Misbruik Apple ID discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) 20 April kreeg ik de volgende mail van Apple betreffende de aankoop van Galaxy Empire(Deluxe) Citaat: Beste ********, Uw Apple ID, ******@*******.com, is zojuist gebruikt ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Misbruik Apple ID
20 April kreeg ik de volgende mail van Apple betreffende de aankoop van
Galaxy Empire(Deluxe) Citaat:
Galaxy Empire(Deluxe) dark matter. het blijkt dat het In App aankopen betreft van beide om en nabij 70,- Euro per stuk. deze kun je alleen maar kopen lijkt mij als je de Galaxy Empire hebt. echter deze had/heb ik niet gekocht. naar enkele minuten later bleek, was deze app al wel gekocht en stond klaar voor download. ik heb dan ook gelijk kontakt opgenomen (wat overigens een avontuur op zich is, later meer) met apple. tot 2x toe mijn AppleID wachtwoord moeten veranderen. en tot nu dus ook mijn Apple ID laten blokkeren. en mail terug gehad dat de laatste drie aankopen terug gedraaid worden door Apple maar dat het nog 5 dagen duurt voor dat de orders "behandelt" zijn inmiddels kreeg ik ook een mailtje van Click&Buy. dat ze dus in totaal "EUR 143,76" van mijn rekening willen afschijven. dus ook gelijk een Mail gestuurd naar Click&Buy. Dat het hier een malafide aankoop betreft. echter nog geen enkele reaktie (niet eens een standaard reaktie mail) gehad van click&buy. iTunes en windows. om een ap terug te sturen of een probleem te melden, kun je gebruik maken van het standaard in iTunes aanwezige overzicht. echter als ik daarop klikte kreeg ik dus niet het veld in beeld om het probleem te melden maar werd er een nieuwe (IExplorer) browser geopend waarin ik werd (aan)bevolen om de nieuwe iTunes te downloaden. naar dit dus 2x gedaan te hebben (incl. installatie) de moed maar opgegeven. en via een help functie via de Apple.com site uiteindelijk het probleem bij apple kunnen neerleggen. echter heeft dit alles me wel ongeveer 7 uur gekost (bijna een dagtaak dus). zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben of iets dergelijks hebben mee gemaakt? zowel over de misbruik van hun Aplle ID?. Of geen reaktie van Click&Buy?. Of Zoveel problemen om een probleem bij apple (appstore) te melden?. m.v.g. Peter |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Bij mij ging het anders, ik had DocsToGo gekocht en later de upgrade. Toen mijn zoon de iPod kreeg heb ik direct de premium versie er bij hem opgezet. Hierop werd DocsToGo wederom in rekening gebracht. Ik heb Apple benaderd met de screen shots vanuit iTunes dat ik het programma al had gekocht. Dit erkenden ze en hierop is het bedrag keurig terug gestort op mijn creditkaart.
Ik heb geen klachten over Apple en de 'fout' was / is begrijpelijk daar de eerste keer het programma in twee keer werd gekocht en later in een keer. |
#3
|
|||
|
|||
Hmm heb net mail ontvangen van Click&Buy.
Leuk dat je op de help site van Click&Buy alles in het nederlands kan en mag invullen. maar nu alsnog alles in het engels nog eens moet mailen. |
#4
|
|||
|
|||
Inmiddels kontakt gehad met apple en ik werd meegedeeld dat de aankopen terug gedraaid zijn.
Hellaas zijn ze dus bij C&B blind, doof en stom. Ondanks dat ik hen ingelicht had over de situatie zetten ze de inning van de uitstaande betalingen gewoon door. En dat er gefraudeerd werd met mijn apple ID wilden ze of niks over horen want ik kreeg een standaard mail terug van C&B. Om dus te voor komen dat er 140,-€ van mijn rekening werd gehaald, heb ik mijn rekening dus even leeg gemaakt. (als het nu om een euro of 2 ging dan had ik me niet druk gemaakt maar 140,- euro is wel 2 weken eten voor ons gezin) Zo hebben ze dus ook geprobeerd geld af te schrijven. En ja hoor ik krijg prompt een mail van C&B dat er 15€ administratie kosten over het "uitstaande" bedrag heen komen. Service van Apple is dus goed. Service van C&B is dus K*T |
#5
|
|||
|
|||
Als het goed is stort Apple het eerder terug dan c&b het afschrijft. Ik heb ook een gevalletje gehad tijdens vakantie.
€250,- aan in-app aankopen vanuit mijn vakantie land terwijl ik al lang terug was. Apple gemaild, had binnen 4 uur mijn centen terug en c&b kon het tegoed verrekenen. Je kan in c&b een limiet zetten op aankopen. Bij mij staat die voortaan weer op €50,- Als ik iets duurs wil kopen dan verander ik het even. Ook hier staat een extra wachtwoord op. Succes. |
#6
|
|||
|
|||
even de casus verder uitleggen naar aanleiding van een PB van een mede gebruik(st)er.
na nog verschillend mail kontakt heen en weer naar C&B. is het zover gekomen dat ik en dus 15,-Euro administratie kosten moest betalen. en 15,-Euro boete (dus 30,- in totaal) en dat zowel mijn Apple ID en C&B account geblokkerd werd. lekker handige actie als je wat na wilt kijken. maargoed, inmiddels had ik het bedrag van Apple teruggestort gekregen op mijn AppleId na een vijftal werkdagen had C&B dus te horen gekregen van Apple dat de aankopen teruggedraaid was. en zodoende kreeg ik 2 weken later een mail van C&B dat mijn rekening en account weer vrijgegeven was. nu zit ik alleen nog met het teruggestorte bedrag van Apple op mijn AppleID. hier heb ik dus geen recht op. en zal dan ook wederom kontakt opnemen met Apple om het bedrag van mijn iTunes account af te schrijven. |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb vandaag hetzelfde meegemaakt en ook met Galaxy Empire. Ik heb drie identieke mails binnen 5 minuten gehad van apple dat ik het spel aangeschaft zou hebben. En twee keer een mail van click&buy.
Echter ben ik er ook nog eens achtergekomen (omdat mijn partner ook een iphone heeft) dat het spel Galaxy Empire normaal gesproken gratis te downloaden is via de appstore en de deluxe versie voor €2,99 te downloaden is. Dus het is wel vreemd dat een normaal gratis verkrijgbaar spel 2 keer gekocht kan worden op hetzelfde account voor bijna €70,-p.s. terwijl ik eerder problemen heb gehad omdat ik twee keer dezelfde app wilde kopen op mijn account en dit niet ging. Dus er klopt iets niet bij apple en via via ben ik er ook achter gekomen dat dit probleem al eens eerder is voorgekomen maar dan met een ander vrij verkrijgbaar spel! |
#8
|
|||
|
|||
je kan in principe ook niet iets 2x met de zelfde account aanschaffen.
echter een gratis versie en een betaalde versie kun je wel beide met 1 account aanschaffen. de dubbele aankoop van 70,- euro kan echter wel aangezien het "in app"aankopen betreft. bij mij is het gelukkig goed afgelopen. neem de tijd en blijf e-mailen met zowel apple als met c&b. vooral met de laatste zowel de mail in het nederlands als in het engels opstellen. |
#9
|
|||
|
|||
Mensen,
Het is vannacht ook bij mij gebeurd.. Wordt helemaal gek, kan geen mailadres vinden waar ik de mail naar toe kan zenden naar Apple.. NAar welk mailadres hebben jullie gemaild? Groetjes |
#10
|
|||
|
|||
Als je in iTunes op je account kijkt, dan kun je daar een overzicht vinden met je meest recente aankopen.
De laatste aankoop moet iets bij staan in de trant van "probleem melden met uw aankoop". Als je dat doet dan komt het als het goed is allemaal in orde. Alhoewel het soms wel enige tijd in beslag neemt. |
Labels |
appstore, click&buy, fraude |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
misbruik imei nr | VoltrefferVick | Koopinformatie Nederland | 2 | 13-11-10 18:41 |
|
|