iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: iTunes muziek afspelen hapert tijdens het surfen (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/125603-itunes-muziek-afspelen-hapert-tijdens-surfen.html)

Do-Rithm 22-09-12 20:40

iTunes muziek afspelen hapert tijdens het surfen
 
Hallo

Ik heb sinds kort als ik op internet surf en ook itunes aan heb dat de muziek constant hapert
Eerder had ik dit nooit.
Heb ook geen Quiktime op mijn pc.
Dus dat kan niet het probleem zijn.

Iemand een oplossing?

Groeten Dorith

Do-Rithm 23-09-12 14:21

Niemand een idee?
Het is echt heel hinderlijk dat haperen :(

Do-Rithm 28-09-12 20:51

Echt niemand die het weet wat ik daar aan doe?
Ik heb het dan over itunes 10.7
Want voor dat ik updatete naar 10.7 had ik nergens last van
als ik aan het internetten was.
Het ligt echt aan 10.7

:S

Help!
Ik mis mijn muziek :(

Do-Rithm 07-10-12 22:08

Nu haperen oudere itunes versies ook. Nou weet ik het niet meer hoor..
Ook nergens op internet een oplossing.. :( Kan wel huilen..
Dat ook niemand een oplossing weet!
De zaak is ernstig hoor..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 oktober 2012 om 22:20 ----------

Andere muziek afspeel programmas doen het wel..
Windows Media Player doet het gewoon ook tijdens het surfen.

Klor 16-10-12 15:44

haperingen
 
Hoi Dorith,

Ik heb precies hetzelfde. Onregelmatig, soms na een kwartier of na 5 minuten stopt het geluid, parasolletje verschijnt en na 4, 5 seconden gaat de muziek weer verder. Ik heb gisteren Mountain Lion geinstalleerd op mijn Mac en hoopte dat het over was. Helaas....Maar ik blijf verder zoeken..
Grts

colliehome 16-10-12 16:22

Gaat het hier over een computer of een iDevice?
Hebben jullie genoeg geheugen? Een update van een programma heeft vaak meer geheugen nodig nadien. Dus daar kan het aan liggen.

Do-Rithm 16-10-12 19:14

Ik heb genoeg geheugen dat kan het niet zijn.
Als ik muziek af speel met winamp of windows media player is er niks aan de hand.. en die zullen ook veel geheugen nodig hebben en die doen het gewoon zonder haperen.. Het gaat bij mij over mijn laptop waar is dus itunes op heb..

Klor 16-10-12 23:21

Ik heb een recente iMac met de laatste updates geinstalleerd.

Do-Rithm 28-10-12 19:29

Niemand die een oplossing weet voor ons probleem (Klor en ik)
Gebruik geen itunes meer allemaal omdat het niet meer werkt..
Dat is toch absurd dat je geen itunes meer kan gebruiken.
Heeft niemand dit dan ook dat probleem.
Wat voor besturings systemen hebben jullie dan??

Klor 02-11-12 12:29

Haperen iTunes
 
Hoi Dorith,
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden: iCloud!!
Door het continu synchroniseren via iCloud moet mijn harddisk gegevens wegschrijven en uitlezen. Dat is de reden dat op dat moment iTunes even het parasolletje laat zien. Ik heb iCoud nu uitgeschakeld en heb geen problemen meer schijnt het. Helaas moet ik straks iCloud weer activeren om mijn foto's, agenda, adresboek, mails en postbussen weer te synchroniseren dus dan begint
het gedoe waarschijnlijk weer.
Misschien heb je hier iets aan?
Grts Rob

Guest-20180925190238 02-11-12 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klor (Bericht 848054)
Hoi Dorith,
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden: iCloud!!
Door het continu synchroniseren via iCloud moet mijn harddisk gegevens wegschrijven en uitlezen.

Welke Mac, met hoeveel RAM, heb jij dat het beetje iCloud sync (ubd daemon) voor vertraging zorgt? :confused:

http://www.imgdumper.nl/uploads6/509...t_12.38.14.jpg

Klor 02-11-12 12:41

iMac uit 2009 2.6 GHz Intel Core i5
Geheugen 4 GB 1067 MHz DDR3

Bibliotheek iTunes 21553 onderdelen, 154 GB groot

Dat laatste heeft er denk ik ook mee te maken.

Guest-20180925190238 02-11-12 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klor (Bericht 848062)
iMac uit 2009 2.6 GHz Intel Core i5
Geheugen 4 GB 1067 MHz DDR3

Als dat probleem nog eens optreedt dan kijk eens met de Activity Monitor wat het proces ubd allemaal aan het doen is.

Met de Mac die jij hebt zou ubd geen enkele vertraging in iTunes mogen veroorzaken tenzij je deuntjes over een trage internetverbinding gaat streamen.

Klor 02-11-12 13:00

Ja zal ik doen timosha,
Ik heb de Mac nu trouwens een uur aan staan en iTunes speelt volop!!
Tnx!

Do-Rithm 02-11-12 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klor (Bericht 848054)
Hoi Dorith,
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden: iCloud!!
Door het continu synchroniseren via iCloud moet mijn harddisk gegevens wegschrijven en uitlezen. Dat is de reden dat op dat moment iTunes even het parasolletje laat zien. Ik heb iCoud nu uitgeschakeld en heb geen problemen meer schijnt het. Helaas moet ik straks iCloud weer activeren om mijn foto's, agenda, adresboek, mails en postbussen weer te synchroniseren dus dan begint
het gedoe waarschijnlijk weer.
Misschien heb je hier iets aan?
Grts Rob

Moet ik dat dan uit zetten in itunes??
Ik heb mijn Ipad , Iphone en ipod ook nooit toegezegd dat ik icloud wil gebruiken.
Dat heb ik dus overal uit staan.

Klor 02-11-12 17:50

haperingen
 
Nee Dorith, iTunes en iCloud hebben geen automatisch synchronisatie protocol. Wel synchroniseer ja als je iets koopt in de App Store of vanuit de iTunes Store. Maar dan geef jij de opdracht en worden muziek of apps op jouw computer gezet buiten de Cloud om. Bij mij gaat het gaat om het automatisch streamen van gegevens zoals agenda, iCal en mails naar de server van iCloud.
Bij mij zorgt dat voor de haperingen omdat de harddisk even staat te bufferen. Waarschijnlijk zal dit in de volgende update worden verholpen heb ik reeds gelezen. Als jij iCloud niet hebt ingeschakeld valt er bij jou ook niets te synchroniseren.
Wat eventueel wel zou kunnen is dat je de automatisch slaapstand van je harddisk hebt ingeschakeld. Kijk daar eens naar.

Do-Rithm 02-11-12 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klor (Bericht 848218)
Nee Dorith, iTunes en iCloud hebben geen automatisch synchronisatie protocol. Wel synchroniseer ja als je iets koopt in de App Store of vanuit de iTunes Store. Maar dan geef jij de opdracht en worden muziek of apps op jouw computer gezet buiten de Cloud om. Bij mij gaat het gaat om het automatisch streamen van gegevens zoals agenda, iCal en mails naar de server van iCloud.
Bij mij zorgt dat voor de haperingen omdat de harddisk even staat te bufferen. Waarschijnlijk zal dit in de volgende update worden verholpen heb ik reeds gelezen. Als jij iCloud niet hebt ingeschakeld valt er bij jou ook niets te synchroniseren.
Wat eventueel wel zou kunnen is dat je de automatisch slaapstand van je harddisk hebt ingeschakeld. Kijk daar eens naar.

je bedoeld de harddisk waar mijn muziek op staat of de pc. ??
automatische slaaptand

Guest-20180925190238 02-11-12 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Do-Rithm (Bericht 848219)
je bedoeld de harddisk waar mijn muziek op staat of de pc. ??

Als die harddisk met muziek niet in de PC zit waar zit ze dan wel?

Do-Rithm 02-11-12 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 848221)
Als die harddisk met muziek niet in de PC zit waar zit ze dan wel?

Mijn muziek staat op zon losse harddisk aangesloten via usb
Schijf E.
Dus als ik die niet aan heb heb ik ook dus geen itunes muziek aan..

Guest-20180925190238 02-11-12 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Do-Rithm (Bericht 848223)
Mijn muziek staat op zon losse harddisk aangesloten via usb

Ah OK :) Dus de iTunes Media Bibliotheek heb je naar die USB-disk verhuisd?

Is die USB-disk direct aangesloten op een USB-poort van de PC of via een USB-hub waar nog andere apparaten aangesloten zijn?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:00.