iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Let op maak altijd een backup. (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/130856-let-op-maak-altijd-backup.html)

W3stland 04-12-12 10:52

Let op maak altijd een backup.
 
Afgelopen week heb ik geprobeerd een film die ik eerder had gekocht in itunes weer down te loaden. Verassing: film staat niet meer in de nederlandse itunes store. Ik een mail sturen naar apple heb er immers voor betaald. Antwoord: maak altijd een backup want wij zijn niet verantwoordelijk voor wat je koopt bij ons. Dus geld weg film weg. Meteen een reden geen muziek en films meer te kopen in itunes ze kunnen zomaar alles er af halen en dan ben je het kwijt. Niks geen cloud service dus zorg dat alles hard copy opje schijf staat want weg is weg! En ik maar denken wat je koopt kan je later downloaden en bekijken. Mooi niet snel downloaden en opslaan voor ze het eraf gooien. Toch maar weer onbetaald downloaden dan maar.

Guest-20180925190238 04-12-12 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door W3stland (Bericht 858393)
En ik maar denken wat je koopt kan je later downloaden en bekijken. Mooi niet snel downloaden en opslaan voor ze het eraf gooien.

Heb je die aangekochte film dan in iTunes gewist? Indien niet dan zou die toch nog in iTunes moeten staan.

Maar, het is altijd goed om backups te maken van aangekochte apps/films want als er apps/films uit de app store, om wat voor reden ook, verwijderd worden kan je die inderdaad niet meer downloaden.

W3stland 04-12-12 11:04

Ja had mn computer geformateerd en denk dan download ik m opnieuw had m toch al gekocht.Maar hij is verwijdert uit de nl itunesstore
iTunes - Films - 'Robin Hood (2010)'
itunes.apple.com/nl/movie/robin-hood-2010/id385084969
Bekijk de trailer, lees klantreviews en download 'Robin Hood (2010)' van Ridley Scott voor 9,99 €. Euro 9,99 in de prullenbak dus.. Kan beter huren..

Guest-20180925190238 04-12-12 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door W3stland (Bericht 858401)
Kan beter huren..

Tja, als je computers gaat formatteren zonder backups te maken van belangrijke data kan je in de toekomst misschien beter films huren.

W3stland 04-12-12 11:39

Maak ook nooit backup van apps en muziek omdat deze gewoon weer te downloaden zijn uit de itunes store. Dus toch maar geen vertrouwen hebben in de cloud en gewoon maar weer backuppen op de externe schijf.

mrboolean 04-12-12 12:47

Wat heeft de cloud hier precies mee te maken eigenlijk? iTunes is gewoon de music store en zij verkopen de muziek. Het is geen cloud service waar je aankopen altijd bewaard blijven. Dan heb je iTunes Match nodig (voor muziek dan).

Dit is ook de reden dat ik altijd wat huiverig ben voor digitale aankopen. Desondanks heb ik nog niks soortgelijks meegemaakt. Ik had laatst een iCloud backup teruggezet op mijn iPhone en was bang dat apps die niet langer meer in de appstore stonden niet konden worden teruggezet. Maar tot mijn verbazing werden gewoon alle apps hersteld, zelfs de apps die niet meer in de appstore stonden en ook oudere versies van apps die ik eigenlijk al had geupdated na de laatste backup. Apple houdt dus blijkbaar wel een kopie achter van verwijderde apps en oudere versies. Maar voor films doen ze het dan weer niet?

iMario 04-12-12 13:00

Apps, ongeacht of ze nog in de App Store staan of niet, kun je altijd downloaden via Updates > Aankopen. Misschien een fout maar iig handig.

Ik zou je aanraden om even een mail aan de klantenservice te doen (klik . Ik heb het ook veel vaker gedaan met films... je legt gewoon even uit welke aankopen je kwijt bent en vermeld het order nummer er even bij. Je zult alles binnen de kortste tijd weer terug hebben, mijn ervaringen meestal binnen 24 uur.

W3stland 04-12-12 16:21

Dat dacht ik dus ook,heb een mail gestuurd en zij zeggen weg is weg.
Hoop dat ie ooit weer terug komt in de itunes store dan kan ik m weer gratis downloaden. Dacht dat ze juist werkten aan een uitgebreide store, maar ze halen oudere films dus weer uit de store.. in Nederland iig. In amerika is ie nog wel verkrijgbaar..

jap74 05-12-12 10:02

Goed te weten. Dit kan natuurlijk ook met Apps en Muziek gebeuren...

Off Topic, maar wellicht een kleine troost.....Het is zonde van de EUR 10, maar de film was niet echt een topper (IMHO).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:49.