het al vanaf 2007 (eerste versie/3G/3Gs en nu de 4) en er is nooit iets geks gebeurd.
  #7  
Oud 28-02-12, 16:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Die iSync kan je nu voor altijd vergeten, die heeft er echt niets mee te maken. Wat je in iSync ook instelt heeft geen invloed op een iTunes sync.

Als ik de functionaliteit van Week Calendar goed begrijp synchroniseert dat appje niet direct met iCal op de Mac. Week Calendar synct met iCal op de iPhone, die dan weer synct met iCal op de Mac via iTunes (als iTunes correct ingesteld is).

Om een en ander uit te sluiten: maak eens een test afspraak in iCal (de standaard agenda) op de iPhone en probeer eens te syncen met iCal op de Mac. Als dat werkt ligt het probleem bij Week Calendar.
  #8  
Oud 28-02-12, 16:35
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

Ik heb een test afspraak gemaakt in de standaard app van Apple op de iPhone en gesynchroniseerd.
In iCal (MBP) geen test afspraak te zien.

Ik begrijp je opmerking over iSync, maar wanneer ik de voorkeuren verander naar "meer dan 5%" verandering heb ik nu, met deze test afspraak, geen waarschuwingsmelding gekregen.

Dus iSync doet wel iets, maar zal verder geen invloed hebben op het synchroniseren.

Trouwens ik heb eerder al mij iPhone hersteld, geen resultaat.
  #9  
Oud 28-02-12, 16:43
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Om een en ander uit te sluiten: maak eens een test afspraak in iCal (de standaard agenda) op de iPhone en probeer eens te syncen met iCal op de Mac. Als dat werkt ligt het probleem bij Week Calendar.
Week Calendar is een schil om de standaard agenda van je iPhone.
Als je de afspraken wel naar je MBP krijgt m.b.v. iCal op je iPhone dan ligt het aan de instellingen van Week en dan bedoel ik wat Week laat zien. Kan het zo zijn dat je in de iPhone een extra agenda aangemaakt hebt, die geen sync met de MBP uitvoert? Want als je bv 2 agenda's actief hebt staan op je iPhone en je hebt er 1 op je MBP staan, dan kan het zo zijn dat je de afspraak juist in die agenda plaatst die niet met je MBP sync en dan zie je inderdaad die afspraak niet op je MBP. Als dat zo is kijk dan in de instellingen van Week welke agenda de 'standaard' agenda is.
  #10  
Oud 28-02-12, 16:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lema Bekijk bericht
Ik heb een test afspraak gemaakt in de standaard app van Apple op de iPhone en gesynchroniseerd.
In iCal (MBP) geen test afspraak te zien.
En die afspraak heb je gemaakt in een agenda die ook op de Mac aanwezig is? In "On my Mac" of iets anders?

Oeps !
KvdS was mij voor.
  #11  
Oud 28-02-12, 17:08
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

Helemaal duidelijk KvdS, dank.

Op Iphone heb ik twee agenda's zakelijk/privé en op de MBP heb ik 4 agenda's zakelijk/privé/weeknummers/verjaardagen.
Standaard agenda op iPhone is dezelfde als de MBP.

Zoals eerder aangegeven hen ik een test afspraak gemaakt in agenda iPhone, dus niet in week cal, na synchronisatie stond de test afspraak niet in iCal van MBP. Dus het niet goed synchroniseren ligt niet aan week cal.
  #12  
Oud 28-02-12, 18:39
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ja wat kan je nu nog bedenken, gaat de sync met iTunes wel goed? Komt de muziek wel over en de foto's wel goed over? Het gaat mij er om of de kabel wel goed werkt.

Kees.
  #13  
Oud 28-02-12, 22:14
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

Kees,
Muziek notities etc synchen wel goed. Het is alleen de agenda. Ik heb net een prive testafspraak gemaakt, maar ook die agenda wordt niet gesyncht. Wat ik nu elke keer doe is de afspraken maar even overtikken met als gevolg dat ze dubbel in mijn iPhone staan.
Kabel heb ik inmiddels gecheckt, geen resultaat.

Wat me wel opvalt is dat voor de synch ik 6,4 Gb vrije ruimte heb, tijdens de synch 7,1GB en na voltooiing weer 6,4GB.

In ieder geval bedankt voor je tijd en moeite.

Leon
  #14  
Oud 28-02-12, 23:18
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lema Bekijk bericht

Wat me wel opvalt is dat voor de synch ik 6,4 Gb vrije ruimte heb, tijdens de synch 7,1GB en na voltooiing weer 6,4GB.

Leon,

Dit heb ik ook een tijdje gehad, nu geeft hij tijdens de sync juist minder op.
Ik blijf nadenken over je probleem, hopelijk schiet me nog wat te binnen.

Kees.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 februari 2012 om 22:50 ----------

Leon,

Probeer eens of je de iPhone agenda met Gmail-agenda kan syncen, dus door de lucht.

Kees.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 februari 2012 om 23:06 ----------

Leon,

En werkt dat, dan wil je de GMail-agenda natuurlijk ook op je MBP hebben, volg dan het onderstaande. ik hoop dat dat wel wil werken, althans bij mij gaat deze procedure uitstekend.

Succes,
Kees.


Citaat:
Je moet inderdaad je kalender op delen zetten in de instellingen bij gmail (op het internet).

Dan deze handleiding volgen:

Get Started with CalDAV - Google Calendar Help

To set up CalDAV support for Google Calendar in Apple's iCal, follow these steps:

Open Apple iCal, go to Preferences and then the Accounts tab.
Click on the + button to add an account.
In the box that pops up, enter a description for the account and your Google Account username and password.
Under Server Options, add the following URL:

https://www.google.com/calendar/dav/...OMAIN.COM/user

Replace 'YOUREMAIL@DOMAIN.COM' with the email address that you use to log in to Calendar. Make sure to include the '@domain.com' portion (which is @gmail.com for Gmail users) in this section. DO NOT substitute your username for 'user' at the end of the URL.
Leave the Use Kerberos v5 for authentication option unchecked.
Click Add.
Under the Delegation tab, select the calendars you'd like to add to iCal by checking the boxes next to them. You may need to hit refresh to get the latest list of calendars.
Add your email address to your Address Book card by selecting Add Email. You'll be prompted to add your email address only if your address is not already in your Address Book.
You won't be able to invite or email guests to Google Calendar events within iCal if your address is not in your Address Book.

Your Google Calendar will now appear in iCal's list of calendars, and changes you make to your Google Calendar in iCal will be reflected when you sign in to Google Calendar.

Event information will automatically refresh every five minutes. You can change this interval by opening the iCal > Preferences > Accounts menu and selecting a new refresh interval under the 'Refresh calendars' drop-down. Keep in mind you can also force a refresh by selecting a calendar and pressing the Apple and R keys at the same time.

Calendars that are checked but disabled have already been added to iCal - you can remove them from within iCal.
  #15  
Oud 01-03-12, 13:19
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

Kees,

Na wat gestoei hebben we, collega en ik, de oplossing gevonden.
Wat hebben we gedaan, had echter geen resultaat. Het levert wel een schone agenda op.
Even googlen op "how to reset iCal on your Mac (or...How to clean up your iCal).
Eerst backup maken en veilig stellen.
Veel zaken verwijderen en nog wat gerommel in terminal (wees voorzichtig).
Dit alles levert een schone agenda op maar had helaas geen resultaat.

Alle mijn collega's publiceren de agenda op een server, zodat we kunnen zien wie waar zit.
Daar bleek de fout in te zitten. Publicatie verwijderd en deze weer opnieuw aangemaakt.
Nu synchroniseert alles weer naar behoren. Pfoe

Leon
  #16  
Oud 01-03-12, 14:28
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Leon,

Goed dat alles nu weer werkt, leuk dat je de oplossing mededeeld.
Dit is erg specifiek en daar kom je eigenlijk op een dergelijk forum als hier niet uit.
Ja dan helpt het dat andere gebruikers bij jou op het werk dezelfde device hebben en dan kan je gaan zoeken. Ik kan je "Pfoe" goed begrijpen.

Prettig weekend,
Kees.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Agenda synchroniseert niet meer! Warner27 iTunes 3 04-10-11 01:38
agenda synchroniseert niet meer fasteddyr iTunes 54 04-08-11 00:29
Agenda synchroniseert niet (geen foutmelding) ESF iTunes 4 08-10-10 22:32
agenda outlook synchroniseert niet meer ivanhalsberghe iTunes 0 09-09-10 00:51
Agenda synchroniseert niet Casper M iPhone algemeen 4 15-12-09 08:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.