iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: albumhoesjes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/11866-albumhoesjes.html)

Buffalo 24-04-08 19:19

albumhoesjes
 
hey hey allemaal,

Ik heb in itunes een aantal albums staan waarvan geen albumhoes weergegeven wordt. Is het op de een of andere manier mogelijk om dat handmatig aan te passen zodat wel elk album een 'geldige' cover te zien krijgt?

Remco1974 24-04-08 20:05

Hey Buffalo,

Dat gaat heel gemakkelijk...ga bijv. naar de site van de Freerecord Shop, zoek het album waar je de cover van nodig hebt en sla deze ergens in een mapje op. Nu selecteer je alle liedjes van één album en klik je op de rechtermuistoets. Klik op info tonen, dan op illustraties en je voegt er je cover aan toe. Nu kan het wel zijn dat je je album nogmaals naar de iphone moet verzenden.

Buffalo 24-04-08 20:20

das inderdaad wel heel erg makkelijk ;)
Ik heb alle hoesjes al van de albums nu is het alleen nog maar toevoegen dan ;).
Dank je voor je reactie

Destiny 24-04-08 20:52

Ik zou een afspeellijst aanmaken. Daarna alle nummers uit een album daarin zetten. Daarna alle liedjes in die afspeellijst selecteren en voor info tonen kiezen. Nu kun je het plaatje als illustratie toevoegen en wordt het meteen bijgewerkt voor alle nummers

remb0 28-04-08 20:18

of via programma's als: coverscout en albumthingy.
zijn wat makkelijke er hoef je veel minder te klikken. zijn wl appla mac tools maar voor windows zal er vast ook wel zoiets zijn.

Buffalo 28-04-08 20:25

Nah het is allemaal al gelukt via itunes --> info tonen. Ik download de albums gelijk met cover dus is niet heel erg veel moeite voor mij om die te selecteren dan ;) ik pas toch gelijk alle info al aan van de albums zodat ze ook gezien worden als 1 album en niet als 20 losse nummers omdat het allemaal van een andere artiest is enzo. Nu ziet de cover flow er netjes en clean uit met als die covers ;)

Mary 21-10-08 20:07

Hmm, mij lukt het op de een of andere manier niet. Heb de hoesjes opgeslagen (als jpeg) en voeg die nadat een album in Itunes is gezet via 'info' bij. (door op het vierkante lege blokje te klkken en dan in de map met hoesjes de juiste te selecteren. Daarna synchroniseer ik, maar helaas geen albumcover erbij... Anyone?

TheStijg 23-10-08 19:51

Hallo,

Ik heb in bijna alle albums een plaatje gezet, als ik de weergave in ''raster'' zet, dan ziet hij de thumbnails maar coverflow wil niet, ik krijg in grote letters:
iTunes kan niet door albumhoezen bladeren op deze

Ik kan er niet op klikken en niet de rest van deze zin lezen.. Wie kan me helpen svp?

Marco_Wormer 24-10-08 16:54

google afbeeldingen > titel van de CD > kopieren > naar Itunes > Selecteer liedje of hele cd (Ctrl A) > info tonen > albumillustratie > plakken > OK

Klaar, je hoeft hem niet eens op te slaan, nergens voor nodig :D

TheStijg 24-10-08 21:34

Hey,

Ik heb dit (bijna) bij alle nummers gedaan, dan moet je toch black covers hebben ipv dat CoverFlow helemaal niet wil...

Ondertussen voeg ik alle covers toe.. Pff!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.