//

iphone 4 agenda synchroniseren met MacBook Pro

iphone 4 agenda synchroniseren met MacBook Pro discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik heb een probleem en ik kom er niet uit na één middag zoeken.. Ik wil mijn agenda van mijn iPhone 4 naar mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-05-12, 20:02
Django000 Django000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Esch
Berichten: 9
Standaard iphone 4 agenda synchroniseren met MacBook Pro

Beste,

Ik heb een probleem en ik kom er niet uit na één middag zoeken..

Ik wil mijn agenda van mijn iPhone 4 naar mijn MacBookPro 13inch kopiëren!
Nu heb ik mijn eigen al aangemeld via iCloud en ook geprobeerd via iTunes, maar het lukt nog steeds niet al mijn afspraken van iPhone naar MacBook te kopiëren..
Ook wil ik dat als ik op één van de twee apparaten een nieuwe afspraak maakt, dat die op de ander apparaat komt..

Kan iemand mij dit duidelijk uitleggen?!

Alvast super bedankt,
Django000
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-05-12, 00:05
Django000 Django000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Esch
Berichten: 9
Standaard

'Contacten' en 'Zoek mijn iPhone' doen het wel..
  #3  
Oud 15-05-12, 00:57
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Je zou een exchangeserver kunnen gebruiken, zoals outlook. Dan stel je in wat je wanneer wilt synchen. Maar dat zou via iCloud ook moeten kunnen... dacht ik.
  #4  
Oud 15-05-12, 09:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

In principe zou dat quasi automatisch moeten gaan met iCloud op een Mac daar heb je helemaal gaan Outlook toestanden voor nodig

Staan er op de Mac ook agenda's? Bijvoorbeeld onder "On this Mac"?

Heb je alles juist ingesteld op www.icloud.com? Dit is het controle centrum voor iCloud.

Beantwoord deze vragen en dan gaan we weer een stap verder.
  #5  
Oud 15-05-12, 12:34
Django000 Django000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Esch
Berichten: 9
Standaard

Ik ga ook geen outlook gebruiken, want via iCloud zou het allemaal vloeiend moeten gaan..

Op mijn Mac staan drie agenda's en op mijn iPhone staat één agenda. Alleen op de Mac heb ik geen afspraken staan, alleen op mijn iPhone.
Deze moeten naar mijn Mac en iCloud.

Ik weet alleen niet of ik alles goed heb ingesteld..
Dit zijn mijn stappen;

iPhone; Instellingen --> iCloud --> (Account naam van iPhone is hetzelfde als iCloud op Mac en iCloud op internet) en verder heb ik de Contacten, Agenda's en Zoek mijn iPhone aanstaan.. Bij opslag en reservekopie heb ik niks aanstaan..

Mac; Systeemvoorkeuren --> iCloud --> Contactgegevens, Agenda's en Zoek mijn iPhone aanstaan..

iCloud.com; Contacten staan de contacten die ook in iPhone staan.. Zoek mijn iPhone doet het ook.. Bij Agenda staan niet de afspraken die wel in iPhone staan..
Want ik zie daar niet echt mogelijkheden om iets in te stellen..

Dat zijn mijn instellingen..

Ik hoop dat je me verder kan helpen..
  #6  
Oud 15-05-12, 12:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan start op de iPhone de kalender eens op en klik dan links bovenaan op kalenders. Zie je nu onder iCloud bepaalde kalenders staan. Indien niet dan staan de kalenders lokaal op de iPhone en kan iCloud die niet synchroniseren.

En in iCal op de Mac moet je natuurlijk ook het iCloud account activeren. Is dat allemaal gebeurd?

  #7  
Oud 15-05-12, 12:46
Django000 Django000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Esch
Berichten: 9
Standaard

iPhone; Daar ga ik naar agenda en dan druk ik linksboven op agenda.. Daar zie ik mijn hotmail agenda staan met allemaal vinkjes erachter.. Onder dit staat iCloud agenda's en ook hier staan overal vinkjes achter..

Mac; bij iCal staat ook een vinkje bij; Schakel deze account in.. Alleen bij beschrijving daaronder staat; iCloud... en bij jou zag ik een @me.nl staan..
  #8  
Oud 15-05-12, 12:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Django000 Bekijk bericht

Mac; bij iCal staat ook een vinkje bij; Schakel deze account in.. Alleen bij beschrijving daaronder staat; iCloud... en bij jou zag ik een @me.nl staan..
Ja, om iCal (en Mail) te syncen heb je een iCloud @me.com e-mail adres nodig.

Ga nog eens in www.icloud.com kijken of de agenda's daar goed staan.
  #9  
Oud 15-05-12, 13:30
Django000 Django000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Esch
Berichten: 9
Standaard

Maar een @me.com adres, dan kan tegenwoordig toch niet meer?

Waar moet ik kijken of mijn agenda's goed staan in icloud.com?
  #10  
Oud 15-05-12, 13:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Django000 Bekijk bericht
Maar een @me.com adres, dan kan tegenwoordig toch niet meer?

Waar moet ik kijken of mijn agenda's goed staan in icloud.com?
Natuurlijk kan een @me.com adres. Dat is een adres dat je kan aanmaken om Mail en iCal in iCloud te gebruiken.

Ga naar www.icloud.com log in met je iCloud Apple ID en klik op het iCal icoon.

  #11  
Oud 15-05-12, 13:49
Django000 Django000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Esch
Berichten: 9
Standaard

Ik heb nu via mail een ..@me.com account aangemaakt! Ook zie ik nu op mijn Mail map op de Mac een mapje iCloud staan, met een ..@me.com account..

Alleen krijg ik nog steeds niet mijn afspraken van de iPhone in iCal op mijn Mac..

Contacten synchroniseert die wel weer..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 mei 2012 om 12:52 ----------

En een mailtje naar me ..@me.com account, dan komt die ook aan..
Dus alléén mijn agenda krijg ik niet aan de praat!!
  #12  
Oud 15-05-12, 14:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Je hebt nog steeds niet geschreven wat je in www.icloud.com hebt staan aan agenda's

PS:
Ik hoop dat je niet zinnens bent om die Hotmail agenda's te syncen met iCloud want dat gaat dus niet werken.
  #13  
Oud 15-05-12, 14:48
Django000 Django000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Esch
Berichten: 9
Standaard

Als ik op iCloud de agenda aanklik, dan staat er links bij agenda's; Thuis en Werk (beide aangevinkt).
Daar onder staat Herinneringen en die is ook aangevinkt!

Ik weet ook niet hoe die hotmail agenda's in mijn iPhone komen, maar die hoef ik ook niet te syncen, want die gebruik ik nooit!!

Alleen mijn agenda van iPhone naar iCal op de Mac en andersom! Dus als ik afspraak maak op iPhone maak, dat die automatisch op Mac komt en andersom ook..
  #14  
Oud 15-05-12, 14:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Django000 Bekijk bericht
Alleen mijn agenda van iPhone naar iCal op de Mac en andersom! Dus als ik afspraak maak op iPhone maak, dat die automatisch op Mac komt en andersom ook..
Als je alles hebt ingesteld zoals ik in mijn vorige antwoorden heb aangegeven werkt het ook automatisch via iCloud.

Maak maar eens een testafspraak aan in een iCloud agenda in iCal op de Mac en je zal zien dat die in dezelfde iCloud agenda op de iPhone verschijnt.

De andere weg kan je ook testen door een afspraak aan te maken in een iCloud agenda op de iPhone en die zal dan verschijnen in dezelfde iCloud agenda in iCal op de Mac.
  #15  
Oud 15-05-12, 15:06
Django000 Django000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Esch
Berichten: 9
Standaard

Alleen als ik een afspraak maak op iPhone, komt de afspraak twee maal in iCal te staan?! Maar verder werkt alles volgens mij..

Ander probleempje is.. Nu heb ik dus al mijn eerdere gemaakte afspraken in de iPhone in 'Mijn Agenda' staan ipv op iCloud agenda.. Is er een manier om deze makkelijk over te zetten? En dit is een agenda die dan onder mapje hotmail valt?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 mei 2012 om 14:08 ----------

En kan ik het standaard maken, als ik afpsraak maak op iPhone, dat je niet steeds de locatie/agenda moet veranderen naar iCloud?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 mei 2012 om 14:11 ----------

Eerste probleem heb ik al opgelost, heb in iCal de agenda van 'Me' uitgezet en zie ik steeds maar één afspraak..

Nu wil ik dus nog alle gemaakte afspraken in mijn agenda van hotmail in de agenda van iCloud zetten en als ik een afspraak maak op de iPhone, dat de locatie/agenda meteen op iCloud staat en ik niet altijd moet veranderen..

Al super bedankt trouwens
  #16  
Oud 15-05-12, 15:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Django000 Bekijk bericht
Nu wil ik dus nog alle gemaakte afspraken in mijn agenda van hotmail in de agenda van iCloud zetten en als ik een afspraak maak op de iPhone, dat de locatie/agenda meteen op iCloud staat en ik niet altijd moet veranderen..
De eenvoudigste manier om al die Hotmail data over te zetten naar iCloud is door op de Mac tijdelijk dat Hotmail account aan te maken. Ook in iCal.

Zodra de Hotmail agenda's gesynct zijn met de Mac sleep je alle afspraken in de Hotmail kalenders naar de iCloud kalenders. Als dat allemaal gedaan is verwijder je het Hotmail account weer op de Mac. iCloud synct nu de agenda's tussen Mac en iPhone.

Op de iPhone: in Settings -> Mail, Contacts, Calendars stel je de "Default Calendar" in.
  #17  
Oud 15-05-12, 15:26
Django000 Django000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Esch
Berichten: 9
Standaard

Het iPhone gedeelte met het veranderen van de kalender is gelukt, dus nu komt die meteen op iCloud..

Het andere gedeelte snap ik niet goed wat ik moet doen..
Zou u stap voor stap kunnen uitleggen wat te doen?

Alvast bedankt!
  #18  
Oud 23-05-12, 22:51
bosgeest bosgeest is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: zutendaal
Berichten: 2
Standaard iphone synchroniseren met macbook

Ik heb hetzelfde probleem, net nieuwe iphone aangeschaft, helemaal gelukkig dat ik nu ook een Icloud zou kunnen aanmaken, blijkt dit niet te kunnen met een macbook omdat deze geen osx lion heeft (of zoiets) en volgens de app.store boys kan ik deze software wel downloaden maar dan is er de kans dat mijn macbook extreem traag wordt. Het werd kortom afgeraden. Heeft iemand hier ervaring mee? Want het synchroniseren via Itunes met een draadje kan allen van mac naar iphone en niet andersom.
  #19  
Oud 23-05-12, 23:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@bosgeest

iCloud wordt alleen ondersteund in OS X Lion. Maar ook een MacBook draait prima met Lion, zelfs een MacBook van 2007 met een Intel Core2Duo. Ik spreek uit persoonlijke ervaring.
  #20  
Oud 23-05-12, 23:15
bosgeest bosgeest is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: zutendaal
Berichten: 2
Standaard

Dank voor snelle reactie ik heb ook 2Ghz Intel Core 2 Duo. Dan ga ik dat maar proberen, want nu heb ik er helemaal niets aan. Synchroniseren met een blackberry ging nog beter!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Herinneringen en Agenda synchroniseren met MacBook antonzwart iCloud 11 09-12-11 18:07
Gmail imap notities en agenda synchroniseren met macbook thelorrr iTunes 0 23-05-11 23:35
agenda i-phene geeft andere tijden na synchroniseren met macbook pro sabali iPhone algemeen 3 19-02-11 15:46
iPhone 4 camera met MacBook Pro delen via QuickTime 7 bruut iPhone algemeen 0 26-09-10 16:44
Mac OS X: Nieuw macbook pro en wil niet met itunes synchroniseren Pdeb1993 iTunes 3 01-07-09 21:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.