iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   back up lukt niet? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/118848-back-up-lukt-niet.html)

wupzie 24-05-12 08:31

back up lukt niet?
 
Hallo allemaal,

Morgen wordt mijn Iphone opgehaald voor reparatie. Ik wil graag een back up maken. Als ik op internet zoek staat overal dat ik met mijn rechter muisknop op het apparaat moet klikken als ik hem in de linker balk bij Itunes zie, en dat ik dan moet klikken op maak reservekopie.

Echter deze keuze heb ik niet! Ik heb wel in het hoofdmenu gekozen maak reservekopie, als ik bij voorkeuren kijk bij Itunes zie ik ook dat er een back up is gemaakt, maar ik zie nergens hoe ik hem terug moet zetten als ik mijn telefoon terug krijg.

En dan nog iets, moet ik what's app helemaal verwijderen als ik niet wil dat men berichten ontvangt? Of krijg ik geen berichten meer als mijn sim kaart eruit is?

Ik vraag me af of het goed gaat, verbaasd me niks als ik alles kwijt ben als ik mijn eigen iphone weer terug heb...

Ik vraag me al af of ik alles op dat leentoestel krijg, qua contacten enzo.

Ik hoor t wel....

Guest-20180925190238 24-05-12 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wupzie (Bericht 796118)

Morgen wordt mijn Iphone opgehaald voor reparatie. Ik wil graag een back up maken. Als ik op internet zoek staat overal dat ik met mijn rechter muisknop op het apparaat moet klikken als ik hem in de linker balk bij Itunes zie, en dat ik dan moet klikken op maak reservekopie.

Echter deze keuze heb ik niet!

Dat betekent dat de een of andere crapware de iTunes backup functie uitgezet heeft. Download "BackOff" om deze functie weer aan te zetten:

Vergelijk BackOff (Mac) met BackOff, BlackBerry Desktop Manager, Mac App Store - Softonic

Of geef in een Terminal het onderstaande commando in:

defaults
Code:

write com.apple.iTunes AutomaticDeviceBackupsDisabled -bool false
Sluit iTunes af alvoerens een van die oefeningen te doen. Succes gewenst :)

wupzie 24-05-12 08:53

Ok! Nooit van gehoord. Ik ga t straks meteen uitproberen! Ik heb n MacBook, neem aan dat dat niks uitmaakt?

Ik vond t al gek!

Bedankt!

Guest-20180925190238 24-05-12 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wupzie (Bericht 796120)
Ik ga t straks meteen uitproberen! Ik heb n MacBook, neem aan dat dat niks uitmaakt?

Nee, het maakt niet uit of je een MacBook hebt, OS X is OS X :)

De vroegere Cydia tweak "Wi-Fi Sync" had een appje dat op de Mac draaide en de iTunes backup functie uitzette. Maar er zijn nog "tooltjes" die dat durven doen :eek:

wupzie 24-05-12 17:43

Hij doet het! Eerst niet, maar daarna op de een of andere manier wel. Bedankt!

Guest-20180925190238 24-05-12 17:58

Ja, het duurt heel even voor het proces "iTunes Helper" begrepen heeft dat er weer backups kunnen gemaakt worden :)

Succes verder :)

wupzie 24-05-12 18:05

Wat ik nu aan het zoeken ben, kan ik Apps met een wachtwoord beveiligen? Zoals whatsapp en mijn foto's? Facebook kan ik uitloggen, maar de rest niet.... Ik mag geen code op de foon zetten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:13.