//

iPad laadt niet meer op + wordt niet meer herkend door PC/itunes

iPad laadt niet meer op + wordt niet meer herkend door PC/itunes discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds enkele weken kan ik mijn ipad (1) niet meer terugvinden op mijn pc, en ook in itunes wordt hij niet herkend. Ik kan dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-04-12, 11:46
evelien1982 evelien1982 is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Unhappy iPad laadt niet meer op + wordt niet meer herkend door PC/itunes

Sinds enkele weken kan ik mijn ipad (1) niet meer terugvinden op mijn pc, en ook in itunes wordt hij niet herkend. Ik kan dus geen synchronisatie/updat meer doen. Daarbij laadt hij niet meer op op de pc, en kan ik hem max 40% opladen op het net, maar dit duurt enorm lang. Heb contact gehad met apple support, helaas toch juist buiten garantie en daar kunnen ze mij geen oplossing/probleem doorgeven. Ik heb itunes al opnieuw geinstalleerd, heb op verschillende pc's en met verschillende andere kabels getest, geen reactie. Kan er iemand mij helpen waar het eventuele probl kan liggen?

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-04-12, 11:51
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik denk dat er toch iets mis is met de iPad. Waar heb je de iPad gekocht? Ik neem aan dat hij nog geen 2 jaar oud is?
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 13-04-12, 12:01
evelien1982 evelien1982 is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik heb de ipad verkregen via een incentive op het werk, dus waar ze deze aankopen heb ik geen idee van. Het is alleszins een erkende groothandel, daar ze regelmatig ipad, iphone en mac wegschenken... Hij is van eind februari 2011.
  #4  
Oud 13-04-12, 12:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een iPad steeds opladen aan de PC is zo ongeveer het beste wat je kan doen om de accu spoedig te laten overlijden. De laadstroom van een USB-bus is veel te laag voor de iPad accu's.

Sluit de iPad aan de originele lader aan en voer dan een harde reset uit. Als het goed is zal de kernel nu opstarten en het laadproces in gang zetten. Als dit lukt dan laat de iPad laden tot 100%, laat de iPad nog een uurtje aan de lader na het bereiken van 100% capaciteit. Bij een harde reset wordt het accupack opnieuw gekalibreerd.

Als dit allemaal niet lukt ben ik bang dat de accu overleden is of bezig is met te overlijden.

Succes gewenst
  #5  
Oud 13-04-12, 12:19
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bij een harde reset wordt het accupack opnieuw gekalibreerd.
Kun je dit onderbouwen? Ik vind dit interessant om te weten.
  #6  
Oud 13-04-12, 12:19
evelien1982 evelien1982 is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Standaard

Ja wij laden deze enkel op op het net, tis enkel als we hem aansluiten voor een synchronisatie dat we deze op de pc hadden.... Nu met harde reset, heb dit reeds meerdere malen gedaan, maar zonder resultaat.... Is dit dan ook de reden dat hij niet meer herkend wordt door de pc?

bedankt voor je hulp

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 april 2012 om 11:23 ----------

Heb nog even een reset gedaan terwijl hij op het net aangesloten is, en hij geeft de melding "opladen ui"....
  #7  
Oud 13-04-12, 12:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evelien1982 Bekijk bericht
Nu met harde reset, heb dit reeds meerdere malen gedaan, maar zonder resultaat.... Is dit dan ook de reden dat hij niet meer herkend wordt door de pc?
Tijdens een harde reset start eerst de microkernel en dan de kernel. Nu volgt de rest van het bootproces en start de iPad uiteindelijk op.

Als de iPad volledig opstart zou iTunes het apparaat moeten herkennen. Start de iPad niet volledig op dan kan iTunes het apparaat niet herkennen.
  #8  
Oud 13-04-12, 12:31
evelien1982 evelien1982 is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Standaard

Hij start wel degelijk op, maar geeft de melding "opladen uit".... dus laden doet hij niet op het net, of toch zeer traag, ik begrijp niet dat hij nu niet meer herkend wordt door de pc, de ipad start volgens mij volledig op....
  #9  
Oud 13-04-12, 12:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evelien1982 Bekijk bericht
Hij start wel degelijk op, maar geeft de melding "opladen uit".... dus laden doet hij niet op het net, of toch zeer traag....
Als de indicatie "opladen uit" verschijnt is het powerd proces (Daemon) actief maar stelt vast dat de laadstroom te laag is. Ofwel gebruik je de verkeerde lader, ofwel is de lader defect en levert niet meer de noodzakelijke 2000 mA @ 5V.

Als de lader niet defect is dan kan de accu blijkbaar niet meer voldoende laadstroom opnemen en is werkelijk aan het overlijden.

Misschien gaat er nog wel iemand in deze draad het advies geven om een volledig "herstel" via iTunes te doen. Ik denk echter dat dit weinig soelaas zal brengen.
  #10  
Oud 13-04-12, 13:00
evelien1982 evelien1982 is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Standaard

Net getest met een andere lader, en ook hierbij dezelfde indicatie "opladen uit"... Dus batterij naar de vaantjes.

Dan is er dus geen opl meer om deze aan te sluiten op itunes ook waarschijnlijk, jammer van alle apps die ik nog niet heb kunnen overzetten... die dingen gaan toch allemaal niet lang mee zenne...

Bedankt voor je hulp alleszins, zal misschien best kijken om hem te laten repareren. Waar kan ik dit best laten doen?

Groeten
  #11  
Oud 13-04-12, 15:31
ronald24e ronald24e is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 277
Standaard

Als je een beetje handig bent is dit zelf ook wel te doen, anders kun je altijd even bij de reparatieservice kijken van iphoneclub zelf.
Succes ermee.
Reageren

Labels
itunes, laadt niet op, niet op pc



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPod touch: ipod touch na jailbreak start niet meer op en wordt niet herkend in Itunes tijjani Jailbreak 0 13-10-11 12:26
iPhone wordt niet meer herkend door pc, laptop of iTunes nouska1976 iTunes 1 22-12-10 10:58
iPhone: Iphone start niet meer op en wordt niet meer herkend door Itunes DirkDurver Jailbreak 3 09-08-10 21:14
De iphone word niet meer herkend door de computer maar laadt wel op !!! druppers iPhone algemeen 9 04-06-10 17:13
iPhone wordt niet meer herkend en laadt niet op. petjon iPhone algemeen 20 17-11-09 19:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.