//

iTunes thuisdeling met iPhone

iTunes thuisdeling met iPhone discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb iTunes versie 10.6.3.25 op een windows7 pc, waar een netwerkschijf aanzit (laCie) met muziek. Ik heb de muziekmap netjes toegevoegd aan iTunes, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-06-12, 15:50
thepaddo thepaddo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 48
Standaard iTunes thuisdeling met iPhone

Hallo,
Ik heb iTunes versie 10.6.3.25 op een windows7 pc, waar een netwerkschijf aanzit (laCie) met muziek.

Ik heb de muziekmap netjes toegevoegd aan iTunes, de bibliotheek gedeeld en thuisdeling aangezet via mijn apple ID.

Op de iPhone (IOS 5.1.1) zie ik in itunes echter geen icoontje 'shared' ...terwijl ik bij de instellingen van muziek op de iPhone thuisdeling aan heb gezet (ook met apple ID en wachtwoord).

Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen???

Alvast bedankt.

groetens Hans
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-06-12, 15:58
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je moet in de Muziek app zijn...

http://support.apple.com/kb/HT4557?viewlocale=nl_NL
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 29-06-12, 16:45
thepaddo thepaddo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 48
Standaard

Bedankt voor de tip, ik was daar al geweest maar heb nog steeds het probleem dat er geen shared folder verschijnt op mijn iPhone
  #4  
Oud 29-06-12, 16:58
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Dan kun je hier misschien nog even naar kijken: Problemen met thuisdeling oplossen
  #5  
Oud 30-06-12, 22:16
thepaddo thepaddo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 48
Standaard

Er zijn nog een paar opties zoals router resetten of kijken of alles op dezelfde router zit, maar heb hier weinig hoop op.

Wat ik wil is muziek op mijn netwerkschijf afspelen op mijn iPhone, maar begrijp ik het nu goed dat die pc met iTunes dan altijd aan moet staan, ook als de gedeelde bibliotheek op de netwerkdisk staat?

Dat zou jammer zijn... Kan nu overigens wel rechtstreeks op mijn netwerkschijf via de mynas applicatie op de iPhone, alleen is het geen handig interface om muziek af te spelen; als de iPhone het scherm uitzet stopt de muziek ook, en je kunt geen playlist samenstellen oid..

Groeten Hans
  #6  
Oud 30-06-12, 23:17
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thepaddo Bekijk bericht
Wat ik wil is muziek op mijn netwerkschijf afspelen op mijn iPhone, maar begrijp ik het nu goed dat die pc met iTunes dan altijd aan moet staan, ook als de gedeelde bibliotheek op de netwerkdisk staat?
Dit is correct. Als je toegang wil tot je muziekbibliotheek zonder dat daarvoor een pc aanstaat is iTunes Match een aanrader.
  #7  
Oud 01-07-12, 20:30
thepaddo thepaddo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 48
Standaard

Vandaag lukte het... Terwijl de pc aanstond met iTunes, en de iPhone eraan gekoppeld, verscheen de gedeelde map op de iPhone. Dat lukt nu ook zonder dat de iPhone aan de USB kabel hangt, maar iTunes moet inderdaad aan staan.

Erg jammer, is dit niet te veranderen door de library file ook op die netwerkschijf te zetten?

Dat iMatch zal het wel doen, maar heeft weer een abonnement nodig...

Ben wel blij dat dit het nu doet, al is het achteraf niet precies wat ik wil .

Groeten Hans
  #8  
Oud 02-07-12, 18:29
thepaddo thepaddo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 48
Standaard cloud

Hoi,
Toch weer iets bijzonders ontdekt nu...een aantal muzieknummers, die ik via iTunes gekocht heb, zijn zichtbaar op de iPhone onder aankopen.
Enkele daarvan staan ook op de iPhone, maar sommige niet, die heeft ie kennelijk op de cloud staan gezien het wolkje wat er bijstaat.
Dat is toch dat iTunes Match principe?
Ik heb iTunes match echter niet aangezet op de pc....

Wat jammer dat ik alle andere muziekcd's , die ik toch ook gewoon netjes gekocht heb (al is het niet met iTunes), ook niet kan toevoegen op die manier....
toch?
Ik zie het gemak van nummers aankopen nu wel in via iTunes, maar mijn 'echte' muziekcd's zijn toch ook betaald..


Overigens valt het me wel op nu dat bij het afspelen vanaf de cloud de muziek automatisch stopt na ca 1.5 minuut....


groeten Hans
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iTunes thuisdeling jorisb79 iPad algemeen 2 28-08-11 12:27
Mac OS X: Thuisdeling muziek naar iphone steamen van een nas in netwerk iphoneEd iTunes 8 15-03-11 15:55
Tomtom: In-app purchase TrafficHD en thuisdeling iTunes gustavson iPhone Navigatie 0 22-09-10 13:34
iTunes thuisdeling: ook synchroniseren met meerdere computers? BfromB iTunes 3 08-06-10 09:08
thuisdeling. vanessamilo iPhone algemeen 4 29-10-09 16:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:21.