iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Gezocht ultieme iTunes Guide for Windows (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/124346-gezocht-ultieme-itunes-guide-for-windows.html)

tleeuwen 06-09-12 11:04

Gezocht ultieme iTunes Guide for Windows
 
iTunes gaat dieper dan de meeste van ons realiseren. Ik wil graag het naadje van de kous weten en zoek de ultieme iTunes guide. Ik ga binnenkort mijn laptop totaal opnieuw inrichten met windows 7 en wil daaronder een aantal virtual machines installeren met diverse operating systemen. Uiteraard zal ook iTunes opnieuw geïnstalleerd moeten worden onder Windows 7. Ik wil als ik iTunes opnieuw installeer precies weten hoe eea in elkaar zit. Waar wordt de backup bijgehouden, welke mappen maakt hij waar aan, kan ik die aanpassen, etc. etc. Ook is er een backup in iCloud aanwezig en uiteraard is dat ook heel belangrijk hoe die precies met elkaar communiceren, hoe verloopt het synchronisatieproces, elke kant op wordt er gesynchroniseerd, etc. ect. Ik draai al een paar jaar met diverse iPhones, itunes en sinds kort ook met iCloud maar raak de draad een beetje kwijt. Heb me er nooit zo in verdiept maar door de uitbreidingen en upgrades van diverse iPhone modellen wordt het tijd de kennis in huis te halen om te begrijpen hoe het werkt.

Kortom, wat is de ultieme iTunes guide over de configuratie en synchronisatie? :confused:

Guest-20180925190238 06-09-12 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tleeuwen (Bericht 817054)
Kortom, wat is de ultieme iTunes guide over de configuratie en synchronisatie? :confused:

iTunes is wat de gebruiker betreft een "Black Box". Er is niet zoveel wat je kan veranderen en ga je er toch mee knoeien dan moet je op het ergste voorbereid zijn.

Apple - iTunes - Learn about the features of iTunes 10.

Informatie over de iOS backups vindt je in onderstaande link:

iTunes: About iOS backups

Trouwens, alles wat je wenst te weten over iTunes kan je op de Apple Support Pages vinden.

Het beste wat je kan doen als je een nieuwe Windows machine gaat configureren is een backup maken van de volledige iTunes bibliotheek en de iOS backups. Na de configuratie van de de Windows machine zet je dan de backups terug.

Succes gewenst :)

tleeuwen 06-09-12 13:38

Hallo Timosha,

Bedankt voor je reactie. Vwb het backup gedeelte is de door jou vermelde link wel bruikbaar maar het help gedeelte van iTunes is echt heel beperkt. Ik zoek echt zoiets als "The Ultimate Bible for iTunes", als je begrijpt wat ik bedoel. Of "How to Administrate iTunes", dat soort boeken. Die gaan over het algemeen dieper in op de mogelijkheden onder de kap. De titels zijn overigens verzonnen maar geeft je een idee van wat ik zoek. Heb al aardig wat E-boeken, vaak in Engels. Zou mooi zijn als het in Nederlands is.

Guest-20180925190238 06-09-12 13:56

Let me google that for you

Veel leesplezier gewenst :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:13.